DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
Re: Dy IC i 2011

Kjos letter litt på sløret. Vil ha 15 langdistansefly.

I løpet av få år skal Norwegian bli større enn SAS på langdistanseruter.

- Vi vil se den samme revolusjon på langdistanseflygninger, som vi har hatt på kortdistanse, sier Bjørn Kjos til E24.

Her er Kjos' drømmeplan

Dette er spenstig! Og hva skjer med Feel? Har de kommet med på laget til Kjos. Hadde det ikke vært naturlig å få til en jointventure med et selskap i Asia slik at de kunne dra fordel av rettigheter i begge verdensdeler!

Dette er spenstig! Og hva skjer med Feel?
Etter det jeg har hørt blir det ingen oppstart i 2010, slik FEEL uttalte tidligere i vinter. Vi får se hva som skjer. Lite nytt fra FEEL de siste månedene...

Feel er en selvstendig operatør, som neppe har behov for et samarbeid med Norwegian, like lite som Norwegian trenger Feel for å starte langruter. Og feederruter er det nok av til OSL og ARN, både fra Norwegian og SAS (-:

For å feede trenger man interlineavtale .. ingen av disse tre kommer til å samarbeide.

E24 med nok en DYIC artikkel i går

Dyr drøm for Kjos

Det siste året har det versert diverse rykter at Norwegian er klare til å bestille Boeings nye flaggskip, Dreamliner. Kjos avkrefter at det er inngått noen avtaler.

- Vi har ikke gjort noen bestillinger ennå, men det er ikke til å unnslå at vi er i dialog med både Airbus og Boeing, sa Bjørn Kjos i et tidligere intervju med E24.

Analytiker'n ser jo ikke at det er noen særlig forskjell på SH og LH heller han

Analytiker Kenneth Sivertsen har tro på at Norwegian skal klare å realisere drømmen, og peker på at det ikke er store forskjeller mellom det å fly ruter i Norden enn det er å fly langdistanse
http://e24.no/boers-og-finans/article3710322.ece

Last edited:

E24 med nok en DYIC artikkel i går

Dyr drøm for Kjos

Analytiker'n ser jo ikke at det er noen særlig forskjell på SH og LH heller han

Analytiker Kenneth Sivertsen har tro på at Norwegian skal klare å realisere drømmen, og peker på at det ikke er store forskjeller mellom det å fly ruter i Norden enn det er å fly langdistanse

http://e24.no/boers-og-finans/article3710322.ece

Fantastisk sitat fra analytikeren. Analytiker, du lissom...:8::colgate:

Hakeslepp? Da må det i så fall dreie seg om noe mer enn bare IC-ruter, oppstarttidspunkt og 787, for det er ikke veldig nytt. Samarbeid med annet selskap kanskje, i USA eller Asia? De blir nettverksselskap, copycat av SAS? Inn i en egen LCC-allianse? Mulighetene er mange :)

Hmmm? Kanskje det er hold i ryktene jeg hørte om at en delegasjon fra Cathay Pacific var i møter med DY forleden allikevel???? Har de evnt maskiner til overs i løpet av nærmeste året?

Cathay Pacific har tre A340-313X (MSN 123, 126 og 128) lagret i VCV, så kanskje dette er en av overgangsløsningene som vurderes for eventuelt nye A330/A350XWB kommer inn i bildet.

Men så er det dette med møter.

Det var tre parter i møte med Cathay Pacific og tredje var Røros Flyservice. Dette er noe annet enn fly som ble diskutert i et sånt fora - her lukter det samarbeid lange veier. Kanskje det er Hong Kong som destinasjon nr. 3 for DYIC, og feeden inn til Scandinavia sikres gjennom Cathays nett?

Jeg har også hørt fra flere kilder i nabolaget at det var storbesøk på Sjøflyhavna Kro forrige uke, og dette innbefattet folk fra Airbus og Norwegian.

Jeg får vel holde ørene oppe - Boeing kommer vel snart til samme sted

Cathay Pacific har tre A340-313X (MSN 123, 126 og 128) lagret i VCV, så kanskje dette er en av overgangsløsningene som vurderes for eventuelt nye A330/A350XWB kommer inn i bildet.

Jag tror till och med fyra A340 i VCV , c/n 381 B-HXL står väl också där.

Kanskje forumet bør vurdere å etablere skiftordning på Sjøflyhavna??? Her kom det fram mye morsomt!

Det var tre parter i møte med Cathay Pacific og tredje var Røros Flyservice. Dette er noe annet enn fly som ble diskutert i et sånt fora - her lukter det samarbeid lange veier. Kanskje det er Hong Kong som destinasjon nr. 3 for DYIC, og feeden inn til Scandinavia sikres gjennom Cathays nett?

Jamen så er vi jo tilbage til det jeg tidligere har pointeret. En sådan løsning kræver interline, og så er DY, jo som forudsagt, på vej til at blive et netværksselskab, og dernæst er der vel ikke langt til OneWorld....

Det er det som flere af jer benægter, men tingene går altså hånd i hånd.

Jamen så er vi jo tilbage til det jeg tidligere har pointeret. En sådan løsning kræver interline, og så er DY, jo som forudsagt, på vej til at blive et netværksselskab, og dernæst er der vel ikke langt til OneWorld....

Akkurat denne observasjonen med at DY stadig likner mer på nettverksselskap har jeg også bitt meg merke i. Kjos har jo også vært inne på at man ikke kan drive longhaul etter vanlige LCC-prinsipper, så interline er iallefall ikke langt unna vil jeg tro. Alliansetilhørighet ser jeg på som vill gjetting, men om så skjer vil jo OneWorld gjerne være den mest naturlige.

Akkurat denne observasjonen med at DY stadig likner mer på nettverksselskap har jeg også bitt meg merke i. Kjos har jo også vært inne på at man ikke kan drive longhaul etter vanlige LCC-prinsipper, så interline er iallefall ikke langt unna vil jeg tro. Alliansetilhørighet ser jeg på som vill gjetting, men om så skjer vil jo OneWorld gjerne være den mest naturlige.

Og det passer jo fantastisk med at han vil transportere flere pax pr medarbejder end FR - eller?

At dømme på rygterne lyder det til at DY vil det hele samtidigt, hvilket jo er lidt svært. Bliver interessant at se hvad de sker i praksis. OW har jeg svært ved at se, men lad os se.

Skal vel ikke se bort fra at Norwegian IC kan bli medlem av OneWorld over tid, spesielt når en ser hvor dårlig dekning OW har i Skandinavia.

Skal vel ikke se bort fra at Norwegian IC kan bli medlem av OneWorld over tid, spesielt når en ser hvor dårlig dekning OW har i Skandinavia.

At OW har så dårlig dekning i Skandinavia vet jeg ikke helt..
Dekningen kunne vært bedre på OSL, men både ARN og CPH har vel så god dekning av europeiske OW-selskaper som vel mulig, med alle representert.
Men at OW er dårlig representert utenfor hovedflyplassene er jeg enig i, og der kunne jo DY vært med på å gjøre OW store i Skandinavia.
Det ryktes jo at AB er på vei til OW, så helt umulig er det vel ikke at DY også kan være aktuell på sikt.

Må indrømme at jeg har mere end almindeligt svært ved at se hvordan OW vil kunne leve med det medmindre DY laver store ændringer i deres koncept og så passer det rigtig dårligt sammen med at sænke omkostningerne endnu mere end idag. Men igen. Tiden må jo vise hvad der sker. I givet fald er det jo ikke første gang man er blevet overrasket over flybranchen.

Status
Not open for further replies.
Back