Nytt flyselskap til Kjevik - FlyNonstop

Kunne Nice vært en helårsdestinasjon?
Den franske rivieraen, Provence og den korte veien til nydelige Nord-Italia lurer ihvertfall meg seks-syv ganger årlig.

Du hadde iallfall rett angående kort rullebane i alpene... :up:

" Vi har hatt en veldig etterspørsel etter Alpene, og St. Gallen ligger perfekt plassert, med steder som Davos, St. Anton, Innsbruck og Ischgl mellom en og to timers kjøring fra flyplassen. Denne flyplassen kan verken SAS eller Norwegian bruke, faktisk blir vårt fly det største som kan lande her, sier Hennig-Olsen."

Jeg må si meg litt skeptisk... St. Anton og Ischgl er forsåvidt ikke langt derfra, men hvis man skal til Innsbruck vil vel de fleste fly til MUC eller finne et fly som går dit, og for de fleste steder på den kanten av Sveits må man uansett gjennom Chur, som er veldig greit å komme seg til fra Zürich.

Hvis de virkelig skulle klint til her, måtte det bli SMV eller SIR, det hadde vært sprekt! :-)

Men det er klart, en rute til alpene er sikkert fint, men jeg ser ikke på det at de kan fly dit men ikke SK eller DY som noe stor fordel, det er mange andre steder de kan fly hvis de ville ta sørlendinger til Alpene.

Ad FNS' Alpefly:

Har ikke jo stukket hodet inn i lasterommene på disse E190-flyene, men ved siden av vanlig bags, hvor mange par slalomski, støvler, snowboards og slikt er der plass til?

Last edited:
9agyguta.jpg

Lett load til Berlin

Hva skal man si?
At dem flyr ruter hvor det åpenbart ikke er noe marked er jo helt utrolig!
Er mange andre destinasjoner både i Norge og utland hvor det skulle gå fint å få folk ombord, det er flere destinasjoner i Norge hvor siste fly til Oslo går f.eks kl 14 00, og marked er det for avgang etter det! Folk må ta fri fra jobb for å reise til Oslo siden flyet går så tidlig, og næringslivet får ikke tid til møter uten overnatting heller!
Men forstår at det er vanskelig uten nett av ruter innenriks!

Men jeg må si som sant er, hvis Flynonstop enda eksisterer i desember 2014 skal jeg personlig spasere naken ned Karl johans gate i nettoen mens jeg spis en Henning Olsen is:-)

Hvis det er marked for å fly til disse destinasjoene du henviser til etter kl. 14, hvorfor er det da ingen selskaper som gjør det? Virker som det er litt for mange her inne som tydeligvis VET hvordan markedet er for de fleste ruter;)
Og dessuten så er det vel også svært uøkonomisk å operere korte ruter innenriks med maskiner som feks FNS sin Embraer. Er vel helst TP eller fulle 737 som gir penger i kassa.

Hva skal man si?
Men jeg må si som sant er, hvis Flynonstop enda eksisterer i desember 2014 skal jeg personlig spasere naken ned Karl johans gate i nettoen mens jeg spis en Henning Olsen is:-)
Det heter faktisk "Hennig Olsen is" - levde selv mange år i troen på at det var Henning som lagde isen, men det er altså feil.
La oss for øvrig håpe vi slipper å se deg naken på Karl Johan og at selskapet klarer å finne sin nisje og være levedyktige for framtiden.

