Nye ruter med SAS A321LR - Spekulasjoner

Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter

Ja, jeg tror også på Boston.

Men hvor setter de da inn A330 flyene som flyr til Boston i dag?

The million dollar question. Men det blir muligens borte en A340 eller to (pluss RKP) så da kommer det hva økningen av individer blir.

Kommer det nye destinasjoner, tipper jeg det blir i Østen. Men vi får se ..

Re: SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter

The million dollar question. Men det blir muligens borte en A340 eller to (pluss RKP) så da kommer det hva økningen av individer blir.

Kommer det nye destinasjoner, tipper jeg det blir i Østen. Men vi får se ..

Ja, du sier noe der det er "The million dollar question".
LN-RKP kommer det en erstatning for, så den nye A330 kommer i trafikk nå de neste ukene.

Kanskje SAS bruker anledning og flytter alle widebodies til CPH og flyr de restende strekninger fra OSL og ARN med 321LR. Just my 2 cents ... (Jeg ar klart over at man trenger mere en 3 stykker da)

Kanskje SAS bruker anledning og flytter alle widebodies til CPH og flyr de restende strekninger fra OSL og ARN med 321LR. Just my 2 cents ... (Jeg ar klart over at man trenger mere en 3 stykker da)

Er ikke ARN-ORD litt i overkant for en LR i SAS konfig?

Og slik jeg forstår og hører det så trengs A330 kapasiteten på OSL. Spesielt i business og cargo

I pressemeddelelsen fra SAS 23. jan 2019 stod der følgende:
The new routes will gradually be communicated from spring 2019. The first A321LR will enter into service in the first half of 2020.

Holder tidsplanen?

Der er vel ikke blevet kommunikeret noget ud i foråret omkring ruter. Hvis de tre A321LR virkelig kommer i drift i 'first half of 2020', så må det jo være i S20-programmet og det er jo ved at blive lagt ud i disse dage.

Mon vi får en snarlig afklaring??

I pressemeddelelsen fra SAS 23. jan 2019 stod der følgende:

Holder tidsplanen?

Der er vel ikke blevet kommunikeret noget ud i foråret omkring ruter. Hvis de tre A321LR virkelig kommer i drift i 'first half of 2020', så må det jo være i S20-programmet og det er jo ved at blive lagt ud i disse dage.

Mon vi får en snarlig afklaring??

Nå er det vel 2 som kommer våren/sommeren 2020, mens tredje maskiner dukker opp 2021.

Men enig, det virker drøye med ruteannonseringen

Sommeren er jo 'tung' reisetid, så vil tippe at de blir brukt litt her og der på sommeren og ikke satt i systematisk rutetrafikk (les egen destinasjon) før til høsten. Da har man litt spillerom for eventuelle last minute forsinkelser også, som synes å være normen.

Nå er det vel 2 som kommer våren/sommeren 2020, mens tredje maskiner dukker opp 2021.

Men enig, det virker drøye med ruteannonseringen

Ah, ja. Vidste ikke den 3. maskine først kommer i 2021. Hvad er den forventede tidsplan for de to første?

Sommeren er jo 'tung' reisetid, så vil tippe at de blir brukt litt her og der på sommeren og ikke satt i systematisk rutetrafikk (les egen destinasjon) før til høsten. Da har man litt spillerom for eventuelle last minute forsinkelser også, som synes å være normen.

I så fald kommer der vel først en annoncering engang, når vinterprogrammet for 2020 lægges ud - således først engang i feb-marts 2020.

Sant men det visste man väll redan i januari när man skickade ut pressmeddelandet? Något nytt har hänt sedan dess.

Originally Posted by BU662

Er ikke ARN-ORD litt i overkant for en LR i SAS konfig?

Og slik jeg forstår og hører det så trengs A330 kapasiteten på OSL. Spesielt i business og cargo

Og A321LR kan heller ikke fly OSL - MIA.

Back