Hvordan vet du det egentlig? Airbus'en vil jo ha lavere drivstoffkostnader enn dreamlineren, så hvem vet. Dessuten tror jeg A330 vil bli den midlertidige løsningen, ikke 767.
Hvordan vet du det egentlig? Airbus'en vil jo ha lavere drivstoffkostnader enn dreamlineren, så hvem vet. Dessuten tror jeg A330 vil bli den midlertidige løsningen, ikke 767.
Går DY for A350 blir det A330 som mellomløsning. Gå DY for 787 blir det 767 som mellomløsning. Dette fordi fabrikkene vil gi dem veldig gode økonomiske mellomløsninger.
767 som mellomløsning? Skal DY fly 767 til Japan, Kina og Thailand?
Hvis det blir de destinasjonene de skal fly til, og de går for 767 som en mellomløsning: ja.
Og går dette i forhold til load? En fullastet 767 klarer vel knapt OSL-PEK. Og dessuten så er de avhengige av cargo, hvordan er det med cargo på 767 kontra airbus 330?
Eneste 767 som funker på slike ruter er vel 767-400ER?
Jeg vet ikke hvor fulle de var, men SAS fløy i flere år med en langdistanseflåte bestående av 767-300ER, fra CPH til både bl.a. NRT og BKK (usikker på PEK - noen kan sikkert rette på meg her). Fra OSL er det faktisk kortere til både PEK og NRT, mens BKK er ca. 20 nautiske mil lenger fra OSL enn fra CPH. Så om SAS klarte det fra CPH, så bør nok 767-300 funke fra OSL også.
Men nå har vel SAS aldri tjent penger på disse rutene. Norwegian har vel et ønske om å drive lønnsomt. For å fly lønnsomt må jo flyedsne være noenlunde fulle og med en brukbar mengde cargo. Og jeg er ikke sikker på om 767-300 klarer dette. 767-400ER klarer det fullastet, men hva er cargoplassen i den kontra en 330? Er cargoplassen nok til å gjøre det lønnsomt?
Eneste 767 som funker på slike ruter er vel 767-400ER?
sas og markedet for 10 aar siden vs lcc lh 2011 er vel ikke sammenlignbart
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.