Airbus A330neo - status og driftsetting

Airbus har nå startet testingen av den nye 251 MTOWs A330-900 varianten

Det skal gi enten 6 tonn mer last eller 650nm økt rekkevidde. I tillegg har Airbus oppdatert understellet slik at tiden for full overhaling øker fra 10 til 12 år og dermed billigere vedlikehold

https://www.aviation24.be/manufactu...nt-a330neo-251-tonnes-makes-its-first-flight/

Airbus’ new weight variant A330neo (251 tonnes) makes its first flight

c37fb27e62f1c388c954a55bb855deb2.jpg
 
Når Azul tok levering av sin 4. maskin denne uken, kunne Airbus markere levering av A330-900 nummer 50 totalt
 
Når Azul tok levering av sin 4. maskin denne uken, kunne Airbus markere levering av A330-900 nummer 50 totalt

Hvorav 21 stk på portugisisk registrering, 1stk til Orbest og HiFly, og 19stk til TAP Air Portugal.
Etter kommer Delta Air Lines med 8stk leverte A339.
 
Re: Uganda Airlines - nytt forsøk

Hvor mye større er motorene blitt på NEO kontra CEO? Det ser jo ut som en A330 med GE90!
 
Re: Uganda Airlines - nytt forsøk

Hvor mye større er motorene blitt på NEO kontra CEO? Det ser jo ut som en A330 med GE90!

Trent 7000 som sitter på denne har 2,80 meter viftediameter, mot 2,47 på Trent 700 på CEO.

For å sammenligne:
GE90 - 777: 3,30
Trent 1000 - 787: 2,85
Trent XWB - A350: 3,00
 
Re: Uganda Airlines - nytt forsøk

Trent 7000 som sitter på denne har 2,80 meter viftediameter, mot 2,47 på Trent 700 på CEO.

For å sammenligne:
GE90 - 777: 3,30
Trent 1000 - 787: 2,85
Trent XWB - A350: 3,00

Og for ytterligere å sammenligne:
B737: 3,76 (bredde)
 
Ser ut som Cebu Pacific skal ta over 3 A330-900 som egentlig ble bygget for AirAsiaX, men aldri levert
 
Back
Top