Men med DY går det an og bestille billige billetter nærmere avreise enn den utdaterte forkjøpsregelen, Tommy777, come on.....wake up! Mange reisende kjøper sine billetter nære opp til avreisen og DY kommer desidert best ut i de fleste tilfeller. Men jeg sier ikke at SAS alltid er dyrest, for det er de ikke![]()
Men med DY går det an og bestille billige billetter nærmere avreise enn den utdaterte forkjøpsregelen, Tommy777, come on.....wake up!
Jeg har kjøpt flere fullprisbilletter enn de fleste her inne (bortsett fra OJB kanskje) og det varierte veldig hvem som var billigst frem til slutten av 2006 da jeg flytta. Å si at DY kommer desidert best ut, blir feil. Vil vel si at DY var billigst 60% av gangene, SAS 40, men da hadde jo DY ikke den frekvensen de har nå på noen innenriksdestinasjoner
Jeg skal ikke påberope meg å ha kjøpt så alt for mange fullprisbilletter, men noen har det da blitt. Nå virker det som DY sine fullprisbilletter er omtrent likt priset med de dyreste ikkefleksible billettene til SAS, ihvertfall innen Sør-Norge.
Wake up blir litt for heftig. Du vet like godt som meg at de aller fleste som skal på ferie bestiller billettene mer enn 21 dager før utreise
Men heldigvis kan man i dag styre unna teite forkjøpsregler![]()
Hvilke teite regler er det?
Flyr DY bare feriefolk? Forøvrig enig i at feriefolket stort sett bestiller tidligere enn 21 dager før avreise men det er ikke poenget her. Men heldigvis kan man i dag styre unna teite forkjøpsreglerMed DY's gode rutenett på norsk innland i dag så hadde du ikke trengt å bite i det sure eplet da DY's fullflexbilletter er rimeligere enn SAS tilsvarende billetter.
For og få de billigste billettene må de kjøpes senest 21 dager før avreise.....til og med NSB har gått bort fra slike regler.
For og få de billigste billettene må de kjøpes senest 21 dager før avreise.....til og med NSB har gått bort fra slike regler.
Tull og tøv. Prisene er tilnærmet helt like og produktet til SAS overgår DY i lange baner.
Nå er det ikke forkjøpsregler lenger hos SAS kamerat, mange år siden det var slik, men en grei tommelfingerregel er å kjøpe billetter 21 dager før for å få greie priser. SAS selger sine billigbilletter til og med avreisedagen (dersom tilgjengelig)
Legger også merke til at du overhodet ikke kommenterer på hva tråden egentlig handler om: Priser til destinasjoner der både SAS og DY har monopol.
Kanskje på tide å komme med en kommentar hvorfor DY krever dobbel pris til BDU mens til EVE og TOS har sine normale priser??
Dette er då vel ÅREVIS sidan SAS gjekk vekk frå??
Tja, har DY monopol på noe i Norge? Du nevner BDU, en rute som er kontraktsfestet med Forsvaret og den ruten kan knapt kalles monopol. Dobbel pris kommer jo helt sikkert av at avgangen (e) er så og si fullbooket kamerat. Man leker jo ikke butikk. Har du sammenlignet med hva SAS tok i sin tid?
Men ta deg heller en titt på kystruten TRD-AES-BGO du, der er det monopolistens marked, hjelpe meg for noe priser. Og slik var det jevnt over på hele fjøla før DY og Internettets tid.
Tja, har DY monopol på noe i Norge? Du nevner BDU, en rute som er kontraktsfestet med Forsvaret og den ruten kan knapt kalles monopol. Dobbel pris kommer jo helt sikkert av at avgangen (e) er så og si fullbooket kamerat. Man leker jo ikke butikk. Har du sammenlignet med hva SAS tok i sin tid?
Jepp, bare hyggeligDessuten, forretningsmannen som ikke kommer seg til BDU pga fulle fly kan da fly til Tromsø og unne seg en taxi til BDU for prisforskjellen
Og som nevnt her, tommelfingerregelen eksisterer fortsatt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.