Nye ruter med SAS A321LR - Spekulasjoner

JELSC

ScanFlyer Silver
Gæt:
Maskine 1 CPH-BOM-ARN-BOM-CPH 3x week
Maskine 2 CPH-EBB-JNB-EBB-CPH 3x week
Maskine 3 CPH-EWR-GOT-EWR-BGO-EWR-BLL-EWR-GOT-EWR-SVG-EWR-AAR-EWR-CPH
 
Last edited:
Re: SAS leaser 3 A321LR

Gæt:
Maskine 1 CPH-BOM-ARN-BOM-CPH 3x week
Maskine 2 CPH-EBB-JNB-EBB-CPH 3x week
Maskine 3 CPH-EWR-GOT-EWR-BGO-EWR-BLL-EWR-GOT-EWR-SVG-EWR-AAR-EWR-CPH


Jeg er veldig trygg på at SAS ikke tenker sende maskinen på en one stop rute via Entebbe til Johannesburg. Høres ganske urealistisk ut

Spennende å se hvilke ruter disse settes inn på, blir det helt nye ruter eller settes de inn på feks østkysten der det ikke trengs så stort materiell som A330/340.



Bortsett fra BOS (i hvertfall i lavsesong) er det ingen av rutene til østkysten i dag hvor A330 maskinene er for små
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Jeg er veldig trygg på at SAS ikke tenker sende maskinen på en one stop rute via Entebbe til Johannesburg. Høres ganske urealistisk

JNB er underserved fra CPH, men kan ikke trække en 330. Den danske godhedsindustri er stor i Uganda. Med en mellemlanding der vil 321 kunne nå JNB

Bare en tanke
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Spennende å se hva de presenterer!

Jeg personlig tror de vil bruke disse nye flyene på BOS og MIA, og flytte en av de større flyene over på en rute fra CPH til Singapore.

Kim
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Spennende å se hva de presenterer!



Jeg personlig tror de vil bruke disse nye flyene på BOS og MIA, og flytte en av de større flyene over på en rute fra CPH til Singapore.



Kim



MIA er for langt for disse, så der ryker nok den teorien [emoji6]
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

JNB er underserved fra CPH, men kan ikke trække en 330. Den danske godhedsindustri er stor i Uganda. Med en mellemlanding der vil 321 kunne nå JNB

Bare en tanke

Onestop er uaktuelt. Slikt ruteopplegg sluttet man med for 30 år siden - for en grunn. Det selger ikke.

BOS, Toronto, Gøteborg-Newark .. Kanskje til og med Bergen-Newark. Tipper det blir 'connecting the dots' i starten og ikke så mye nye destinasjoner.
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

MIA er for langt for disse, så der ryker nok den teorien [emoji6]

Da røyk MIA ja gitt. :) Kanskje IAD i stedet om det er innenfor rekkevidden, sammen med BOS da. Vinterrutene til IAD har aldri vært "overbefolket" de gangene jeg har flydd dem i hvertfall.

Morsomt å spekulere, men vi får vel bare vente å se! :)

Kim
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

IAD är inom räckvidd så det är en möjlighet.

Tre är inte så många. Antar att de vill pröva sig fram. Om det blir succé så är det kanske möjligt att konvertera några av de A321neo de redan beställt.
 
SAS leaser 3 A321LR

Jeg vil som flere her tro at den settes inn på Boston-ruten. Toronto og Dehli er vel også klare kandidater for ny SAS-rute etter hvert. Men med bare tre A321 har jeg lite tro på så spennende rutenyheter. Omlegging til A321 på Boston frigjør noe A330-kapasitet, det blir også mer A330-kapasitet om man setter den inn på de svakeste dagene på Oslo-New York og København-Washington, D.C., i tillegg en av de to København-New York-avgangene. Så kanskje er det en ny A330-rute vi ser i stedet?
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Nå Har vel opptil flere selskaper med lavere kostnad prøvd på transatlantiske ruter med MAX/NEO, uten at det ble noe suksess. Så hva gjør at SAS skal få dette til?
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Nå Har vel opptil flere selskaper med lavere kostnad prøvd på transatlantiske ruter med MAX/NEO, uten at det ble noe suksess. Så hva gjør at SAS skal få dette til?



