• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dumper prisene på tre millioner billetter

Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Originally posted by Airwolf

Originally posted by MD11
Er man et lavprisselskap som SAS Braathens gjerne vil være så er det INGEN GRATIS SERVERING ombord, så enkelt er det! Man kan ikke få både i pose og sekk i dagens verden! Alt koster, også kaffekoppen. Selger man to kopper kaffe så er kannen med ferdiglaget kaffe tjent inn og vel så det :)

Du har tydeligvis ikke skjønt poenget, som er at SAS Braathens nå er innstilt på å bruke endel penger på å vinne tilbake kundenes tillitt.

Jeg har hørt rykter om at dette med prisene kun er en del av planen. Innføring av kun to prisklasser, en lavprisklasse med restriksjoner og en uten som blir 50-75% dyrere. Gjeninnføring av gratis mat, drikke og aviser i begge prisklasser på alle ruter over 30 minutter. Større avstand mellom setene og etterhvert utskifting til mer komfortable seter, skinnseter kanskje? Men dette hørte jeg fra en "insider", så får vi se hva som skjer.

Om dette stemmer fra "insideren" så har SAS Braathens skjønt det!!

Håper dette stemmer. Da har i så fall ikke pressen forstått Jansens budskap, (kanskje han ikke en gang har forstått det selv), om at man går tilbake til service konseptet og ikke lager en kunstig LCC ++ (eller hva det nå er) på de høye kostnadene selskapet har.

Svar til Farmer høyere opp i tråden: LH har aldri reklamert med at de er et LCC selskap, de har holdt på konseptet sitt og oppretthold tillitten i markedet. Det samme har BA gjort med stor suksess. SAS har mye å lære av disse selskapene.

BA pluss LH har nok et større marked som vil betale for komfort... Begge selskap har jo stor forretning i sitt 1. klasse produkt...

Originally posted by kafarsken

DY flyr stort sett ikke til store sentrale flyplasser, feks. Stansted London i stedet for Heathrow.

Jeg er ikke enig i at Stansted bør defineres som en "mindre sentral" flyplss enn Heathrow. Greit nok at du ikke kan ta taxi ut til flyplassen, uten at det tar en evighet og koster skjorta, men litt avhengig av hvor du skal i London så kan Stansted være dårligere, bedre eller like bra lokalisert som Heathrow.

Men ikke særlig bra på videreforbindelser slik vi kjenner fra Gatwick og Heathrow... Men det er jo et marked DY ikke trenger tenke på... :spin:

Originally posted by EB

Men ikke særlig bra på videreforbindelser slik vi kjenner fra Gatwick og Heathrow... Men det er jo et marked DY ikke trenger tenke på... :spin:

Det er jeg helt klart enig i, men jeg vil tro at brorparten av norske reisende til enten STN, LHR eller LGW skal til London og ikke reise videre (dette er riktignok ren gjetning, så noen kan sikkert arrestere meg på det). Fra STN kan man riktignok reise videre til f.eks. NYC i 2-3 rene business selskaper om man ønsker det (det ene nokså mye mer kostbart enn det andre)...

Tror både SAS men særlig BA har mye transfer pax til london som skal videre enten med en Star partner (de er det mange av på Heathrow) eller videre med BA...

At Norwegian flyr til små flyplasser langt fra sentrum stemmer vel bare i noen få tilfeller. Stort sett flyr de jo til hovedflyplassene i de byene de betjener.

Originally posted by OEH

At Norwegian flyr til små flyplasser langt fra sentrum stemmer vel bare i noen få tilfeller. Stort sett flyr de jo til hovedflyplassene i de byene de betjener.

De eneste jeg kan komme på er Roma og Murcia. Stansted kan vel nesten ikke regnes for en liten flyplass.
Noen som vet antall destinasjoner SAS Braathens flyr til i utlandet? Norwegian og SAS begynner vel snart å bli jevnstore i antall destinasjoner.

Roma Ciampino er liten, men den ligger ikke langt fra sentrum.
Beauvais er vel det "verste" eksempelet.

Originally posted by OEH

Roma Ciampino er liten, men den ligger ikke langt fra sentrum.
Beauvais er vel det "verste" eksempelet.
Men nå er det vel sånn at BVA ikke lenger skal betjenes av Norwegian. Orly er jo Norwegian sin flyplass.

Den kommer forstatt til å brukes på rutene til "Paris" som ikke går fra Oslo.

Originally posted by OEH

Den kommer forstatt til å brukes på rutene til "Paris" som ikke går fra Oslo.
Med andre ord fra Bergen?

Ja, det er vel riktig tror jeg.

Hei,

Regner med at de fleste husker Tine saken og forsøket på å skvise synøve litt? Etter hva jeg har lest har ikke tine enda maktet å få tilbake de kundene de mistet på det stuntet.

Jeg tror nok sasbra må jobbe med mer en billige billetter for og gjenvinne de tapte passasjerer, hva er en billig billett egentlig verdt når flyet er innstilt? Jeg ville nok tenkt meg om tre ganger før jeg tok sats og gamblet på sasbra.

Tine har absolutt kommet tilbake...raskere enn jeg trodde. Folk skulle jo starte boikott av bondeselskapet...det varte visst i 3-4 uker... Nå er det Gilde som sliter - men snart ønsker vi kjøttdeig på pizza`n igjen...

Og nå bytter Gilde navn. Kanskje noe for SAS Braathens også:spin:

Originally posted by Hurum

Og nå bytter Gilde navn. Kanskje noe for SAS Braathens også:spin:

God ide, hva med bare SAS !

Bytter Gilde navn? Tine byttet ikke...og jeg er redd det tar tid før det blir "bare" SAS igjen i Norge...

Back