Hva er egentlig DHL sitt fulle program ut fra Norge nå?
DHL flyr CPH-KRS-KRS og CPH-AES-CPH med Sprint Air Saab 340A. Kapasiteten på disse maskinene er ca 6MT mot tidligere 8MT delt på begge plasser da de delte samme fly.
Så flyr de CPH-SVG-BGO med BlueBird 737-400
Oslo dekkes med 2 fly, 737 fra West Atlantic og A310 eller B767 fra DHL.
Disse to flyene går til litt forskjellige terminaler avhengig av behov.
Flyene til OSL dekker gods til/fra terminalene i Larvik og Trondheim i tillegg til gods til Oslo.
Larvik er den eneste DHL terminalen som ikke har fly som anløper i nærheten.
Polyteknisk forening har fått istand en guidet tur, airside, på OSL for å kunne "oppleve laksebonanza".
Den ikke heeelt ukjente Martin Langaas skal si noen bevingede ord.
Det koster 200 spenn for å være med på tur for ikke-medlemmer.
Mere info og påmelding
Polyteknisk forening har fått istand en guidet tur, airside, på OSL for å kunne "oppleve laksebonanza".
Mere info og påmelding
Mere info og påmelding
Ifølge denne artikkelen på NRK ( helt nederst), ble 2 fly med laks returnert fra Russland forrige uke pga problemer med myndigheter.....
Mere info og påmelding
Jeg også, det var ulidelig teit og litt rart, men jeg får ikke etterprøvd det..Da fikk jeg mail om at desverre så tillater Avinor kun medlemer av Polyteknisk å være med på turen
Jeg også, det var ulidelig teit og litt rart, men jeg får ikke etterprøvd det..
Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
Vært en del endringer i flyfrakt og laksetransporten i det siste ut fra hva jeg kan se.
Klarer ikke å se at disse flyr lenger:
Cargolux
Atlas
DHL til Lakselv
Disse tror jeg flyr fortsatt:
Emirates, 3u med B77F
Qatar, 5u med A333F
Airbridge, 3u B747-4/8
Turkish cargo med 3u? B77F og A33F
Korean Air cargo B77F
CAL, 1u med B74F
Sikker noen feil og noen glemt. Bare å utfylle for dem som sitter på bedre info..
Var ikke Atlas for DHL? Virker som de ikke helt har truffet helt blink på OSL i det siste eller er det bare meg?
Nå er det vel en hvis økning i pakkefraktere på OSL det siste året, og det går vel noe fisk her også
Air Cargo Global har også forsvunnet. CAL er 2x ukentlig.,Qatar bruker 777f på tirsdager
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.