I FD (nederlandsk økonomisk avis) sies det at FR er interessert i å bli feeder for KL på AMS. I den sammenheng nevnes det at det kan bli aktuelt for AF/KLM å selge Transavia (HV) til FR. Enten i sin helhet eller delvis. AF/KLM har en negativ egen formue på €250 millioner og en gjeld på €5 milliarder. For kommende år ventes det tap igjen slik at AF/KLM til og med kan bli tvunget til å selge HV (videre nedgang i egen formue og gjeldsøkning) .
Dersom det stemmer, da må vi se på morgendagens FR som et selskap med en annen strategi enn i dag. Det kan forklare hvorfor FR også satser på storflyplassene i årene fremover. Nedleggelse av Sturup til fordel for CPH er da en logisk konsekvens av den endringen.
Jeg er spent på om det er noe hold i dette, og det vil nok i så fall få dramatiske følger. MoL fremstår ofte som en klovn men det hadde vært interessant å vite hva han planlegger og tenker de neste 5-10 årene.
Ja, den utviklingen klovnen så i krystallkula for 10-15 år siden har stemt gangske så bra. Og i mellomtiden har han klart å tjene gode penger hele veien.
Jeg er spent på om det er noe hold i dette, og det vil nok i så fall få dramatiske følger. MoL fremstår ofte som en klovn men det hadde vært interessant å vite hva han planlegger og tenker de neste 5-10 årene.
Scandinavian Airlines, Alitalia and Air Berlin are among the European airlines that Ryanair CEO Michaell O’Leary expects to shrink or merge. That would prompting a growth spurt at Ryanair, Europe’s top discount airline, said O’Leary, who has signed up for five more years in charge.
Long-haul discount flights remain a distant prospect for Ryanair given the lack of availability of the most modern, fuel- efficient planes such as the Boeing Co. 787 Dreamliner, with “no realistic possibility” of trans-Atlantic operations in the next four-to-five years, he said.
Følgende tjenester følger med Business Plus-billetten: ett kolli innsjekket bagasje på opptil 20 kg, Premium-sete (hvis det er tilgjengelig), Prioritert ombordstigning, FastTrack-sikkerhetskontroll på flyplassen (tilgjengelig på London Stansted, Dublin, Brussel Charleroi, Milano Bergamo, Barcelona, Manchester, East Midlands, Frankfurt Hahn, Warszawa Modlin, Liverpool) og flyopplysninger på SMS.
Og kanskje han har vært på døren i Stockholm og Frankfurt med et lignende forslag...?
FR har sökt slots i NAP for en daglig rundtur fra/til CPH.
Ved vi noget om booking-tal for de tre offentliggjorte ruter? Personligt ville jeg nok ikke bestille før selskabet havde en handling-agent klar. I hvert fald ikke, når selskabet hedder Ryanair.
Ved vi noget om booking-tal for de tre offentliggjorte ruter? Personligt ville jeg nok ikke bestille før selskabet havde en handling-agent klar. I hvert fald ikke, når selskabet hedder Ryanair.
...og selv vil jeg aldri flyve med Ryanair![]()
...og selv vil jeg aldri flyve med Ryanair![]()
Det virker som om de har skremt mange med sin etablering, for jeg kan ikke huske sist det var så magert med nyheter før sommer programmet fra CPH på denne tiden av året. Det bruker å haggle bra i desember og den første uken av januar før slots låses.
Senser jeg et Ryanair hat her? Jeg hadde overhode ikke sett noe grunn til å lavære å booke med ett av verdens største flyselskap, som er ett av verdens mest presise som også har et av flyverdens mest solide økonomier med et av flyverdens beste overskudd, som de har levert år etter år. Med det fagforenings tyraniet som er på Kastrup, så gjør de sikkert dessuten klokt i å lavær å offentliggjøre hvem som skal handle dem til så sent som mulig.Heller ikke jeg, men Ryanair regner med at finde 1 million passagerer derude... et sted.
Et bud på en handling agent i CPH kunne være Menzies....hvis de tør !!
Kan også være at Aviator er temmelig sultne, nu da de har mistet Norwegian...Hvis altså de tør..
Hilsen Ole
"Hvis de tør"??? Tør hva da? Det er da mange handlingagenter rundt i Europa som har handling på Ryanair, og det har ikke vært noen fare for de på noen som helst måte. Hva er problemet?
Hvilke sanksjonsmuligheter kan fagforeningene ha dersom en ny handlingagent på cph stiller med kompetent arbeidskraft fra et annet EU land, f.eks Spania med 25% arbeidsledighet? De vil jo selvfølgelig ha rett til å organisere seg disse også, men kan de for eksempel bli tilbudt 5 kr mer i timen enn tariff?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.