Airbus A350 - status og driftssetting

Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Det er vel mer en bekreftelse fra Airbus paa det som ble antatt i foerste post ..
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Hvor langt er det per nå mellom antatt første levering av 787 og A350??
Det kan jo virke som 787 nærmer seg A350 forventet, men det er vel enda godt og vel et år og luftbussfolka er vel ikke ferdig med sine forsinkelser enda..

Men det lukter relativt close race..
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Rykten säger att A350-1000 både kan bli dyrare och mer försenad.
Anledningen ska vara att RR Trent XWB måste modifieras kraftigt för för flera extra miljarder för att klara av att driva den största A350, A350-1000.
Precis som GE fick investera flera miljarder för att vidareutveckla GE-90 motorn till GE-110/115B för att driva Boeing 777F/200LR/300ER
 
Last edited:
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

-800 modellen er nå forsinket med to år fra 2014 til 2016, da Airbus fokuserer ressursene til å få -900 i luften iløpet av 2013

http://www.flightglobal.com/article...s-committed-to-a350-800-despite-two-year.html
Airbus insists it remains committed to building the A350-800 despite delaying its entry into service by two years, from the second half of 2014 to mid-2016.

The twinjet was originally due to arrive about a year after the first member of the A350 family, the -900, of which the -800 is a shrink variant
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Fra Twitter - akkurat nå:

Airbus: In case you missed it: Rolls-Royce to power enhanced #Airbus #A350-1000. More range, payload, efficiency. Arriving 2017. http://ow.ly/5l9UP
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Fra Twitter - akkurat nå:

Airbus: In case you missed it: Rolls-Royce to power enhanced #Airbus #A350-1000. More range, payload, efficiency. Arriving 2017. http://ow.ly/5l9UP

Same old trick...

If the structure gets too heavy, you have to boost engine trust. Dumt for disse, som kjöper flyet for sitt volum og ikke vil fly med denne @maximum-payload-range.

Jeg har internt hört at det finnes seg en god del vekt-problemer med A350, og disse delays vi hörer na om bare bekrefter dette hva har svirret rundt diverse kaffee-automater for noen uker alrede... Never seen "Lucky Luke" sine folk sapass unhappy...
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Hehe ... akkurat det samme som med 787 en periode ... History repeats. We'll see some undesireable early builds before they get it right. Great bizjets. ;)
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Finnes det ett fly som noen gang har vært ferdig utviklet og levert innen den først satte tidsramme?

Var ikke den orginale 777-200 levert til United i både tide og under planlagt vekt i 1995?
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Men Qatar virker ikke være videre imponert over den siste oppgraderingen av A350-1000, selv om det skal sies at deres CEO jo ofte er den som liker å si tingene høyt og offentlig når det er noe han ikke liker


http://www.flightglobal.com/article...atens-to-cancel-a350-1000s-after-upgrade.html
Airbus A350 launch customer Qatar Airways has warned that it may abandon its A350-1000 order if the recently unveiled redesign fails to provide a sufficient step in performance over the Boeing 777-300ER.
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Finnes det ett fly som noen gang har vært ferdig utviklet og levert innen den først satte tidsramme?

B737 Classic (-300) ble ferdig som planlagt og var 24% mer effektiv enn -200, 3%
bedre enn Boeing hadde beregnet.
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Tar ting Akbar Al Bakar (CEO Qatar Airways) sier med en klype salt. Han har vært mest ute i media og sytet ang. B787 forsinkelsene og lenge truet med å kansellere. Så har ikke skjedd og jeg tviler sterkt på at det vil skje med A350.

Det nytter ikke akkurat å syte og klage når begge produsentene forsinker leveranser, du har liksom ikke en konkurrent du kan hoppe over til, når ting er "like" gale der.

Regner derimot med at A350 ikke får forsinkelse oppå forsinkelse slik B787 har fått, tror programmet har litt bedre "padding" med tanke på tid.
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Spørsmålet nå er vel også hva som vil skje med -800 utgaven? Stadig flere kunder konverterer fra -800 til -900 og -800 har nå mistet 1/3 av ordrene sine. Og med tanke på at flyet blir tungt så kan man vel spørre seg om modellen med dagens spec har noen fremtid?

-900 modellen derimot virker bli en storselger
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

Noen som har mer informasjon om hvordan den ligger ann i løypa??
 
Re: Da er vi igang, første A350 forsinkelse

""Noen som har mer informasjon om hvordan den ligger ann i løypa??
01-08-2011 10:58 """


Tror Airbus driver å setter sammen første maskin nå. Når kommer de forskjellige modellene ut?
 
Back
Top