DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
Re: Dy IC i 2011

Jeg begynner å bli litt lei av han skrikebøtta jeg. Hver gang noen andre varsler om suksess på IC legger han ut pressemeldinger med noen luftslott som er skriblet ned i full fart på bakrommet. Alle ordene for å få gjennomslag er der. 787, 30% mindre fuel, norsk....

Først gjorde han det da Feel gjorde sitt forsøk, og så nå da SASmelder at det går bra.

Mellom disse meldingen er det helt tyst om IC, utover at han rett før den første meldingen sa at Norwegian aldri skulle fly IC.

Han begynner å minne meg om O'Leary. Det er nok sikker lønnsomt, men for meg er det ikke desto mindre irriterende.

"The truth is in the order"

Jeg registrerer at alle dømmer Norwegian sitt IC produkt nord og ned, men er det egentlig noen som vet hva det egentlig innebærer? Ja, det blir mange seter ombord og dermed noe trangere enn normalt, men uten Business klasse trenger det ikke å bli så trangt. BOB og minimal service ser jeg også blir slaktet, men vet vi at det blir slik? Husk at mange nettverkselskaper allerede tar betalt for alkohol, og resten av serveringen er ikke voldsomt mye å skryte av.

Jeg tror derfor at vi først skal se hva de har vil tilby før vi dømmer tilbudet nord og ned.

Kjos ville ikke gå ut i media å fortelle at han ønsker å starte opp IC flyvninger om ikke det var 100% seriøst. I motsatt tilfelle ville han kun skade selskapets omdømme og seriøsitet. Denne gangen kan man ikke skylde på Feel Air som årsaken heller.

Folkens vend dere til det, Norwegian kommer helt sikker til å starte IC flyvinger, dette er et ikke tema. Diskuter heller om de kan lykkes eller ikke.

Årsaken er ganske enkelt å Norwegian hovedoppgave er å befrakte mennesker, Nordmenn og Skandinaviske, passasjerer, og de flyr ikke bare i Europa.
Dermed må Norwegian fly sine passasjerer der de har behov for å dra, og det er både Asia og Amerika.
Ellers trenger Skandinavia et selskap nr. 2 som flyr IC, dette er bra for konkurranse.

Mitt tips. I løpe av Juli mnd vil vi få vite noe som vil gi hakaslepp på mer en 1 her inne for og si det slik.

Det handler ikke om å dømme produktet til Norwegian nord og ned. Det er helt fint om man ikke reiser så mye, og det har jo vist seg som en suksess.

Det jeg er lei av er at det tilfeldigvis dukker opp når SAS annonserer økt IC-satsning. Dette virker som en gjennomgående strategi fra Norwegian. OG akkurat det som ble sagt virket såååååååååååå fullstendig renset for fundament. Det var kun et utspill for å få PR.

Og "grindstein", hvis haken min faller i løpet av juni så er det helt fint. Men jeg velger å holde den oppe til så skjer. Er litt lei av sånn innlegg også jeg.

Synes det er kult med Norwegian sin suksess men - "show me the money"

Det handler ikke om å dømme produktet til Norwegian nord og ned. Det er helt fint om man ikke reiser så mye, og det har jo vist seg som en suksess.

Det jeg er lei av er at det tilfeldigvis dukker opp når SAS annonserer økt IC-satsning. Dette virker som en gjennomgående strategi fra Norwegian. OG akkurat det som ble sagt virket såååååååååååå fullstendig renset for fundament. Det var kun et utspill for å få PR.

Og "grindstein", hvis haken min faller i løpet av juni så er det helt fint. Men jeg velger å holde den oppe til så skjer. Er litt lei av sånn innlegg også jeg.

Synes det er kult med Norwegian sin suksess men - "show me the money"

Kan kun være enig med dig.

DY skal være mere end velkomne på IC, men det nytter ikke noget blot at blive ved med at tale om det, hvilket Kjos har været meget dygtig til indtil nu, men handling har vi ikke set meget af. Det kan der sikkert være mange gode grunde til, men nu må det være tid til action eller tavshed.

Når det så er sagt, så synes jeg faktisk at jeg har holdt mig meget objektivt til deres IC-satsning. Det primære problem med BKK og JFK er feed og uden den synes jeg det tyder på de får det svært. Personligt tror jeg faktisk godt de kunne have held med IC på charter-destinationer. Men alle i kloge hoveder der åbenbart ved så "meget" men siger så "lidt" ved jo sikkert meget bedre :headbang

Men lad os nu vente med at diskutere DY-IC mere indtil der rent faktisk er bare en smule facts på bordet. Indtil nu er der brugt meget tid på luftkasteller og Dy har altså ikke meldt noget som helst andet en varm luft ud indtil nu.