Hehe ja da lærte jeg noe nytt idag og:-)
Men fra spøk til revolver, jeg håper jo det samme at dem får det til!
Er kjempe bra med folk som satser i fly bransjen og i andre bransjer!
Men er jo litt trist å lese at dem har en passasjer ombord på en ruteflygning, da må vi jo alle få lov å tenke om dem har bommet litt eller ei?
Men nu er det tid for en rask middag her på Boryspil:)

Med ønske om en flott kveld til alle

Hva skal man si?
At dem flyr ruter hvor det åpenbart ikke er noe marked er jo helt utrolig!
Er mange andre destinasjoner både i Norge og utland hvor det skulle gå fint å få folk ombord, det er flere destinasjoner i Norge hvor siste fly til Oslo går f.eks kl 14 00, og marked er det for avgang etter det! Folk må ta fri fra jobb for å reise til Oslo siden flyet går så tidlig, og næringslivet får ikke tid til møter uten overnatting heller!
Men forstår at det er vanskelig uten nett av ruter innenriks!

THAT is Noted!! We will remind you! ;) :colgate:

DYA'n

Prøvde å søke på en tilfeldig avgang med dem. I verken ITA Matrix eller Skyscanner kom flighten opp i det hele tatt, på finn.no kom den opp med "Spanjet" men til 650 kr mer enn på Flynonstop sine egne hjemmesider.

Er vel ikke så rart de har dårlig med belegg når de ikke kommer opp der folk søker...

Prøvde å søke på en tilfeldig avgang med dem. I verken ITA Matrix eller Skyscanner kom flighten opp i det hele tatt, på finn.no kom den opp med "Spanjet" men til 650 kr mer enn på Flynonstop sine egne hjemmesider.

Er vel ikke så rart de har dårlig med belegg når de ikke kommer opp der folk søker...
Helt enig, nevnte dette for over en måned siden, og fikk da svar om at "de jobbet med det". Det må da være helt kritisk for et nytt og ukjent flyselskap å komme opp i alle de største søkemotorene fra dag én, og jeg kan ikke skjønne at det ikke var på plass før de startet. Jeg håper at FNS overlever, men hvis de ikke gjør det tror jeg at dette alene kan være en stor del av grunnen.

Hva må de gjøre for å dukke opp i alle bookingmotorer?

Jeg trodde det skjedde automatisk jeg, men slik er det tydeligvis ikke.

Ouch... Haaper/regner med at middelhavsrutene gaar tilnaermet fulle?

Hva med London?

Jeg var med til LCY sist fredag til søndag, ca 25 pax hver vei, blandet nordmenn og briter - biz og leisure. Ikke så veldig imponerende det heller, men nå reduseres frekvensen til to ukentlige for sommeren.
Jeg vil tro London kommer seg til høsten når folk drar på storbyferie, fotballkamper og juleshopping.

Ifølge dette ferske intervjuet med Hennig-Olsen (på tysk) så selger Dubrovnik best (55 %) foran Nice (50 %) og Barcelona:

http://www.aerotelegraph.com/interview-flynonstop-espen-hennig-olsen

Jeg får skryte litt av komforten ombord, selv med setet foran lagt ned maks så hadde jeg noen cm klaring til knærne, og maten var smakfull og fersk.
En må jo betale for mat og vin, men fikk gratis påfyll av rødvin og prisene er helt greie så lenge kvaliteten er på topp. :up:

Helt enig, nevnte dette for over en måned siden, og fikk da svar om at "de jobbet med det". Det må da være helt kritisk for et nytt og ukjent flyselskap å komme opp i alle de største søkemotorene fra dag én, og jeg kan ikke skjønne at det ikke var på plass før de startet. Jeg håper at FNS overlever, men hvis de ikke gjør det tror jeg at dette alene kan være en stor del av grunnen.

Gjorde samme søkene selv og ingenting er listet i ITA. Alternativene med stopp til og fra London tar evigheter fra KRS, nesten 6 timer er raskeste via AMS.

Her må sørlendingene få ut hånda og Hr. Olsen få teknologien/avtalene på plass!

Ingen tvil om at produkt og service er noe å være stolt over og har livets rett ved rette trekk.

Snakk om frisk pust! Fjonge uniformer på Thaidamer er verdiløst for kundene. FNS er inne på noe og tilbyr ett mye mer friskt pust enn det andre gjør

Back