A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Leveres de ikke fortsatt ?

Absolutt og denne uken har Boeing en spesialpris paa KC 76...jeg mener 767 i Forsvars graa farge (gratis) med Olivengroennt interioer og ekstra TANK kapasitet....loep og kjoep:p

Fly nr. 12 kommer ikke. Det blir neddragning på PEK- og SEA-rutene istedenfor. Derfor ingen SFO før til neste år. Hvis SFO kommer i det hele tatt!

joda, det kommer - men ikke med en gang!

Hva med å gå til Airbus og bestille noen A340-300? Sannsynligheten for å klare å finne brukte fly er vel heller liten. I hvertfall hvis SAS skal velge på øverste hylle å finne en A340 som er rimelig ny og lik det de allerede flyr.

Hva med å gå til Airbus og bestille noen A340-300? Sannsynligheten for å klare å finne brukte fly er vel heller liten. I hvertfall hvis SAS skal velge på øverste hylle å finne en A340 som er rimelig ny og lik det de allerede flyr.

Bestiller man nå får man først flyet om 2-3 år. Da er det bedre å enten vente til 350/787 kommer (som 330/340 før eller siden mest sannsynlig kommer til å bli byttet ut med) eller vente til den forventede økonomiske nedgangen kommer.

Hvis det blir en stor resesjon vil i beste fall bli langt lettere å få tak i fly eller worst case, det vil ikke bli behov for flere fly

Er klar over at man må vente noen år, men med ett vanskelig bruktmarked, en 787 som er bortbestilt og som en først kan få nærmere 2015-17 og det samme med A350, så ser jeg ikke poenget i å sitte på gjerdet.

Bestiller man nå får man først flyet om 2-3 år. Da er det bedre å enten vente til 350/787 kommer (som 330/340 før eller siden mest sannsynlig kommer til å bli byttet ut med) eller vente til den forventede økonomiske nedgangen kommer.

Hvis det blir en stor resesjon vil i beste fall bli langt lettere å få tak i fly eller worst case, det vil ikke bli behov for flere fly

Hvis vi står foran en resesjon vil SAS bli rammet like hardt som alle andre flyselskaper. Hvis vi antar at vi står foran en økonomisk nedtur, kan det faktisk være svært fornuftig å legge ned ruter med lav lønnsomhet og selge unna materiell.

USA står midt oppe i en resesjon, men Asia går som en klokke. I mangel av materiell, kanskje det hadde vært fornuftig å trappe ned på USA og kun opprettholde et minimum av kapasitet, og samtidig bruke frigjort materiell til å satse ytterligere på det asiatiske markedet.

Det er forretningssegmentet selskapene tjener penger på, ikke turister som reiser til USA for å feire den lave dollarkursen.

Han begynner vel ikke før 1.4 ?

Ha ha! Det er jo rette datoen dersom man skal begynne å love satsing i SAS International.

Har dessverre INGEN tillitt til "ledelsen" i den delen av SAS og tror dessverre ikke på noe før jeg ser et nytt fly lande i CPH i SAS farger eller en pressemelding fra Airbus eller Boeing om nykjøp.. SAS International pressemeldinger der de melder om nye fly og nye destinasjoner er jo bare jug og er ikke verdt papiret de er skrevet på.

Beklager at jeg er såpass negativ, jeg er utrolig skuffet over hvordan denne delen av SAS styres.. :cry:

Hvorfor så skuffet? Du bor jo faktisk i en by som SAS International har flere destinasjoner fra...tror vel neppe du kommer til å fly via SFO hjem til Norge...

Hvorfor så skuffet? Du bor jo faktisk i en by som SAS International har flere destinasjoner fra...tror vel neppe du kommer til å fly via SFO hjem til Norge...

Det er jo teknisk like korrekt som å si at om du har hodet i ovnen og beina i isvann så har du det gjennomsnittlig bra.

-A

Da er vi minst to!

Vi er 3.....her i Seattle ser det ut som vi mister SAS, til aa begynne med en reduksjon.....Og det er vel 2-3 aar siden vi begynnte denne diskusjonen, og om SAS den gang hadde lagt inn ordre paa nye A330/340 ville de ha blitt levert i disse dager......en gang maa man begynne og det virker som om SAS IC ikke engang har funnet startstreken....saalangt synes jeg at dette styrker min teori om at Siviloekonomi er "laeren om hvorfor ting ikke lar seg gjoere"
:rolleyes:

He he... Det er jo ikke akkurat de som flyr oftest med SAS som klager...;)

He he... Det er jo ikke akkurat de som flyr oftest med SAS som klager...;)

Hadde de hatt et bedre nett så hadde de vært et reelt alternativ. Hadde de fortsatt hatt Singapore direkte og en codeshare til den øyen jeg drar til (slik både LO og LH har) så hadde jeg lagt igjen langt mer med SK enn SQ. Men det er som flere sier, at dette med SAS og long haul er ikke akkurat det man skal stole på for å være det når man trenger det.

Jeg er kunde, de er selgere, det er de som må vise meg at de har noe å satse på.

-A

saalangt synes jeg at dette styrker min teori om at Siviloekonomi er "laeren om hvorfor ting ikke lar seg gjoere"
:rolleyes:

Hehehe, Spot On ! Dette er nok årsaken til at siviløkonomer er sterkt underrepresentert som suksessrike grundere! Det blir for mange regnemodeller på ALT som kan gå galt at man ikke ser muligheter ^_^

Seriøs for en gang skyld ;): Jeg er skuffet fordi jeg har en lang historie som SAS kunde og ønsker at SAS International skal utnytte den vanvittige veksten, vokse og bli en økonomisk og produktmessig suksess. De klarer ingen av delene med den PINGLETE måten de driver butikk på for tiden. Mens de amerikanske flyselskapene ekspanderer mot europa mer enn noensinne, sitter SAS IGJEN på gjerdet og lar andre ta over deres eget, meget lukrative marked. CO er nå større til NYC fra skandinavia enn det SAS er!!!!! Det er en SKANDALE! SAS er overlegen på produkt og har alle forutsetninger for å lykkes i denne kampen.

Og med en flåte på pinglete 11 fly, vil denne operasjonen ALDRI bli butikk.. Det blir en halveis, halvhjertet innsats som aldri vil gi store summene i kassen med en så liten flåte og en utrolig vinglete flytting av frekvenser og destinasjoner og for ikke å snakke om alle kanselleringer en slik meget presset flåte gir. Det skremmer vekk business kunder..

Det hjelper heller ikke med amatørmessig opptreden der man melder om flykjøp og nye ruter som ikke blir noe av.

Derfor er jeg skuffet!

Poenget mitt var vel heller at du har flytte vekk fra SAS sitt hjemme marked og ikke på samme måte blir en del av kundegrunnlaget... At økonomer nødvendigvis ikke lytter mest til hvor kapteiner vil fly er vel ikke overraskende - de blir jo betalt for å fly i motsetning til de litt lenger bak.

Men! For all del jeg er også enig at det ikke akkurat går fort fremover med SAS IC men jeg skjønner heller ikke hvorfor de skal 3 x uken til SFO...veldig få som tjener penger på SFO.

Back