• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ryanair dropper CPH

Hva med FRA da og logikken der?

FRA er jo som bekendt en ganske betydelig *Alliance hub og det er kun naturligt at trafikken gennem denne fra CPH vokser når markedet er i vækst - samtidig har Lufthansa været ganske synlige i det danske marked med henblik på at genere yderligere trafik via sine hubs i FRA og MUC, og noget tyder jo på at man har haft held med dette.

Overordnet set glæder jeg mig dog over at du giver udtryk for og anerkender at CPH er "under served" :colgate:
 


Det er ofte ting som vi ikke vet i saker som omtales i media.
Derfor lar jeg være å være bombastisk med å påstå verken det ene eller det andre ut fra å ha lest noe i en avis eller på nettet.

For en tid tilbake var det en artikkel i Sandefjords Blad, om en ansatt i et selskap på Torp som mistet jobben, angivelig fordi han ikke gikk med slips.
Ja, det sto i avisen, så da er det jo sant.
Men saken var jo selvfølgelig mye mer kompleks enn at mannen hadde gått uten slips. Selvfølgelig.

Og jeg skulle ikke bli forundret om det er mer i denne saken også, uten at jeg tør si noe sikkert om det. Men sannheten er nå ikke alltid kun det man leser i avisen.
 
Legg merke til at McNamara ikke klarer å holde seg fra å gi et stikk til fagforeningen (selv om saken handler om kapteinens gjøremål under flygning):

"Vi har ingen problemer med, at piloter uddeler brochurer i deres fritid. Men ikke under en flyvning, når de burde være til stede i flyet, gå gennem deres checklister og prioritere sikkerheden for Ryanairs fly, fremfor medlemskab af en mislykket BA fagforeninger,” siger Stephen McNamara, Ryanair.
(Min utheving)

Hva skulle de ha gjort hvis han drev med dette på crewrommet i steden for?
 
Det er ofte ting som vi ikke vet i saker som omtales i media.
Derfor lar jeg være å være bombastisk med å påstå verken det ene eller det andre ut fra å ha lest noe i en avis eller på nettet.

For en tid tilbake var det en artikkel i Sandefjords Blad, om en ansatt i et selskap på Torp som mistet jobben, angivelig fordi han ikke gikk med slips.
Ja, det sto i avisen, så da er det jo sant.
Men saken var jo selvfølgelig mye mer kompleks enn at mannen hadde gått uten slips. Selvfølgelig.

Og jeg skulle ikke bli forundret om det er mer i denne saken også, uten at jeg tør si noe sikkert om det. Men sannheten er nå ikke alltid kun det man leser i avisen.

Man er ganske naiv om man tar alt som står i en avis som god fisk. Har nå jobbet over 10 år i SAS og før det i Widerøe. En ting som er helt sikkert er at virkeligheten er ganske annerledes en det som står i avisene, så også når det gjelder Ryanair vil jeg tro.

Min erfaring når det gjelder fagforeninger på Kastrup, er noe av det samme. Men her skrives det ganske lite om hva som faktisk foregår av en eller annen grunn. Kun en forening som får utrolig mye spalteplass hvor det aller meste er bullshit er CAU. Utrolig fasinerende å se.
 
Back
Top