A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Allikevel synes jeg det er snedig at man velger å fly kun 5 ganger pr.uke CPH-BKK i høysesongen.

Men 8x Skandinavia-BKK ... pluss codeshare med TG.

Med SAS type hub-operasjon er det viktigst å dekke alle ukedager fra ARN/CPH kombinert. Da har man dekket alle markedene 'tilfredsstillende'. Right, CK? ;)
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Nå er man tydligvis selv fornøyd med det man får til da...

Gjeeeeeeeeesp. SAS International er en vits, selv med ny direktoer med store ambisjoner da han traadte inn i stillingen. Tok ikke lenge foer han fortsatte ned samme gata med kaballegging og svarteper i en butikk der ikke en kjeft toer aa gjennomfoere en eneste av de planene de har. Saa her er det LITE aa skryte av...

Svarteper gaar til business passasjerene som holder denne legobutikken sammen: Flaaten er strukket langt over det som er forsvarlig for driften til disse 11 maskinene tilsier og naar man i tillegg har beslutningsvegring, kommer man aldri fra aa vaere en halveis, halvhjerta satsing. Godt eksempel var den 330en som ble staaende paa EWR i dagesvis fordi en eller annen supervisor ikke tok en sjefsavgjoerlese og skiftet en motor paa dagen. Neida, her skal man sende oljeproever til RR og la pax bli ombooket rundt hele Europa for aa komme seg dit de skal og la en 330 til en milliard staa paa EWR ei uke foer man kommer frem til konklusjonen: motoren maa skiftes.. :rolleyes:

SAS Intercont hadde hatt LIKE bra belegg med 20 maskiner i drift. Konseptet og flyselskapet er kjempebra. Synd at SAS Int. styres av folk som ikke toer aa satse en toeddel for aa ekspandere og driver denne butikken slik at man kunne tjent skikkelig med penger. Synd og det gjoer ihvertfall meg frustrert (dersom du ikke har faatt det med deg allerede ;))
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Gjeeeeeeeeesp. SAS International er en vits, selv med ny direktoer med store ambisjoner da han traadte inn i stillingen. Tok ikke lenge foer han fortsatte ned samme gata med kaballegging og svarteper i en butikk der ikke en kjeft toer aa gjennomfoere en eneste av de planene de har. Saa her er det LITE aa skryte av...

Svarteper gaar til business passasjerene som holder denne legobutikken sammen: Flaaten er strukket langt over det som er forsvarlig for driften til disse 11 maskinene tilsier og naar man i tillegg har beslutningsvegring, kommer man aldri fra aa vaere en halveis, halvhjerta satsing. Godt eksempel var den 330en som ble staaende paa EWR i dagesvis fordi en eller annen supervisor ikke tok en sjefsavgjoerlese og skiftet en motor paa dagen. Neida, her skal man sende oljeproever til RR og la pax bli ombooket rundt hele Europa for aa komme seg dit de skal og la en 330 til en milliard staa paa EWR ei uke foer man kommer frem til konklusjonen: motoren maa skiftes.. :rolleyes:

SAS Intercont hadde hatt LIKE bra belegg med 20 maskiner i drift. Konseptet og flyselskapet er kjempebra. Synd at SAS Int. styres av folk som ikke toer aa satse en toeddel for aa ekspandere og driver denne butikken slik at man kunne tjent skikkelig med penger. Synd og det gjoer ihvertfall meg frustrert (dersom du ikke har faatt det med deg allerede ;))

desverre må jeg si meg enig.

de skal vel spare penger til å satse på det segmentet de tjener minst på; syd-europa med narvesenkiosk ombord med alle rettigheter.
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Gjeeeeeeeeesp. SAS International er en vits, selv med ny direktoer med store ambisjoner da han traadte inn i stillingen. Tok ikke lenge foer han fortsatte ned samme gata med kaballegging og svarteper i en butikk der ikke en kjeft toer aa gjennomfoere en eneste av de planene de har. Saa her er det LITE aa skryte av...

