DATs nye operasjoner i nord

Interiøret så ihvertfall fresht og fint ut :-)

De sette så komfortable ut! Her har faktisk WF noe å lære. De kan til tider se veldig slitt ut i deres -100 maskiner, noe som ofte gir et "slitt" inntrykk av maskinen som helhet. Nye seter retter opp på mye !

Morsom bildeserie, som viser kollegaer i forskjellige flyselskap med en god tone seg imellom. :) Helt enig i det med interiøret. Liker også de oppfellbare bagasjehyllene, har mye å si for romslighetsfølelsen i kabinen. :)

Delvis OT: Kabinene til WF er i ferd med å bli oppgradert. Og de får LED-belysning, noe som allerede er installert i et par fly. Gir litt Q400-feeling :)

De sette så komfortable ut! Her har faktisk WF noe å lære. De kan til tider se veldig slitt ut i deres -100 maskiner, noe som ofte gir et "slitt" inntrykk av maskinen som helhet. Nye seter retter opp på mye !

Men fortsatt uten mulighet for presisjonsinnflygning.

Delvis OT: Kabinene til WF er i ferd med å bli oppgradert. Og de får LED-belysning, noe som allerede er installert i et par fly. Gir litt Q400-feeling :)

Kommer det nye seter også ala de som er i Q400? Såvidt jeg husker fra dene ene gangen jeg reiste med den så var det behagelige sorte skinnseter?!

Noen med peiling som kan si noe om DAT må fly flere avganger siden de ikke har de to bakovervendte setene? Regner med at de velger galley istedenfor to ekstra seter fordi flyet kom sånn..? Fin bildeserie :)

Ta en Somac, det hjelper mot gjentatte sure oppstøt. Tror de fleste har fått med seg din holdning til DAT etterhvert.

Blir litt håpløst å diskutere setetrekk og interiør når det viktigste utelates.

Jeg har ikke noe imot DAT ,men jeg har heller ikke lagt skjul på at DAT har tatt noe short cut i omgang med fakta ,noe som jeg liker dårlig.
Eksempel:
I Lofotposten ble det stilt spørsmål til DAT om presisjonsbasert innflygning og om start den 1 April.
Svaret som ble gitt var at de regnet med å ha Egnos installert 1 April.
Dvs. inndirekte ble det svart at, ja det ville de ha.
En slik omgang med sannheten er jeg ikke tilhenger av.

Noen med peiling som kan si noe om DAT må fly flere avganger siden de ikke har de to bakovervendte setene? Regner med at de velger galley istedenfor to ekstra seter fordi flyet kom sånn..? Fin bildeserie :)
Forstod det slik at de har flyttet veggen mot lasterommet lengre bak, og da faktisk har 40 seter. Glemte å telle når jeg var ombord i flyet på LKN :-(

40 seter. Mindre bagasjerom. Dash8-102 med PW120-motorer. Det betyr at de vil få en del vektproblemer noen dager i løpet av året. Spesielt sommersesongen (turistsesongen) med varmt vær kan bli et problem hvor pax og/eller bagasje må stå igjen. 106-maskinen til DAT har imidlertid kraftigere motorer (PW121) som har samme ytelse som WF sine maskiner.

DAT har nå fått nye bagasjeregler.
Nå tillater DAT å sjekke inn 1 kolli på 23 kg kostnadsfritt - og bringe med 5 kg håndbagasje.
På flyvninger med Saab 340 er det fortsatt de samme reglene, 15 kg bagasje og 5 kg håndbagasje.

Dette har muligens sammenheng med DAT sin interlineavtale med SAS som trer i kraft i løpet av mai måned.

DAT/Rungholm har selv sagt 40 seter. Men jeg har egentlig aldri hørt om 100-maskiner med mer enn 39 seter...

Back