Airbus A350 - status og driftssetting

Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Ute på nok en trilletur, og virker omtrent bare mangle motorene

800x600_1361889296_A350_XWB_Roll_out_MSN1Feb_2013.jpg
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Dette liker jeg godt.. Blir bra å få på noen svære motorer nå =)
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Hva er grunnen til at Airbus har valgt "stylter" til A350 når Boing knapt har "crocs" på 787?

(tenker selvsagt her på høydeforskjellen på understellet)
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Hva er grunnen til at Airbus har valgt "stylter" til A350 når Boing knapt har "crocs" på 787?

(tenker selvsagt her på høydeforskjellen på understellet)

Er ikke det fordi motorene er så store at de ville tatt neddi vis de ikke hadde satt på ''stylter'' på flyet...
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Trodde også at Airbus gikk mer for en Raked wing, alla 787, men her ser den ut som en normal vinge med winglets, hvorfor ikke sharklet (litt pirk) som A320?
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Hva er grunnen til at Airbus har valgt "stylter" til A350 når Boeing knapt har "crocs" på 787 ? (tenker selvsagt her på høydeforskjellen på understellet)
Tre grunner kan forklare forskjellen : (a) tradisjonelt, Boeing velger ä feste motorene naermere vingen (dvs, noe höyere opp) enn Airbus (se f.eks. 737 vs A320) for ä bedre trim-induced drag; (b) Airbus har i tanke ä anvende senere siste-generasjon NEO-motorer pä A350XWB m/Ultra-High By-Pass fan/naceller (f.eks. en större modell av P&W's GTF PurePower ?), og gir plass til denne eventualitet; (3) Airbus har i tanke ä stretche A350XWB videre fra -800 til -900 til -1000, og kanskje videre til -? ... og gir plass til denne eventualitet ?
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Trodde for et sekund at det var 787 i a350 livery! :o Har ikke Boeing copyright på utseende? De kan jo alltid ta en iPhone v Galaxy :p
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Må si det er rimelig lett å se forskjell på A350 og B787. Ellers er ofte fly gjerne ganske likt oppbygd med en sylinderformet kropp og vinger..
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Man forventer first flight om ca en måned.

Noen bedre bilder lagt ut av Airbus selv nå:

800x600_1368440465_A350_XWB_out_of_paint_shop1.jpg


800x600_1368440468_A350_XWB_out_of_paint_shop_2.jpg


800x600_1368440469_A350_XWB_out_of_paint_shop_4.jpg
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

WOW, den ser bare vakkert ut

føler jeg begynner å like bedre A350 enn B787
 
Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Må si det er rimelig lett å se forskjell på A350 og B787. Ellers er ofte fly gjerne ganske likt oppbygd med en sylinderformet kropp og vinger..

Det eneste som ser forskjellig ut er at man har winglets paa A350, ellers er nesen og raevva tilnaermet identisk
 
A350 - forsinkelser, status m.v.

Når man pakker kundenes ønskeliste over specs inn i hver sin designsoftware er det vel rimelig å anta at EDB-utstyret spytter ut sånn noenlunde samme greia på begge sidene av Atlanteren :) Håper Luftbussen slipper Boeings marerittstart på livet...
 
Back
Top