• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nytt anbud ute for FOT-rutene

TCAS, var finns den informationen? Har du ställt frågen direkt till departementet? Det börjar bli väldigt ont om tid för oss som väntar på något slags besked.
 
Det er helt utrolig hvis det er tilfellet. Har ikke SD noen form for krav for når de må svare? Nå kan de jo snart like greit tildele anbudet 31.mars...

Hvis anbudet kommer neste uke har de som har vært på intervju nøyaktig ca 1 uke på å si opp jobbene sine til kurs start for piloter som skal være klare 1. april... fair lagt opp av SD... jeg applauderer staten... Verdens rikeste land med en pensjonist som samferdselsminister... takk!
 
Transportøkonomisk institutt og Møreforskning har på oppdrag fra Samferdselsdepartementet utarbeidet en rapport med forslag til anbudsopplegg for regionale flyruter i Sør-Norge.

http://www.regjeringen.no/Upload/SD/Vedlegg/rapporter_og_planer/2014/anbudsopplegg.pdf

En god del å lese, men en del forandringer kommer kanskje, bla mindre fly og lenger tid fra anbud til start på flyving.
Også SCAT er nevnt

Fagernes foreslåes nedlagt, (ruten, ikke flyplassen)
 
Og så er vi igang igjen då, med krangel om flyplasstruktur på vestlandet.

http://www.firda.no/nyhende/article7678703.ece

"To dagar etter at Avinor lanserte modellar for flyplassnedleggingar i Sogn og Fjordane, greidde fylkesutvalet ikkje å bli samd om ei flyrutefråsegn som krystallklart strekar under at dette fylket krev å få behalde dei flyplassane vi har i dag. "

Og:

http://www.firda.no/nyhende/article7675462.ece

"Hardkøyr frå Avinor

Både Sandane og Førde ligg utsette til når Avinor skal legge planer for flyplasstrukturen.
– Avinor legg opp til ein splitt og hersk-taktikk som dette møtet i utgangspunktet ikkje skulle handle om, sa Ørsta-ordførarar Rune Hovde (H).

Avinor er i ferd med å sjå på flyplasstrukturen for kortbanenettet, og representantar for kortbaneflyplassane her i fylket samt Hovden i Møre og Romsdal var innkalla til det dei trudde var eit informasjonsmøte i Florø måndag.

– Anten Førde eller Sogndal kan bli lagt ned i tillegg til Sandane, men Førde er mest utsett, seier Lars Draage i Avinor. Han leia møtet med flyplasskommunane. "

Sikkert lurt å tenkje seg om, men i denne debatten er det mange rare påstandar frå dei som vil legge ned det meste....
 
Back
Top