Frakt på OSL

Re: Frakt på OSL

Korean setter inn en ekstra avgang 28.12 slik at neste uke har de 777F tirsdag, onsdag og 2x på lørdag.

Cargoruter generelt og til OSL spesielt

Jeg har bestilt en pakke som skal leveres via DHL Express. Klokken 00:17 i natt (23.12) var status "Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY" og klokken 01:59 var ny status "Transferred through OSLO - NORWAY". Så raskt går det ikke med varebil eller tog, og etter litt googling ser jeg at DHL har en hub på flyplassen Leipzig/Halle (LEJ). Ergo har det da gått et fly fra LEJ til OSL i løpet av natten. Dette finner jeg ikke på elektroniske avgangstavler på nettsidene til LEJ eller ankomsttavle på nettsidene til OSL.

Så da er spørsmålet: Hvor kan jeg finne informasjon om cargoruter? Er dette publisert noe sted med avgang/ankomstinfo?

Ruten LEJ-OSL kunne jeg heller ikke finne på flightradar24 - noe som selvsagt kan skyldes at jeg ikke søkte korrekt.

Re: Cargoruter generelt og til OSL spesielt

Nah, Cargo/GA publiseres ikke offentlig på Avinor sine sider i alle fall. Det har jo begrenset nytte for passasjerer..
Samme med ambulanse, men det er vel gjerne GA..

Re: Cargoruter generelt og til OSL spesielt

Ikke i helgen. De kommer oftest inn søndag kveld.
Pinadø, der ble jeg lurt av "processed at OSLO 07:08" gitt, siden jeg hadde en pakke på samme fly. Kjenner forøvrig flere som hadde det.
Ser flyet videre til TRD gikk tidligere enn jeg mente å huske også, og fant'n itte på FR24.

Ser ut som Qatar Cargo setter inn en ekstra avgang fast på torsdager fremover med oppstart nå i morgen. Denne betjenes med 777 slik at de da totalt vil ha 5 avganger i uken (4 x 777 + 1 x A330)

Ser Ethiopian Cargo nylig fløy OSL-NRT, såvidt jeg forstår med fisk. 777F

Ser Ethiopian Cargo nylig fløy OSL-NRT, såvidt jeg forstår med fisk. 777F

Kom inn med 60 tonn hjelpeutstyr og gikk ut med 80 tonn fisk leste jeg en plass. Kommer med ny cargo flight nå i natt kl 00:20 - inn fra Frankfurt og returnerer til Addis Abeba.
Så for øvrig at QR hadde en Cargo maskin som kom inn fra Zaragoza i Spania og gikk videre til New York i går kveld. Er vel ikke ofte det er cargo flighter som går vestover.
Turkish hadde inne en 777 pax kun med cargo i går. Denne kommer tilbake på onsdag ser det ut til.

Hvem er det som flyr på OSl for FedEx nå? Trodde det fortsatt var ASL, men mulig jeg bare søker feil siden jeg ikke finner noe?

Tror det bare en en one off, men så Qatar Cargo i dag fløy en av sine A350-1000 «praktere» DOH-OSL-ORD.

«Normalt» har jo disse en rundtur DOH-Europa-OSL-DOH

Er det FedEx som Swift i blant nå driver å flyr en 737-400 frakter mellom OSL og CDG for?

Back