Frakt på OSL

Re: Frakt på OSL

CAL 747-400 Som regel enten 09.00 eller 18.30
Korean B777 inn ca 11.00
Qatar b777 inn ca 12.00 eller sent på kvelden
Emirates b777 inn ca 13.00
Air Bridge Cargo b747-8 inn ca 14 30
Atlas B747-400 inn ca 18.30
 
Re: Frakt på OSL

Ser ut som FedEx/ASL Airlines har en frakter som kommer inn fra Liege og så går ut til Nürnberg. Er denne ny? Eller er det en endring av den «gamle» TNT frakteren?

Går med 737-400F og en miks av ASL og Fedex farger
 
Re: Frakt på OSL

Er Liége og Bryssel store på frakt i Europa? Angrer meg litt på at jeg ikke stakk innom Ostend for en del år siden for å kikke på alle afrikanske "gun runner" DC-8 og B-707 som trafikerte byen.

Ser at det dukker opp inntil tre 747 et par dager i uka. Nesten så man får lyst til å reise opp med en fluktstol, solbriller, og noe godt i glasset sittende mens de suser forbi i enden av rullebanen. :drink

Trygve

Edit: Oops, mente selvfølgelig å ta turen opp til OSL en ettermiddag å sette meg i enden av rullebanen.
 
Last edited:
Frakt på OSL

Det meldes på LinkedIn at et nytt fraktselskap og destinasjon fra OSL skal annonseres i morgen

b00b6b1cd9d4ce6b3ceff34d47925d80.jpg
 
Last edited:
Re: Frakt på OSL

Bongos Tryllereiser med direkterute til Wroclaw! Det at det brukes fraktfly skyldes et stort etterslep i levering av cola og sjokolade.
 
Re: Frakt på OSL

Utifra hvilke destinasjoner som er motager av mye fisk så er det vel tre destinasjoner som «bør»få en rute. Disse er ( i vilkårlig rekkefølge)
1.Japan, 2.Singapore . 3. Kina . Skal jeg tippe så er det kanskje den siste som kommer i morgen.:old
 
Re: Frakt på OSL

Lurer på om det er Hainan til Kina.

Et nesten like stort spørsmål om det blir en åpen rute eller i regi av en speditør.
Vil overhode ikke overraske om DHL er på gang igjen. Har vært regnet på slikt lenge.

S
 
Re: Frakt på OSL

Var ikke representanter fra Saudi Cargo innom OSL for en stund tilbake? Tipper det blir rute til midtøsten, jeg.
 
Re: Frakt på OSL

Var ikke representanter fra Saudi Cargo innom OSL for en stund tilbake? Tipper det blir rute til midtøsten, jeg.

Stemmer. Isåfall er det kanskje Jeddah?
Da er mulighetene 777, 747-400 eller -8.
Jeg antar at det er sjømat de er interessert i ut fra Norge, men jeg lurer på hva de vil frakte andre veien. Blomster fra Kenya og elektronikk fra Hong Kong? (Eller kanskje bare tanke drivstoff til returen :rolleyes: )
 
Last edited:
Re: Frakt på OSL

Stemmer. Isåfall er det kanskje Jeddah?
Da er mulighetene 777, 747-400 eller -8.
Jeg antar at det er sjømat de er interessert i ut fra Norge, men jeg lurer på hva de vil frakte andre veien. Blomster fra Kenya og elektronikk fra Hong Kong? (Eller kanskje bare tanke drivstoff til returen :rolleyes: )

Blir vel i såfall en JED-AMS/FRA-OSL-JED slynge eller noe sånt..
 
Re: Frakt på OSL

De uttalte i april til Air Cargo News:
Speaking at the Nordic Air Cargo Symposium in Stockholm, the airline’s regional director Europe, Rainer Muller, explained that any service would likely begin in the Middle East, call in central Europe, then Oslo before heading to New York.

The calls in central Europe and Saudi Arabia would help offset the fact that very few imports into Oslo are carried on freighters by offering the chance to transport goods from Saudi Arabia and central Europe to New York, with the rest of the freighter available for seafood.

JED-AMS/FRA/MXP/BRU-OSL-JFK-JED? :p
 
Last edited:
Re: Frakt på OSL

Jeg håper på Air China Cargo til Beijing, men det er vel kanskje Saudi Cargo som er mest sannsynlig.
 
Back
Top