Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

1D, E og F eksisterer ikke. Første seterad på høyre side er rad 2.

på de fremste radene har de blokkert midtsetet. Forbeholdes de som betaler mest. Noen fly er 186 setere, andre 189. Men tror de bruker samme seteplan på alt - dvs setene1 DEF ikke "kan brukes" på noen av flyene. Da slipper de "krøll" ved flybytter (ikke aktuelt ennå - med så få fly).

Er svært usikker på konseptet deres. Tror ikke dette står seg i det lange løp. I tillegg vil de kun benytte inntil ca 90 % av tilgjengelige seter.
Mange av de som er involvert i selskapet har farlig god erfaring med å styre flyselskaper mot skifteretten (merk - ikke til, men mot). Håper imidlertid de klarer seg - sammen med de andre "norske".
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Artig nok har OY-ASA (LN-BRI) hatt FLYR på kroppen sin tidligere også [emoji3]
Bilde fra Fornebu i 1998.
674c17c318532f56d8575adc66a28b7c.jpg


Sent fra min SM-N986B via Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Artig nok har OY-ASA (LN-BRI) hatt FLYR på kroppen sin tidligere også [emoji3]

Kun en kort wetlease, så får neppe noe annet enn muligens noen nakketrekk .. Så ikke noe 'også' .. ;)
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Kun en kort wetlease, så får neppe noe annet enn muligens noen nakketrekk .. Så ikke noe 'også' .. ;)
Det har du rett i, men det er jo et artig sammentreff uansett [emoji4]

Sent fra min SM-N986B via Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Kan se ut som EVE/TOS blir destinasjonene som blir operert av Airseven kommende uke, med FS innimellom.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

AirSeven må vel være selskapet det mest matchende selskapet når man ser på fargene

Og at x-Braathens skal fly for Braathen er jo også passende
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Men er det noen som kjenner til den konkrete årsaken til forsinkelsen for fly nr 3 og evt. nr 4?

Espen
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

DYI er (etter postjournalen å dømme) den eneste det er søkt om å legge til flåten. DYS ser jeg ingenting om annet enn litt generell korrespondanse. DYI skulle vært fløyet over i dag og det skjedde ikke. Mulig den rett og slett ikke ble klar i tide.
Men det ser ut som at ny søknad ble sendt i går ...
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser Flyr imorgen flyr OSL-TOS-EVE i en slynge

Lite pax? Skoleferien er nå slutt, og nå starter alvoret. Det kan bli tøft framover med flere aktører og stor konkurranse, i et marked som ikke er friskmeldt.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Lite pax? Skoleferien er nå slutt, og nå starter alvoret. Det kan bli tøft framover med flere aktører og stor konkurranse, i et marked som ikke er friskmeldt.

OY-ASA kommer ikke før på ettermiddagen i dag, som skal være reserven for sein LN-DYI. Derfor er OSL-EVE-OSL og OSL-TOS-OSL slått sammen til OSL-TOS-EVE-OSL akkurat i dag, flys av LN-FGA. Mens 12:35 OSL-TOS i dag er kansellert tur/retur, men med god kundeservice kan det kanskje «gå bra» ;)
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

OY-ASA kommer ikke før på ettermiddagen i dag, som skal være reserven for sein LN-DYI. Derfor er OSL-EVE-OSL og OSL-TOS-OSL slått sammen til OSL-TOS-EVE-OSL akkurat i dag, flys av LN-FGA. Mens 12:35 OSL-TOS i dag er kansellert tur/retur, men med god kundeservice kan det kanskje «gå bra» ;)


Men sier jo noe om tallene når de kan løse det på denne måten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Vel 737-800 blir litt dyrt å bruke på små ruter som haugesund og ålesund. eller tromsø vel å merke.


Widerøe har vel en ide om hva som er med at de bruker embraer.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Vel 737-800 blir litt dyrt å bruke på små ruter som haugesund og ålesund. eller tromsø vel å merke.


Widerøe har vel en ide om hva som er med at de bruker embraer.
Widerøe flyr ikke til noen av disse fra Oslo så skjønner ikke sammenligningen.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Vel vet ikke om det er fornuftig med så mange store fly innenlands. idag er visst dagen der smart for mini er vekke.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Vel vet ikke om det er fornuftig med så mange store fly innenlands.

SAS og Norwegian har fløyet rundt med så store fly på innenriks i en årrekke. Og i motsetning til mye annet av sin trafikk, faktisk tjent penger på det
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

SAS og Norwegian har fløyet rundt med så store fly på innenriks i en årrekke. Og i motsetning til mye annet av sin trafikk, faktisk tjent penger på det

Ja, det er definitivt volum nok rundt om kring. Man kan også se at Flyr ikke satser på flyplasser som ikke gir minst volum, f.eks. KSU -- og heller ikke har umiddelbare planer om MOL, HAU etc.

AES, siden den ble nevnt -- og den vel er den flyplassen av de nevnte som Flyr har tenkt å åpne til snart så flyr SAS og DY 10x om dagen med tilsvarende fly under normale forhold.

Tror joandreas her undervurderer totalt hvor mye trafikk det egentlig er rundt omkring innenriks -- man ser jo nå i høst WF fly 5x og SK 4x daglig på en rute som AES-BGO for eksempel -- siden AES ble nevnt...
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Vel vet ikke om det er fornuftig med så mange store fly innenlands. idag er visst dagen der smart for mini er vekke.

Det er vel ingenting som slår en brukt 737-800 på CASK? Og i tillegg har de en særs gunstig leasingavtale, i hvert fall de første årene.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top