Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Har Menzies hentet inn folk utenlandsfra?
Men får disse norsk lønn, eller er det snakk om sosial dumping? Noen som vet?
Er dette grunnen til at det nå tar ennå lengre tid å få bagasjen hos Norwegian?
Men får disse norsk lønn, eller er det snakk om sosial dumping? Noen som vet?
Disse skal ha norske betingelser.
De er nok midlertidig hentet inn og gå nok på sin lokallønn + noe tillegg som totalt blir under norsk lønn.
Er dette grunnen til at det nå tar ennå lengre tid å få bagasjen hos Norwegian?
Men generelt er vel luftfarten en bransje der almenngjøring av tariffavtalen ikke pratiseres i så stor grad som f.eks. byggbransjen?
Dog har jeg selvopplevd at de losser og laster flyet før de kjører inn bagasjen, skjer nok ikke 100%, men detskjer
Det har jeg opplevd på OSL mange ganger, uansett handlingselskap eller nasjonalitet
Det har vel ligget i kortene lenge, i hvert fall siden de opprettet handling på LGW og mange av de spanske basene. Blir i såfall spennende å se om det blir virksomhetsoverdragelse av menzies, 4 aktører på OSL er vel i meste laget.
Blir også spennende å se om aviator beholder alle kontraktene rundt om i landet, eller om WGH får flere av de. Etter at WGH mista SK på TOS, BGO og en plass til, er de vel tørste på noen nye, og det økende samarbeidet mellom WF og DY gjør jo det ikke mindre sannsynlig.
Norwegian avslutter nå samarbeidet med Menzies i Oslo, og starter eget handlingselskap. Red Handling skal ta over bakketjenestene fra slutten av mars 2023. Menzies skal fortsatt stå for de-icing da det er en egen kontrakt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.