Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse
Tidlig bilde;
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/A350-S11-12.jpg
Tidlig bilde;
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/A350-S11-12.jpg
Den første Trent XWB motoren er også montert på en A380 for testing og sertifisering av motoren
http://1.bp.blogspot.com/-SaqE3A7fB...4cjBgvmhI/s1600/Ab96E_JCAAEWQuq.jpg+large.jpg
Airbus has announced that final assembly of the first A350 XWB has slipped to the first quarter of 2012, with service entry of the new majority composite widebody with launch customer Qatar Airways to the first half of 2014, the Airbus parent EADS has announced in its third quarter results
That may sound a bit geeky, but the long and the short of it for the business traveller is this: more comfortable cabins with less dehydrating air, better lighting and bigger windows, on new direct routes that become cost-effective for airlines with more efficient aircraft.
http://www.hangar.no/?p=1243Airbus har startet arbeidet med å montere sammen det første byggesettet av den nye Airbus A350 XWB. Dette blir det første flyet som skal gjennom hele produksjonslinjen som skal settes sammen A350 i fremtiden.
Både fremre og bakre del av flykroppen er nå sveiset sammen, begge produsert av Aerotec i Tyskland. Fra før har flyet fått nesepartiet på plass, etter at det ble produsert av Aerolia i Frankrike og flyttet til Toulouse.
Dette første byggesettet skal kun benyttes som et statisk byggverk og skal ikke benyttes til testflyvninger. I løpet av neste år starter nemlig bygging av det som blir MSN1, produksjonsnummer en.
Totalt skal Airbus bygge fem fly for testing og første flyvninger er satt til første halvdel av 2013.
Rolls-Royce and Airbus are just about to start flight-testing the 84,000-pound-thrust Trent XWB engine for the A350XWB. Airbus’s A380 flying testbed (MSN 001) has already been fitted with the test engine and requisite instrumentation and is only waiting “for the weather in Europe to warm up a bit,” according to Rolls-Royce chief operating officer Mike Terrett.
The engine has been installed on a dedicated pylon in the number-three position (inboard right wing), and the trial program is being conducted jointly by Airbus and Rolls-Royce. “We both want to test things, such as the nacelle, which Airbus is responsible for,” noted Terrett.
http://www.aviationweek.com/aw/gene...eadline=Airbus A350 Development Hitting SnagsLate last year, Airbus shifted its A350 schedule by six months. But increasingly, suppliers are expressing concerns that a more serious delay could be just around the corner.
Airbus will be forced to postpone its entry-into-service date by at least another year, due to the complex trickle-down effect of late design changes that is affecting various parts of the aircraft, but which is likely felt most painfully in the area of cabin installation, according to various industry sources. Costs are going up and supplier relations are being strained exponentially.
Final assembly of the first A350 XWB is now underway at the brand new final assembly line in Toulouse. This latest step in the A350 XWB’s progress is achieved as Airbus starts joining the 19.7 metre long centre fuselage with the 21 metre long front fuselage.
Det går i hvertfall fremover, men spørsmålet er hvor fort og hvor langt bak skjema de ligger? Men Airbus har nå ihvertfall startet å sette sammen første maskinen
http://www.airbus.com/newsevents/ne...rbus-starts-final-assembly-of-first-a350-xwb/
Sikkert ikke. Det er kun 4 kunder på A350-1000. Asiana(10), Ethiad(19), Qatar(20) og Emirates(20) Ingen av disse er kjent for å klemme inn så mange seter som mulig i sine fly. Det er dessuten så langt frem til disse skal leveres at eksakt setekonfig ikke er bestemt.Har de solgt noen med 550 seter?
Kostnad i innkjøp og drift på denne ift. 787 med max 290 seter?