Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by C172
Det er nå gratis kaffe/te på SASBraathens ruter. En kamerat av meg reiste tur/retur BGO - AES denne uke. Gratis kaffe/te begge veier.
Originally posted by Green1
Enig med Hurum - bedre service er et bra triks. Gratis kaffe & gjerne noe enkelt å bite i på flyturen er muligens det som kan hjelpe selskapet på beina igjen. Her vil det være snakk om å skille seg litt ut fra DY - litt bedre service er tingen. Og punktlighet & regularitet kommer ikke til å bli noe problem. I løpet av få uker/mnd er selskapet der det skal være ift pun/reg (tror jeg).
Originally posted by MD11
Originally posted by Green1
Enig med Hurum - bedre service er et bra triks. Gratis kaffe & gjerne noe enkelt å bite i på flyturen er muligens det som kan hjelpe selskapet på beina igjen. Her vil det være snakk om å skille seg litt ut fra DY - litt bedre service er tingen. Og punktlighet & regularitet kommer ikke til å bli noe problem. I løpet av få uker/mnd er selskapet der det skal være ift pun/reg (tror jeg).
Er man et lavprisselskap som SAS Braathens gjerne vil være så er det INGEN GRATIS SERVERING ombord, så enkelt er det! Man kan ikke få både i pose og sekk i dagens verden! Alt koster, også kaffekoppen. Selger man to kopper kaffe så er kannen med ferdiglaget kaffe tjent inn og vel så det![]()
Originally posted by Hurum
Prisene på billettene til SAS Braathens skal ifølge det som er skrevet i media ikke bli billigere, men at man legger ut flere billetter av billigste sort.
Norwegian hadde mange billetter til 195,-kr for ikke lenge siden. SAS Braathens legger ut billetter fra 420,-kr og oppover.
Originally posted by MD11
Er man et lavprisselskap som SAS Braathens gjerne vil være så er det INGEN GRATIS SERVERING ombord, så enkelt er det! Man kan ikke få både i pose og sekk i dagens verden! Alt koster, også kaffekoppen. Selger man to kopper kaffe så er kannen med ferdiglaget kaffe tjent inn og vel så det![]()
Originally posted by Trety
SAS vinner nok noen nye venner på kundebarometeret med lavere pris, men biz-folket setter nok mer pris på bedre punktlighet. Ellers er jeg også en av dem som gjerne skulle sett gjeninnført litt ekstra service slik de hadde før.
...men rent personlig velger jeg nok uansett SAS neste gang også, slik som de fleste foregående ganger når jeg flyr innenriks...![]()
Originally posted by MD11
Originally posted by Trety
SAS vinner nok noen nye venner på kundebarometeret med lavere pris, men biz-folket setter nok mer pris på bedre punktlighet. Ellers er jeg også en av dem som gjerne skulle sett gjeninnført litt ekstra service slik de hadde før.
...men rent personlig velger jeg nok uansett SAS neste gang også, slik som de fleste foregående ganger når jeg flyr innenriks...![]()
Hvorfor velger du SK? De har jo ikke noe tilbud ombord og i mange tilfeller tilbyr DY bedre pris.
Originally posted by MD11
SAS Braathens merverdi i forhold til LCC er gjennomgående innskjekk og tildels flere frekvenser enn DY. Ellers er det ingen forskjell i det hele tatt. Og SKBU skal være ett LCC+ i følge Jansen. +'en er de ovennevnte punkter, intet annet. Ombord er tilbudet akkurat det samme, salg ombord!
Originally posted by Hurum
Originally posted by MD11
Hvorfor velger du SK? De har jo ikke noe tilbud ombord og i mange tilfeller tilbyr DY bedre pris.
Kanskje av gammel vane...noe sikkert endel passasjerer gjør.
Originally posted by MD11
Er man et lavprisselskap som SAS Braathens gjerne vil være så er det INGEN GRATIS SERVERING ombord, så enkelt er det! Man kan ikke få både i pose og sekk i dagens verden! Alt koster, også kaffekoppen. Selger man to kopper kaffe så er kannen med ferdiglaget kaffe tjent inn og vel så det![]()
Originally posted by kafarsken
Tror SASB er på rett vei nå, pilot og kabin forhandlingene er unnagjort ( i hvertfall i norge) for en god stund, og da vil nok de aller fleste flyene gå som normalt. Det er fortsatt en forskjell mellom sk og dy som ikke dreier seg om pris. Det er bedre benplass, og det burde jo telle en del for de som reiser ofte. De burde kanskje satse bittelitt ekstra på servicen som ikke DY tilbyr, feks. gratis kaffe og te, og aviser..
Dessuten tror jeg de som reiser ofte setter pris på å ikke bli "dyttet" inn i maskinen fortest mulig pga stresset besetning og meget korte turn arounds, DY er jo nede i 20 min, er de ikke?
DY flyr stort sett ikke til store sentrale flyplasser, feks. Stansted London i stedet for Heathrow.
I det store og det hele tror jeg SK passer forretningsreisende og DY fritidsreisende, og det er kanskje der nøkkelen ligger? Kanskje en ide å sette ned prisen på kontrakter de har med store selskaper som ser etter alternativer slik at de kan gjenvinne tilliten.
Men sefølgelig, sas vil aldri klare seg dersom de ikke behandler sine ansatte bedre i fremtiden - den siste tiden har vist at foreningene virkelig kan skape trøbbel dersom ledelsen ikke følger spillerereglene..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.