Airbus A350 - status og driftssetting

Re: A350 - forsinkelser, status m.v.

Likner en del på 787 ja. Det er ett eller annet med A350 som gjør at den ser litt "rar" ut i mine øyne. Klarer ikke helt sette fingern på hva det er... Er forresten vinduene større på A350 enn andre Airbus-maskiner?

Wow...nice looking bird! :)
A350-900 är klart snyggare än 787-8 tycker jag.

Hoppas A350 får en bättre start än B787 fick...

Nydelig! Men det hadde blitt bedre om de droppet eyelineren (les: svart maling rundt cockpitvinduene). Det ser rart ut.

Det eneste som ser forskjellig ut er at man har winglets paa A350, ellers er nesen og raevva tilnaermet identisk

A350-900 er vel over 10 meter lengre enn 787, har høyere bakkeklaring, samt nesen virker litt kortere. I så måte fremstår 787 litt stuttkjukk, men A350 minner litt mer om 757-200 som nevnt ovenfor.
Så i mine øyne ligner de svært lite på hverandre.

Og ambisjonene er store for aa faa flyet paa vingene til Paris Airshow.

Franskmenn jobber 13 timersdager for aa faa flyet paa vingene sies det. Utrolig! ;)

Airbus SAS (EAD) engineers are working 13-hour days to get the company’s latest A350 plane off the ground in time to scoop the headlines at next month’s Paris air show.
A flight around the year’s biggest aviation expo, starting June 17, would let Airbus steal the limelight from Boeing Co. (BA), which aims to use the event to spur orders for an updated 777 and revitalize the 787 program hit by a months-long grounding.
http://www.bloomberg.com/news/2013-...job-points-to-paris-show-blow-for-boeing.html

Ser ut som første rejected takeoff test nå har blitt gjennomført, så neppe lenge til first flight nå

8995431263_825f353c1e_b.jpg

Programmet går vel 24/7 nå. Da blir det vel first flight til uka, og gode muligheter for at 350'n tar seg en tur til Paris snart :).

Egentlig et ganske kult fly der der. Blir spennende å se det i luften :)

Tror til og med det er flyet vi har ventet på.
Uovertruffen performance til flyselskapene, og XWB kabin-komfort til oss som betaler for å sitte på.

Min krystallkule sier at morgendagens passasjerfavoritter (nå som vi mister MD80/90) blir A350 og CS300.

Tja, vil vel ikke påstå at A350 er den mest vellykkede designet av et fly jeg har sett. Det er ett eller annet merkelig med det nesepartiet jeg ikke helt kan forklare. Sånn sett synes jeg 787 har en mye bedre snute. Men at A350 kommer til å bli en fabelaktig arvtaker til A330/340 hva angår komfort og ytelser, er det ingen tvil om.

Tja, vil vel ikke påstå at A350 er den mest vellykkede designet av et fly jeg har sett. Det er ett eller annet merkelig med det nesepartiet jeg ikke helt kan forklare. Sånn sett synes jeg 787 har en mye bedre snute. Men at A350 kommer til å bli en fabelaktig arvtaker til A330/340 hva angår komfort og ytelser, er det ingen tvil om.

Det du ikke kunne helt forklare at var "stygt" er nok den svarte lakken de har rundt vinduene i cockpiten. Flyet er nydelig bare du studere det!

Back