Nytt norsk flyselskap: Feel Air

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

screen-capture-6.png


Hmm... Kanskje en spøk? :D
 
Last edited:
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Litt ny info om Feel (har ikke sett det tidligere i allefall) i ett intervju med Holmberg. Korte trekk: A330 skal benyttes, 9 i bredden på økonomi, og 7 på Økonomi+, tilsammen 307 pax. IFE vil koste ca 10 Euro.

http://iagblog.podomatic.com/entry/2010-02-16T12_57_49-08_00
32" pitch og gratis strømuttak i alle seter. Synes ikke det høres veldig gærent ut det. 10 euro er også helt ok for IFE etter min mening.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

BoB på langruter og med kun 1 cabincrew per 50 pax betyr vel ikke akkurat rask service. Til sammenligning så telte jeg nylig 16 eller 17 cc på en 3 timers EK flight med 773.

Kjører også DK 9 i bredden på A330?
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

9 i bredden på en 330 :crowded :crowded :crowded

Litt mer for de som ikke hører på hele innlegget:

Planlagt oppstart høsten 2010, men må vente på AOC før de kommer med en dato.

Billetter distribueres via nettet, men også gjennom GDS for å få med reisebyråer og andre online-salgssteder. Men de kommer et tillegg på billetter distribuert gjennom GDS for å dekke opp for distribusjonskosten.

Bekrefter BKK og NYC, med fokus på NYC om sommeren og BKK om vinteren, antyder pendel OSL-NYC-OSL-BKK...

Samme service i Eco og Eco+, bare forskjell i sete/plass. Som vanlig kommer bagasje o.l. i tillegg. De håper at de kan generere nytt volum ved å "stimulere" markedet med lave priser.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Hmmmm, har de kjøpt seg slots fra andre selskap på JFK?
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Ikke noe problem å få slot på JFK så lenge de er litt fleksible. Men ikke før etter at rullebanearbeidene er ferdige, da ....
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

De kan vel ikke have mindre end 8 cabincrew da en A330 har 8 nødudgange?

Det vil sige 38 pax pr. cabincrew.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Usj, 9 i bredden var ikke noen galdnyhet, men det er jo lavkost da... Får se på prisingen om det er mulig å kjøpe eco+ etterhvert da. Jeg unngår som best jeg kan slike High density config på fly.

Satt ved siden av en kraftig, men ikke på noen måte esktemt feit, kar hjem fra USA sist hos SAS, og det førte til at min setebredde ble redusert med 5cm. SAS har bare 8 i bredden, med 9 i bredden må det vel lett bli problemer med litt kraftige passasjerer? Særlig om det er mange som reiser alene, så passasjerene ved siden av blir plaget.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

DK har 9 i bredden på 330-200, men 8 i bredden på -300en.

Og det er 50 pax pr CA, antall dører er ikke avgjørende.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Hvis dører var det avgjørende så skulle vi hatt 8 ca på -800.
Regelverket sier en pr. påbegynte 50 seter forutsatt at det er 20 eller fler seter ombord.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

DK har 9 i bredden på 330-200, men 8 i bredden på -300en.

Og det er 50 pax pr CA, antall dører er ikke avgjørende.

DK A330-300 har 9 i bredden i fremste seksjon. Noen som vet hvorfor de har konfigurert maskinen slik? På A330-200 er det 7 i bredden i fremste seksjon ( Royal Sun Class ).

Hvis Feel satser på 32" i pitch er jo det slettes ikke verst. Det er samme pitch som SK og AY har på sine Airbuser.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Jeg håper nå at Feel snart skal på vingene(håper sommeren 2010)slik at jeg kommer til Thailand for en billig penge.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Hm. Når nå både FEEL og DY utsetter oppstarten til henholdsvis sent 2010/ en gang i 2011, burde jo det åpne muligheten for andre selskaper å starte (om noen ønsker) i løpet av våren/sommeren? Vet at -MOW nevnte i en tråd at amerikanske selskaper følger med på utviklingen til DY og FEEL. Forøvrig er vel de utsatte planene godt nytt for CO's to daglige og US sin oppstart igjen til våren.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Hm. Når nå både FEEL og DY utsetter oppstarten til henholdsvis sent 2010/ en gang i 2011, burde jo det åpne muligheten for andre selskaper å starte (om noen ønsker) i løpet av våren/sommeren? Vet at -MOW nevnte i en tråd at amerikanske selskaper følger med på utviklingen til DY og FEEL. Forøvrig er vel de utsatte planene godt nytt for CO's to daglige og US sin oppstart igjen til våren.

Tenkte du på spekulasjoner om Miami eller Atlanta? Syntes jeg hadde lest om det, uten at dette hørtes så sannsynlig ut i 2010.

W
 
Back
Top