Svarteper gaar til business passasjerene som holder denne legobutikken sammen: Flaaten er strukket langt over det som er forsvarlig for driften til disse 11 maskinene tilsier og naar man i tillegg har beslutningsvegring, kommer man aldri fra aa vaere en halveis, halvhjerta satsing. Godt eksempel var den 330en som ble staaende paa EWR i dagesvis fordi en eller annen supervisor ikke tok en sjefsavgjoerlese og skiftet en motor paa dagen. Neida, her skal man sende oljeproever til RR og la pax bli ombooket rundt hele Europa for aa komme seg dit de skal og la en 330 til en milliard staa paa EWR ei uke foer man kommer frem til konklusjonen: motoren maa skiftes.. :rolleyes:

SAS Intercont hadde hatt LIKE bra belegg med 20 maskiner i drift. Konseptet og flyselskapet er kjempebra. Synd at SAS Int. styres av folk som ikke toer aa satse en toeddel for aa ekspandere og driver denne butikken slik at man kunne tjent skikkelig med penger. Synd og det gjoer ihvertfall meg frustrert (dersom du ikke har faatt det med deg allerede ;))

Ja du får jaggu sagt det Tommy! Jeg er så enig så enig.
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Og i dagens Boarding, er det postet en artikkel om at SAS har
stor etterspørsel på de asiatiske rutene:
(inkl. en skriveleif fra Boarding sin side)


Stor etterspørsel etter asiatiske ruter


SAS har merket en økende interesse for det kommende vinterprogrammet, som tilbyr ny rute til Delhi og gjeninnføringen av to populære sesongruter: København-Stockholm og Stockholm-Bangkok. Dette følger en sterk sommer hvor SAS' asiatiske ruter generelt gikk bedre enn i fjor, med en kabinfaktor på godt over 80 prosent på de fleste rutene.


- Vi ser fram til å kunne legge til Delhi i vårt interkontinentale rutenettverk i oktober, og det er gledelig å se så stor interesse blant både business- og fritidsreisende, sier Lars Sandahl Sørensen, Chief Executive Officer, SAS International.

– Sammen med gjeninnføringen av våre to sesongruter, så tilbyr vi nå et dynamisk og konkurransekraftig vinterprogram med attraktive billettpriser.

Dubai, som var en ny destinasjon for SAS sist sommer, ble raskt en av de mest populære langdistanserutene, og etterspørselen er allerede sterk for inneværende sesong. Både til Dubai og Delhi vil det gå avganger tre ganger ukentlig fra København, mens det vil gå totalt åtte avgangerer i uken til Bangkok – fem ukentlig fra København og tre ukentlig fra Stockholm.

SAS' vinterprogram innledes 27. oktober, og varer til slutten av mars. Andre asiatiske destinasjoner som SAS flyr til er Beijing (ti flygninger i uken; daglig fra København og tre ukentlige fra Stockholm) og Tokyo (seks ukentlige fra København). SAS tilbyr også 84 flygninger i uken mellom Skandinavia og USA.


Den kan også leses her:
http://www.boarding.no/art.asp?id=32753
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

"SAS tilbyr også 84 flygninger i uken mellom Skandinavia og USA." Er dette feilen? Syns bare det hørtes mye ut jeg..
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

"SAS tilbyr også 84 flygninger i uken mellom Skandinavia og USA." Er dette feilen? Syns bare det hørtes mye ut jeg..

Nei.. De flyr til 4 byer (EWR, ORD, IAD, SEA), to av disse flys fra både CPH og ARN, så de ha da totalt 6 ruter.. Tar man utganspunkt i at alle går daglig, har de altså 6 flygninger hver dag. Disse går begge veier, så da har de 12 daglige flyvninger mellom USA og Skandinavia per dag, og 12 x 7 = 84...
 
Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

København-Stockholm er neppe en sesongrute...
 
Back
Top