Til informasjon så holder DY, med Bjørn og Daniel i spissen, en breifing på Routes i Vancouver i dag om sin IC satsning. By invitation only..![]()
For ett offentlig aksjeselskap, bør vel slik sensitiv informasjon komme via offentlige kanaler, ikke via jungeltelegrafen på en konferanse for bransjen/konkurrenter...
Så det kommer garantert intet konkret man allerede ikke vet på denne konferansen
Lavprisflyselskapet snuser på mer enn New York og Bangkok, avslørte de på et lukket møte i Vancouver denne uken
Men i Vancouver kunne Thomas Ramdahl, som er Director Network i Norwegian, avsløre at flyselskapet ser et potensial for opp mot 15 interkontinentale ruter fra Skandinavia. Han åpnet også for at destinasjoner i Sør-Amerika og Afrika er "interessante".
Fra Boeing production list:
http://www.abcdlist.nl/boeing_seattle_05.html
Check 40690 til 40695.
787 til DY?
Prøv litt lenger ned: 40865 og 40866. De skal til DY.
Uten spørsmålstegn til og med......
Dette har vel vært oppe før uten at det var noe annet enn ekstremt løse rykter som neppe blir noe av. Disse testmaskinene, skulle de bli solgt, vil uansett ikke være tilgjenglig før 2012 tidligst
Uansett så vet jeg heller ikke hvor riktig denne listen er.....
Det må da finnes mer pålitelige linker til Boeings produksjonslister enn denne "ABCD-list" (forøvrig en nederlandsk hjemmeside) som det stadig linkes til når dette temaet er oppe?
Har ikke Boeing selv noe liggende på nettet?
Norwegian Air Shuttle AS, Europe’s fourth-largest discount carrier, plans to order wide-body jetliners from Boeing Co. or Airbus SAS next month as it gears up for the introduction of its first long-haul routes.
The company will choose between Boeing’s 787 Dreamliner and the Airbus A350 and has held talks with the suppliers in Norway, Chief Executive Officer Bjoern Kjos said yesterday in a phone interview. It already has 63 737 single-aisle jets on order after adding 15 aircraft to a contract with Boeing in July.
Norwegian Air plans to commence flights from Oslo and Stockholm to Bangkok and New York in the second half of 2011 and will add about 15 long-distance routes over the next few years, Kjos said. The new order will probably include the introduction of two planes initially and two more the year after, he said.
The Fornebu-based carrier will reach its fleet decision based on “the prices we can obtain in the market and availability,” the CEO said. “The Dreamliner is nearest in time with regards to delivery, but Airbus is a very good product.”
The carrier is also working on an agreement with Finnair Oyj to funnel passengers onto the Helsinki-based carrier’s long- haul flights to Asia. Finnair in June said implementation of the plan had been delayed by the incompatibility of information- technology systems used by the two carriers.
Det tyder hverfall på at hjulene er i bevegelse om vi skal ta artikkelen seriøst. Noen den gir inntrykk av å være
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.