SAS sommerprogram 2024

Har et spørsmål ang. SAS charter for Apollo denne sommersesongen: (moderatorer får moderere hvis det er litt off-topic å dra inn SAS-charter her)

Vet noen hvilken flytype som er satt opp på SK7369/7370 (OSL-LXS/LXS-OSL) i år? Var så heldig å få fly med 737-700 på den ruta i fjor, men i år "frykter" jeg 320NEO. Hadde vært stas å få 319 eller 320CEO nedover, synes det er mer sjarm med de:)

Har et spørsmål ang. SAS charter for Apollo denne sommersesongen: (moderatorer får moderere hvis det er litt off-topic å dra inn SAS-charter her)

Vet noen hvilken flytype som er satt opp på SK7369/7370 (OSL-LXS/LXS-OSL) i år? Var så heldig å få fly med 737-700 på den ruta i fjor, men i år "frykter" jeg 320NEO. Hadde vært stas å få 319 eller 320CEO nedover, synes det er mer sjarm med de:)

A319 og 320 går vel mest innen skandinavia nå, samt noe innenriks, så det blir vel fort 32N på alle Middelhavsrutene i år

Det hender vel at de tar seg en tur ut av Scandiniavia. Vi fløy A319 i retrofarger fra CDG til OSL i fjor sommer. Jeg tror den var satt opp med en A320 CEO i utgangspunktet, men det var OY-KBO som dukket opp ved gaten.

Aalborg ser ud til her i sommerprogrammet atter at have 2 overnattende airbusser om natten. Sidst det skete på fast plan at SAS havde dobbelt up på airbus fast i fartplanen i Aalborg var PRE-COV da der var fast en A321CEO og en A320/A320N i Aalborg.

Derudover har Aalborg nu op til 7 daglige flyvninger med airbus fra SAS her i forårsprogrammet inden Xfly igen tager over i sommerferien.

Last edited:
Den ekstra/nye avgangen virker gå med E195 og Link. Mens den "gamle" fortsatt er ATR.

Korrekt. Få gange har den været med CRJ på Aalborg - Oslo. Den nye afgang flyver dog kun 3 ugentlige indtil videre. Jeg er spændt på om vi igen i Aalborg får en overnatning af Osloflyet og eftermidagsafgangen dermed gøres om til aftenfly også afsted om morgenen som før covid-19.

Korrekt. Få gange har den været med CRJ på Aalborg - Oslo. Den nye afgang flyver dog kun 3 ugentlige indtil videre. Jeg er spændt på om vi igen i Aalborg får en overnatning af Osloflyet og eftermidagsafgangen dermed gøres om til aftenfly også afsted om morgenen som før covid-19.

Afgangene fra Link overflyttes hovedsageligt til CityJet og derved CRJ, når man kigger på tidligere fløjet og kommende afgange.

I en artikkel i Finansavisen for ikke så lenge siden ble SAS sitert på at de kom til å øke på OSL-ZRH. Ser det nå ligger inne en ekstra rundtur på mandager, fredager og søndager i sommer.

SK4841 1835-2050 OSL-ZRH 1 > SK4842 ZRH-OSL 2130-2350 1
SK4841 0800-1015 OSL-ZRH 5 > SK4842 ZRH-OSL 1100-1320 5
SK4841 1640-1855 OSL-ZRH 7 > SK4842 ZRH-OSL 1940-2200 7

Vinge mot vinge med LX(Helvetic) på mandager fra ZRH.

Ser ut som #ekstraavgangen" på OSL-ZRH nå i hvertfall går 5x per uke, slik at det i det siste er ofte dobbel daglig, enn ikke.

Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Ikke relatert til eierskiftet så kanskje feil tråd, men siden denne har «rutetråd» i navnet og jeg ikke fant en tråd for vanlige SAS-ruter spør jeg her: SK4629, morgenflight SVG-LHR som er i steden for 803 OSL-LHR, er det noen med flere år på baken som flyinteressert som kan si om det er første gang for den? Ser den skal gå i morgen og dagen etter hvertfall

Ikke relatert til eierskiftet så kanskje feil tråd, men siden denne har «rutetråd» i navnet og jeg ikke fant en tråd for vanlige SAS-ruter spør jeg her: SK4629, morgenflight SVG-LHR som er i steden for 803 OSL-LHR, er det noen med flere år på baken som flyinteressert som kan si om det er første gang for den? Ser den skal gå i morgen og dagen etter hvertfall
Morgenavgangen på SVG-LHR (SK4629) er nok kun nå ifb med ONS-(tidl: olje)messa som vel varer til torsdag.
Det var jo en morgenavgang (samme rute nr) i 10-tiden i mange år mellom SVG-LHR inntil SAS solgte den sloten på LHR for et par år siden.

Ser også at SVG-ABZ er oppe i 3 daglige denne uken (ekstra kl 12:50), sikkert også pga ONS.

Last edited:

Kan se ut til at det er litt ekstra neo kapasitet på SVG-BGO og SVG-CPH også i disse dager.

Last edited:

Kan se ut til at det er litt ekstra neo kapasitet på SVG-BGO og SVG-CPH også i disse dager.

Det stemmer , det har vært stor trafikk her på Sola disse dagene , i dag var en av EI- maskinene satt inn også. EI-SIS.

Attachments

• DSC_1756-1.jpg
    DSC_1756-1.jpg
    99.5 KB · Views: 267
Back