Frakt på OSL

Re: Frakt på OSL

Hva kommer det av? Er jo en tilsynelatende kraftig vekst på kort tid.

Riktignok fra et litt lavt nivå. Men grunnen er at Kina har begynt å åpne opp for norsk sjømat. Så det teller neppe negativt for arbeidet med å skaffe en rute til Kina

Kanskje litt off topic, men i formiddag (ca. kl.09.45) så jeg Qatar på vei til OSL med en 747. Iflg. FR24 kom de med en 330 akkurat da.

Jeg vet at jeg så en B747, men kan det ha vært et annet selskap?

Litt rare ruter idag. Emirates kommer fra Linz og ikke AMS og Air Bridge Cargo tar turen fra Yekatarinaburg til Oslo med 747-400

Hvem er det West Atlantic flyr for på OSL-CPH, da jeg antar det er en «fast» rute?

01051cf6d2f66da024b0ecac095bdf26.jpg

Hvem er det West Atlantic flyr for på OSL-CPH, da jeg antar det er en «fast» rute?

01051cf6d2f66da024b0ecac095bdf26.jpg

Hei
Jeg vil tippe at de flyr for DHL.

De flyr fast CPH-KRS-AES-KRS-AES hver dag.
Og de siste to uker med en ekstra rotasjon CPH-KRS-CPH grytidig på mandag morgen antageligvis på grunn av mye innkommende gods til KRS

Alf

Hei
Jeg vil tippe at de flyr for DHL.

De flyr fast CPH-KRS-AES-KRS-AES hver dag.
Og de siste to uker med en ekstra rotasjon CPH-KRS-CPH grytidig på mandag morgen antageligvis på grunn av mye innkommende gods til KRS

Alf

SE-LGZ havarerte på AES i går og fikk ikke flydd ned på kvelden som vanlig.

Så den flighten du så med SE-MAP var nok en tomposisjonering ned til CPH.
SE-MAP flyr i dag den vanlige turen CPH-KRS-AES-KRS-CPH.

Alf

Fremtiden i Våre Hender synes dette er forferdelig. Kanskje man skulle flytte frakta til Gøteborg så de blir fornøyde? :p

Organisasjonen Framtiden i våre hender mener satsingen på en lakseterminal på Gardermoen er en klimabombe som vil sprenge alle CO₂-mål Norge har.

https://www.nrk.no/trondelag/slakter-eksportplaner_-_-lakseflyene-er-en-klimabombe-1.14035421

Hva er viktigst? Feed the world eller noen grafer på et excel-ark som viser at nordmenn ikke forurenser?

Enig med MOW og Roger. Kjør fisken på lastebil til Sverige eller Finland og fly den derfra. Vipps er problemet med forurensning løst og Norge renest i klassen..!

Fremtiden i Våre Hender synes dette er forferdelig. Kanskje man skulle flytte frakta til Gøteborg så de blir fornøyde? :p

https://www.nrk.no/trondelag/slakter-eksportplaner_-_-lakseflyene-er-en-klimabombe-1.14035421

Hva er viktigst? Feed the world eller noen grafer på et excel-ark som viser at nordmenn ikke forurenser?

Begge deler er viktig, Fremtiden i våre tenner har vel veldig stor påvirkning, men selv mener at det er viktig å la dem fremme sine synspunkter, spesielt i disse dager hvor Bill Nye fremstilles som en samfunns fiende. (Og litt banning i kjerka - oppdrettslaks kan bli forbudt her i Washington)

Er det noen som har oversikt over flytyper og rutetider på tirsdager nå i sommer? Tenkte å ta en frakt-spotting tur nå på tirsdag.

Back