Ja nu må jeg lige, undskyld vi ikke står med truthorn, klaphatte og flag. Jeg forholder mig helt nøgternt til det , og har tidligere signaleret at de skal have chancen. Jeg har så blot også konstateret at de i mine øjne er ved at flytte sig henimod et traditionelt netværksselskab, og at jeg ikke ser andre veje hvis de skal have succes.
Det er jo ikke det samme som at vi dømmer dem ude el. lgn. Men vi må vel have lov til at stille spørgsmålstegn ved bæredygtigheden i LCC-IC, sådan som Kjos har lagt det ud indtil videre. Han har tidligere signaleret at han vil flyve til BKK og JFK fra Oslo, og måske endda også Stockholm og København. Dermed skal han satse på at han kan fylde flyene med folk der kun skal til BKK og JFK, eller at hans pax selv sørger for at arrangere videretransport derfra. Sidstnævnte ser jeg som en umulighed, specielt på JFK, da man idag kan købe rasende billige interline billetter med netværksselskaberne. Så her bliver man altså på ingen måde konkurrencedygtig.
Hans alternativ kunne jo være at lave interline med en Amerikansk LCC (Eks. Southwest), samt en asiatisk LCC (kunne være Air Asia el. lgn.) men så flytter vi os jo igen mod et netværksselskab. Ydermere ville det give udfordringer, i og med at man skulle flyve ind til et lufthavn hvor den pågældende LCC flyver på (for NYC ville det så enten være La Guardia eller Islip).

Men igen, lad ham gøre forsøget, og jeg håber da han får succes, men må have lov at have mine tvivl. Jeg bemærker jo forøvrigt at nogen af dem der her brokker sig over at vi stiller tvivl, selv er rigtigt gode til at være efter SK så snart de lancerer det mindste af en succeshistorie......hmmm....

Jeg begynner å bli litt lei av han skrikebøtta jeg. Hver gang noen andre varsler om suksess på IC legger han ut pressemeldinger med noen luftslott som er skriblet ned i full fart på bakrommet. Alle ordene for å få gjennomslag er der. 787, 30% mindre fuel, norsk....

Først gjorde han det da Feel gjorde sitt forsøk, og så nå da SASmelder at det går bra.

Kjos har bare blitt intervjuet av et magasin, og Boarding refererer til det intervjuet. Det er ikke sendt ut pressemelding, det er ikke holdt pressekonferanse. At han blir stilt spørsmål om IC i et intervju vil være normalt og da svarer han på det. Intervjuet er nok gjort før SAS sa de skulle innsette 2 ekstra maskiner, for det kom for bare noen få dager siden. Så hvem er det som egentlig skriker? :)

DY har seriøse planer om IC, og det regnes fortsatt på det. Men sjansen er nok uansett større for at det skjer, enn at det ikke skjer.

Kjos har bare blitt intervjuet av et magasin, og Boarding refererer til det intervjuet. Det er ikke sendt ut pressemelding, det er ikke holdt pressekonferanse. At han blir stilt spørsmål om IC i et intervju vil være normalt og da svarer han på det. Intervjuet er nok gjort før SAS sa de skulle innsette 2 ekstra maskiner, for det kom for bare noen få dager siden. Så hvem er det som egentlig skriker? :)

DY har seriøse planer om IC, og det regnes fortsatt på det. Men sjansen er nok uansett større for at det skjer, enn at det ikke skjer.

Kan ikke være mer enig. De som skriker er Norwegian og OSL skeptikere.

Jeg tror derfor at vi først skal se hva de har vil tilby før vi dømmer tilbudet nord og ned.
Enig med deg Hickok. La oss vente på den endelige offentliggjøringen før vi dømmer tilbudet nord og ned. Kjos har vel ikke uttalt så mye om servicetilbudet, så vidt jeg har fått med meg. Blir spennende å se.

Synes det er utrolig morsomt dersom DY starter IC, men det er helt forståelig at de må vente til de får mer feed. Ingenting er bedre enn konkurranse. Det eneste jeg er skeptisk til er destinasjonene NYC og BKK. Spørs om det er plass til flere aktører på de rutene, men vi får se. Kanskje blir andre destinasjoner annonsert også?

Mitt tips. I løpe av Juli mnd vil vi få vite noe som vil gi hakaslepp på mer en 1 her inne for og si det slik.
Gleder meg. :) Heia DY IC!

