Nytt anbud for Finnmark og Nord-Troms er ute

Etter hva flere av oss har hørt, har minst en annen norsk "aktør" (med kjent investor bak), seriøst vurdert anbud på flere av rutene - men det ble tydeligvis ikke til noe denne gang...

T-H

Dette har vel bare vært løse rykter?!

Dette har vel bare vært løse rykter?!

Dette har jeg også fått hørt. Dette selskapet skulle ha hovedbase i TRD og ha en flåte på 10 stk. ATR. De skulle legge seg i direkte konkurranse med WF....

Som nevnt, en kjent norsk investor er visst involvert.

Dette har jeg også fått hørt. Dette selskapet skulle ha hovedbase i TRD og ha en flåte på 10 stk. ATR. De skulle legge seg i direkte konkurranse med WF....

-----------
ATR, base TRD, direkte konkurranse med WF....bingo!
Tydeligvis har de aktuelle ikke våget satsingen her...

Tally-Ho

"Det har i dag vært anbudsåpning for anbud på regionale ruteflyginger i Finnmark og Nord-Troms 1.4.2010 – 31.3.2013. Widerøe Flyveselskap er den eneste anbyder som ønsker å fly anbudsrutene i Finnmark. Anbudsinnbydelsen omfatter to ruteområder. Ruteområde 1 er : Ruter mellom Kirkenes, Vadsø, Vardø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest og Alta .Ruteområde 2 er: Ruter mellom Hasvik - Tromsø v.v., Hasvik - Hammerfest v.v. og Sørkjosen - Tromsø v.v. Anbudstildelingen skjer 21.desember 2009."

I så fall må en slik oppstart være basert på et eksisterende selskap. Jeg tror ikke det er økonomi i å starte opp en slik litt sær operasjon helt fra bunnen av. Helitrans kunne vært en inngangsport, men de har ingen ATR fra tidligere og oppstartskostnadene ville vært store. DAT/DOT ville vært det nærmeste jeg kan tenke meg der man både har tilgang til flymaskiner, crew og ikke minst en organisasjon som kan ATR. Og med flere investorer på banen ville de kanskje vært villige til å satse videre i Norge. De har uansett tidligere uttalt at de ikke er interessert i Troms og Finnmark, men spørs om de ikke vil prøve seg ved neste anbud dersom det økes fra 3 til 5 år. Det er i hvert fall det ryktene sier. Men igjen....ATR på kortbane fungerer dårlig. Da tror jeg heller de skaffer seg Dash8.

Idar Vollvik kan vel defineres som en kjent investor? :)

Det var bare WF som leverte tilbud, så valget var nok ikke så vanskelig eller overraskende sånn sett :)

Nei, kvar vart Kjos av, som gramma seg over at DY ikkje fekk flyge i finnmark? No hadde dei sjansen til det.....

Back