• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dumper prisene på tre millioner billetter

Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Gilde fusjonerer med Prior, men dette ble klart før bakterie-saken. Det nye selskapet skal hete Nortura.

Når det gjelder SAS Braathens så er det ingen tvil om at de vil berge skinnet om de øker servicenivået kombinert med billige reiser. Men det blir jo om å gjøre å finne riktig balanse mellom inntekter og kostnader i dette.
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Nortura blir navnet på konsernet som skal levere Gilde og Prior produkter...
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Originally posted by MD11


Originally posted by Green1


Enig med Hurum - bedre service er et bra triks. Gratis kaffe & gjerne noe enkelt å bite i på flyturen er muligens det som kan hjelpe selskapet på beina igjen. Her vil det være snakk om å skille seg litt ut fra DY - litt bedre service er tingen. Og punktlighet & regularitet kommer ikke til å bli noe problem. I løpet av få uker/mnd er selskapet der det skal være ift pun/reg (tror jeg).

Er man et lavprisselskap som SAS Braathens gjerne vil være så er det INGEN GRATIS SERVERING ombord, så enkelt er det! Man kan ikke få både i pose og sekk i dagens verden! Alt koster, også kaffekoppen. Selger man to kopper kaffe så er kannen med ferdiglaget kaffe tjent inn og vel så det :)

Men det er jo faktisk flere lavprisselskaper som tilbyr mer servering enn SAS. Prakteksemplaret er jo Air Berlin som jo serverer mat+drikke som lavprisselskap. Dessuten minner jeg om at alle lavprisselskapene i Sverige (Skyways, FlyME, osv) i hvert fall serverer kaffe gratis. At SAS tar betalt selv for kaffe/te er helt utrolig. Det er så totalt i utakt med det vi ellers tenker på med merkenavnet SAS fra tidligere.

Ser at flere tro SAS endrer servicen snart. Det hadde vært utrolig positivt, men jeg tro det ikke før jeg ser det. Og som jeg har sagt tidligere; hvordan klarer alle sammenlignbare utenlandske selskaper å tilby et minstemål av service på economy, mens SAS har absolutt ingenting til kundene sine?
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Europa har 'ekstrem-LCC'er' mens vi her har 'de originale'. Det er ingen selskaper her borte som krever betaling for kaffe og mineralvann, AA proevde (AA Eagle), men reaksjonene var saa kraftige at de droppet det.

Et ekte LCC sparer mest hvor det ikke synes ....
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

I Norge burde det vært Braathens og BU. Det gir bedre assosiasjoner enn SAS. :up: Fløy TRD-AES i går og da ble kaffe/te servert gratis. Men det ble ikke annonsert over PA.
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Originally posted by Hurum


Originally posted by OEH


Den kommer forstatt til å brukes på rutene til "Paris" som ikke går fra Oslo.
Med andre ord fra Bergen?

DY slutter å bruke BVA, kun Orly som skal brukes i Paris regionen:up:
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Originally posted by MD11


Originally posted by Hurum


Originally posted by OEH


Den kommer forstatt til å brukes på rutene til "Paris" som ikke går fra Oslo.
Med andre ord fra Bergen?

DY slutter å bruke BVA, kun Orly som skal brukes i Paris regionen:up:

I følge Norwegians pressemelding om dette, omfatter byttet til ORY bare flygningene fra OSL.
Fra BGO er det fortsatt BVA som blir brukt på Paris-flygningene.
Mulig ORY overtar disse flygningene også, på sikt, men forløpig er det BVA som gjelder fra BGO.
 
Replying to Topic 'Dumper prisene på tre millioner billetter'

Originally posted by MD11


Originally posted by Hurum


Originally posted by OEH


Den kommer forstatt til å brukes på rutene til "Paris" som ikke går fra Oslo.
Med andre ord fra Bergen?

DY slutter å bruke BVA, kun Orly som skal brukes i Paris regionen:up:

Dette ser ikke ut til å stemme.

Så Norwegian operer altså til 2 flyplasser fra Bergen som dem ikke flyr til fra Oslo....altså Paris/BVA og Manchester ;)
 
Back
Top