• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SAS sommerprogram 2024

Har et spørsmål ang. SAS charter for Apollo denne sommersesongen: (moderatorer får moderere hvis det er litt off-topic å dra inn SAS-charter her)

Vet noen hvilken flytype som er satt opp på SK7369/7370 (OSL-LXS/LXS-OSL) i år? Var så heldig å få fly med 737-700 på den ruta i fjor, men i år "frykter" jeg 320NEO. Hadde vært stas å få 319 eller 320CEO nedover, synes det er mer sjarm med de:)

Har et spørsmål ang. SAS charter for Apollo denne sommersesongen: (moderatorer får moderere hvis det er litt off-topic å dra inn SAS-charter her)

Vet noen hvilken flytype som er satt opp på SK7369/7370 (OSL-LXS/LXS-OSL) i år? Var så heldig å få fly med 737-700 på den ruta i fjor, men i år "frykter" jeg 320NEO. Hadde vært stas å få 319 eller 320CEO nedover, synes det er mer sjarm med de:)

A319 og 320 går vel mest innen skandinavia nå, samt noe innenriks, så det blir vel fort 32N på alle Middelhavsrutene i år

Det hender vel at de tar seg en tur ut av Scandiniavia. Vi fløy A319 i retrofarger fra CDG til OSL i fjor sommer. Jeg tror den var satt opp med en A320 CEO i utgangspunktet, men det var OY-KBO som dukket opp ved gaten.

Aalborg ser ud til her i sommerprogrammet atter at have 2 overnattende airbusser om natten. Sidst det skete på fast plan at SAS havde dobbelt up på airbus fast i fartplanen i Aalborg var PRE-COV da der var fast en A321CEO og en A320/A320N i Aalborg.

Derudover har Aalborg nu op til 7 daglige flyvninger med airbus fra SAS her i forårsprogrammet inden Xfly igen tager over i sommerferien.

Last edited:
Den ekstra/nye avgangen virker gå med E195 og Link. Mens den "gamle" fortsatt er ATR.

Korrekt. Få gange har den været med CRJ på Aalborg - Oslo. Den nye afgang flyver dog kun 3 ugentlige indtil videre. Jeg er spændt på om vi igen i Aalborg får en overnatning af Osloflyet og eftermidagsafgangen dermed gøres om til aftenfly også afsted om morgenen som før covid-19.

Korrekt. Få gange har den været med CRJ på Aalborg - Oslo. Den nye afgang flyver dog kun 3 ugentlige indtil videre. Jeg er spændt på om vi igen i Aalborg får en overnatning af Osloflyet og eftermidagsafgangen dermed gøres om til aftenfly også afsted om morgenen som før covid-19.

Afgangene fra Link overflyttes hovedsageligt til CityJet og derved CRJ, når man kigger på tidligere fløjet og kommende afgange.

I en artikkel i Finansavisen for ikke så lenge siden ble SAS sitert på at de kom til å øke på OSL-ZRH. Ser det nå ligger inne en ekstra rundtur på mandager, fredager og søndager i sommer.

SK4841 1835-2050 OSL-ZRH 1 > SK4842 ZRH-OSL 2130-2350 1
SK4841 0800-1015 OSL-ZRH 5 > SK4842 ZRH-OSL 1100-1320 5
SK4841 1640-1855 OSL-ZRH 7 > SK4842 ZRH-OSL 1940-2200 7

Vinge mot vinge med LX(Helvetic) på mandager fra ZRH.

Ser ut som #ekstraavgangen" på OSL-ZRH nå i hvertfall går 5x per uke, slik at det i det siste er ofte dobbel daglig, enn ikke.

Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Ikke relatert til eierskiftet så kanskje feil tråd, men siden denne har «rutetråd» i navnet og jeg ikke fant en tråd for vanlige SAS-ruter spør jeg her: SK4629, morgenflight SVG-LHR som er i steden for 803 OSL-LHR, er det noen med flere år på baken som flyinteressert som kan si om det er første gang for den? Ser den skal gå i morgen og dagen etter hvertfall

Ikke relatert til eierskiftet så kanskje feil tråd, men siden denne har «rutetråd» i navnet og jeg ikke fant en tråd for vanlige SAS-ruter spør jeg her: SK4629, morgenflight SVG-LHR som er i steden for 803 OSL-LHR, er det noen med flere år på baken som flyinteressert som kan si om det er første gang for den? Ser den skal gå i morgen og dagen etter hvertfall
Morgenavgangen på SVG-LHR (SK4629) er nok kun nå ifb med ONS-(tidl: olje)messa som vel varer til torsdag.
Det var jo en morgenavgang (samme rute nr) i 10-tiden i mange år mellom SVG-LHR inntil SAS solgte den sloten på LHR for et par år siden.

Ser også at SVG-ABZ er oppe i 3 daglige denne uken (ekstra kl 12:50), sikkert også pga ONS.

Last edited:

Kan se ut til at det er litt ekstra neo kapasitet på SVG-BGO og SVG-CPH også i disse dager.

Last edited:

Kan se ut til at det er litt ekstra neo kapasitet på SVG-BGO og SVG-CPH også i disse dager.

Det stemmer , det har vært stor trafikk her på Sola disse dagene , i dag var en av EI- maskinene satt inn også. EI-SIS.

Attachments

• DSC_1756-1.jpg
    DSC_1756-1.jpg
    99.5 KB · Views: 267
Back