Man behøver ikke å legge ned SAS IC. Man behøver bare å totalvrake alle MD'ene de har, de er jo 20-25 år gammle! SAS bør, helt alvorlig, totalfornye hele IC-flåten.
Skal sikre fortsat vækst
Så længe Norwegian vokser, vil pengekassen blive fyldt op, hurtigere end den kan tømmes.
Og det er da også i det lys, at man skal se planerne om at vokse mod USA og Asien, mener Ole Kirchert Christensen, direktør for Travelbroker.
»Norwegian har en vækststrategi. Og mulighederne for vækst i nærområdet er ved at være udtømte. Derfor er det naturligt at se på langdistanceruterne, som kan være med til at sikre fortsat vækst og dermed fortsat stigende cashflow for selskabet,« siger han.
Toppledelsen til Norwegian befinner seg på Farnborough nå, så kanskje vi får oss en overraskelse i løpet av noen dager...![]()
Nevneverdig er ogsa dette hva kom frem med dagens ordre for 15 737-800.
.
Norwegian chief executive Bjorn Kjos says the carrier will make a decision between the 787 and the Airbus A350 XWB "in early autumn".
But Kjos describes the 787 as the "best tool" for long-haul operations, adding that he is "queuing up" for the aircraft.
Kjos og Nyseth har i alle fall inspisert hjulene til 787, så får man se om det fører til noe (1:35 ute i filmen)
http://www.boeing.com/farnborough2010/html/787onboard_072110.html
Det har da Scanair også, uten at det betyr noe mer :lol:
Kjos venter å tjene gode penger på ruter til New York og Bangkok
Norwegiansjef Bjørn Kjos er i sluttforhandlinger om kjøp av 15 fly til selskapets nye satsning på langdistanseruter. Lavere drivstofforbruk skal sikre lønnsomme ruter til New York og Bangkok.
....
–Vi sitter akkurat i disse dager å forhandler leveransedato for fly. Vi forhandler alltid på to nivåer, vi vet du, det er da du får de beste løsninger. Vi har jo hatt en stor forkjærlighet for Boeing og kan ikke legge skjul på det, men faktisk er Airbus en sterk runner up, sier Norwegian-sjef Bjørn Kjos til Aftenbladet.
....
Norwegian planlegger daglige avganger til New York og Bangkok fra Oslo, Stockholm eller København.
– Rutene er både for fritidsmarkedet og forretningsfolk. Vi vil i hvert fall ha to seksjoner, en klasse der du kan sove og en klasse økonomi.
Når de nye langdistanserutene skal starte opp, er ennå ikke fastsatt, men trolig skjer det alt om et drøyt halvår.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.