De som ikke har fått det til har gjerne fløyet punkt-til-punkt, vært svake, ikke truffet med konseptet og i blant valgt litt rare ruter

SAS her gjør som f.eks TAP og AerLingus kommer til å gjøre, hvor disse er endel av deres nettverk og brukes som deres andre fly, bare på kortere og litt tynnere ruter

Det er ikke flyets feil at f.eks Primera og delvis Norwegian ikke helt har truffet her
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Spørsmålet er om man flyr fra en småby i Skandinavia til en stor oversjøisk by som allerede har en wb rute, eller fra en hub i Skandinavia til en ny/mindre destinasjon.
Byene som kan være aktuelle er Stavanger/Bergen/Trondheim pga beliggenhet. CPH-USA får mer utfordringer pga rekkevidde, selv om også noen destinasjoner lar seg gjøre. Det blir spennende å se. Kunne tenkt meg OSL-ORD, men den er nok over "grensa"
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

OSL-ORD er omtrent det samme som CPH-IAD så om sistnevnte går bør også den gå bra.
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Hva er realistisk rekkevidde for disse i SAS config?
Det spørs vel også på hvilken config SAS velger.

Norgegian har snakket om 220 seter. Ser man på TAP Portugal vil de ha 16 (lie-flat) seter i Business og 151 seter i Economy (mulig noen av disse er "extra legroom").
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Gæt:
Maskine 1 CPH-BOM-ARN-BOM-CPH 3x week
Maskine 2 CPH-EBB-JNB-EBB-CPH 3x week
Maskine 3 CPH-EWR-GOT-EWR-BGO-EWR-BLL-EWR-GOT-EWR-SVG-EWR-AAR-EWR-CPH
1 og 2 tror jeg ikke helt på...
3 er ganske troværdig...dog tror jeg ikke at BLL er inde i billedet....ud fra hvad Gustafsson udtalte forleden dag, samt SAS engagement i AAR...

nye destinationer...kunne være MSP, CHS og DEN....BOS vil blive med A321LR

Men alt er jo rent gætværk fra alle sidder...Der er jo ingen af os, der ved noget som helst,,så man kan jo gætte fra nu af og indtil SAS fortæller noget

Hilsen Ole
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

...dog tror jeg ikke at BLL er inde i billedet....ud fra hvad Gustafsson udtalte forleden dag, samt SAS engagement i AAR...



Selvfølgelig så ha han det på et lokalt arrangement i Aarhus. Det han gjorde var å ta «en Kjos» og si det den lokale presse og andre ønsket å høre. Så slukte de både krok, sekke og snøre rått. Talk is cheap.

Ikke at jeg ikke unner Jylland en direkterute til New York, men jeg tror det vil være en tabbe av SAS å starte en, slik at jeg håper de ikke gjør det. De som i det siste har bommet på nye transatlantiske ruter har jo nettopp gjort den tabben å åpne ruter fra steder som enten er for små eller mangler feed. SAS er et nettverksselskap, så uten en viss lokal feed er ruter neppe liv laga. Derfor tror jeg vi vil se disse maskinene på CPH, ARN og OSL.

Hvor de vil starte opp får vi vente å se, men CPH-BOS er jo en opplagt kandidat. YUL kan være en dark horse, men sliter litt se kandidater for andre nye ruter den veien. Fra OSL er ORD og BOS potensielle kandidater vestover. Jeg er litt usikker på India for å være ærlig
 
Re: SAS leaser 3 A321LR

Er det mulig at man dropper biz på disse og kun går for plus og go? Men plus med samme seter som på IC.
 
Back
Top