Den har vi hørt mer enn en gang ... ellers så var nok ikke dette noe planlagt 'pr-stunt' denne gangen, men det tar jo ikke mye å fyre opp forumfolket ... :lol:

Jeg er enig med FlyHi ... markedet er allerede oversvømmet av billige IC-billetter, og det å øke med daglige fulle flylaster (Kjos sier at han vil fly daglig) fra Skandi krever et passasjermarked vi neppe kan generere. I tillegg skal vi huske at Midt-Østen-selskapene har begynt å legge sine øyne på Skandinavia og vil etterhvert gi en flom av billigbilletter østover i løpet av et par år. QR er allerede inne - storebrødrene fra sandkassa vil sette store spor når de kommer.

Hickok: men uten Business klasse trenger det ikke å bli så trangt.
Que? Man bare stabler fremre seksjon full av turistseter ...

Basejumper: Dermed må Norwegian fly sine passasjerer der de har behov for å dra, og det er både Asia og Amerika.
Ellers trenger Skandinavia et selskap nr. 2 som flyr IC, dette er bra for konkurranse.

Vi HAR 'selskap nummer to' - det har imidlertid flere hoder som heter Thai, Continental, PIA, USAirways, KLM, BA osv osv osv ... det du snakker om er noe vi ikke har befolkningsgrunnlag for å støtte.

Er det ikke fint, vi har to skandinaviske selskap som ifølge seg selv skal vokse stort på IC. Jeg vet ennå ikke om jeg tror på hverken SAS eller DY.

Heisann KGL

Hvorfor henger dere dere opp i dette med forskjellige motorprodusenter når det gjelder 787?

For the first time in commercial aviation, both engine types will have a standard interface with the aircraft, allowing any 787 to be fitted with either a GE or Rolls-Royce engine at any time.

Dette sitatet er hentet fra Wikipedia, men er like riktig for det

Jeg vet dette var planen, men etter aa ha strudert dette mer er det nok ikke saa enkelt som Boeing annonserer...:rolleyes: Det blir nok med dette som B777 sine "folding wings"... en god ide men ikke veldig praktisk... :8:

Disse motorene koster opp mot $20M per stykke og er ikke lett aa faa tak i med en gang.

Jeg tror nok er sagt om DY og IC i dennetraaden saa jeg skal ikke legge meg borti dette, men jeg kan ikke se at de foerste B787, ship 1 til 6, kan vaere noe attraktive...? Som nevt 1-4 har RR og 5-6 har GE. De er tunge og har flere life-cycle begrensinger som ikke er praktisk for en commercial operator. Mulig noen av disse kan brukes som et VIP fly senere...?

Utover dette saa er alle leveringsslottene fyllt for B787 ut neste aar, og jeg regner med aaret etter ogsaa.

Dag

Que? Man bare stabler fremre seksjon full av turistseter ...

Jepp! Hvis man skal fylle flyet med maks lovlig antall seter, så er det dårlig med plass til Biz, MEN, som sagt. Før vi vet noe som helst om hvilket konsept de tenker, så blir alt dette bare spekulasjoner.

Men for all del, det er jo tross alt halve morroen! :)

Ja, det blir mange seter ombord og dermed noe trangere enn normalt, men uten Business klasse trenger det ikke å bli så trangt.

Norwegian har tidligere uttalt at de skal ha to klasser om bord.

Norwegian har uttalt masse rart, så før noe konkret kommer på bordet, så er alt egentlig bare rykter.

Kan kun være enig med dig.

DY skal være mere end velkomne på IC, men det nytter ikke noget blot at blive ved med at tale om det, hvilket Kjos har været meget dygtig til indtil nu, men handling har vi ikke set meget af. Det kan der sikkert være mange gode grunde til, men nu må det være tid til action eller tavshed.

Når det så er sagt, så synes jeg faktisk at jeg har holdt mig meget objektivt til deres IC-satsning. Det primære problem med BKK og JFK er feed og uden den synes jeg det tyder på de får det svært. Personligt tror jeg faktisk godt de kunne have held med IC på charter-destinationer. Men alle i kloge hoveder der åbenbart ved så "meget" men siger så "lidt" ved jo sikkert meget bedre :headbang

Men lad os nu vente med at diskutere DY-IC mere indtil der rent faktisk er bare en smule facts på bordet. Indtil nu er der brugt meget tid på luftkasteller og Dy har altså ikke meldt noget som helst andet en varm luft ud indtil nu.

Jeg tror Norwegian fremdeles kommer til å fly mest til charter-destinationer, men husk at både BKK, men særlig JFK i selg selv er en gedigen slutt destinasjon, så et typisk nettverksselskap tror jeg det er lenge til de blir. Det blir nok litt mer som med Air berlin sin modell.

Det blir nok litt mer som med Air berlin sin modell.

Da håper jeg for DY sin skyld at de evner å gjøre det på en bedre måte en Air Berlin, for deres longhaul operasjoner har gitt ganske røde tall de siste årene....

Status
Not open for further replies.
Back