A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

Re: A340 nr. 12 på vej, åbner CPH-SFO og CPH-DEL

er det ikke når det går dårlig generelt i bransjen det ville vært lurt å ekspandere? og med en slik kabinfaktor (over 90%)? p...preik hele greia. sist jeg reiste til SFO via LHR var det et 30 talls nordmenn som jeg la merke til som sto der å viftet med boardingpass skrevet ut av SAS. jeg tror sånn på lengre sikt er det mer å tjene på IC flighter (om man da har en LITT større organisasjon) enn syd-europa turer med dårlig kioskservering som servicetilbud.

er det ikke når det går dårlig generelt i bransjen det ville vært lurt å ekspandere? og med en slik kabinfaktor (over 90%)? p...preik hele greia. sist jeg reiste til SFO via LHR var det et 30 talls nordmenn som jeg la merke til som sto der å viftet med boardingpass skrevet ut av SAS. jeg tror sånn på lengre sikt er det mer å tjene på IC flighter (om man da har en LITT større organisasjon) enn syd-europa turer med dårlig kioskservering som servicetilbud.

Jeg ser det samme hver gang jeg har flydd LHR-SIN med SQ, stort sett halve biz-class har jo Oslo-dialekt.

-A

Last edited:

Det er åpenbart at det er marked for flere slike langdistanseruter. Når det f.eks. er marked for en rute CPH-SEA, er det i alle fall marked for en rute til SFO.

Jeg ser det samme hver gang jeg har flydd LHS-SIN med SQ, stort sett halve biz-class har jo Oslo-dialekt.

-A

Mange nordmenn som reiser mellom Las Heras, Argentina og Singapore?? :D

SEA har vel mer business enn SFO...

SEA har vel mer business enn SFO...

Hmmmm og sover du i timen ennaa ??? Hoert om Fruktkompaniet(Eple) Oracle, The Gap, Google, Sun (ikke solen) Silikon Dalen ?? dette er firmaer som har kjoept tilsammen 30 Seter hver eneste dag av svigerinnen din ? (Og hun har "bare" et fly til London)

Hmmmm og sover du i timen ennaa ??? Hoert om Fruktkompaniet(Eple) Oracle, The Gap, Google, Sun (ikke solen) Silikon Dalen ?? dette er firmaer som har kjoept tilsammen 30 Seter hver eneste dag av svigerinnen din ? (Og hun har "bare" et fly til London)

Itillegg kommer endel finansielle institusjoner. Norske bedrifter som drar på road show for potensielle og eksisterende investorer drar "alltid" innom SFO når de først er på vestkysten, men jeg har aldri hørt om noen som tar turen innom SEA

Husker bare at når SAS først snakket om SFO i 2001 så var det ingen som skjønte hvorfor de skulle fly dit - da det var lite business og flere av de etablerte slet med trafikken. Morsomt at det har endret seg... Kanskje kunne de legge ned SEA og flytte den til SFO om det er mer penger litt lenger syd?

Itillegg kommer endel finansielle institusjoner. Norske bedrifter som drar på road show for potensielle og eksisterende investorer drar "alltid" innom SFO når de først er på vestkysten, men jeg har aldri hørt om noen som tar turen innom SEA

Og mange, mange fler. Bl.a. de som lager disse ruterne, som Cisco, Nortel etc etc.

Silikon dalen er det ubestridte viktigste stedet for teknologi bedrifter og fremtidsstenkning paa denne kloden.

Markedet er der, men som vanlig er det beslutningsvegring og udugelighet som holder SAS unna

Vil det være lurt å kutte SEA til fordel for SFO?

De reduserer vel på SEA til vinterprogrammet?! Tipper konkurransen på SFO er hardere så det spørs vel hvor mye de har på SFO å gjøre i forretningsmarkedet hvis de ikke flyr hver dag. Flytiden er vel heller ikke kortere og A340-ene er vel "på bristepunktet" på utnyttelse.

Vil det være lurt å kutte SEA til fordel for SFO?

Nei, Seattle har ogsaa masse god trafikk og store kunder - faktisk saa er verdens stoerste kunde av flyselskapene basert i Seattle, og de lar alle ansatte reise Business Class....SAS maa slutte aa forklare seg bort, og begynne aa ta del i markedene....kjoer full Ole Brumm ja takk begge deler til SEA og SFO....kjoep flere fly og start butikk igjen....ikke forklar hvorfor man ikke toerr....her er det solide inntekter aa hente for de som toerr (se hva AF og LH har klart i Seattle)

De reduserer vel på SEA til vinterprogrammet?! Tipper konkurransen på SFO er hardere så det spørs vel hvor mye de har på SFO å gjøre i forretningsmarkedet hvis de ikke flyr hver dag. Flytiden er vel heller ikke kortere og A340-ene er vel "på bristepunktet" på utnyttelse.
Om du ikke flyr daglig i SFO markedet, saa staar du utenfor og kommer ikke inn doeren engang hos Google, Oracle, Sun, The Gap, Apple og gjengen...alle har daglig avganger som et minimum for aa faa delta i RFP. Saa en kan gjoere som SAS gjorde - staa utenfor aa forsoeke aa faa kapret noen ansatte med lokkepriser, eller sitte inne aa forhandle med de som kjoeper 5-6 Business Class seter paa hver eneste avgang aaret rundt....

Nei, Seattle har ogsaa masse god trafikk og store kunder - faktisk saa er verdens stoerste kunde av flyselskapene basert i Seattle, og de lar alle ansatte reise Business Class....SAS maa slutte aa forklare seg bort, og begynne aa ta del i markedene....kjoer full Ole Brumm ja takk begge deler til SEA og SFO....kjoep flere fly og start butikk igjen....ikke forklar hvorfor man ikke toerr....her er det solide inntekter aa hente for de som toerr (se hva AF og LH har klart i Seattle)

Helt enig i dette. med 11 fly er det vel begrenset hva man kan klare å hente ut av IC-operasjonene (har jeg fått forståelsen av...). Og skulle det nå gå åt skogen så er det tross alt bedre at det går åt skogen med stil, så inn med flere fly & destinasjoner.:)

Verden skulle vært styrt av sofa-CEO`ere...

Verden skulle vært styrt av sofa-CEO`ere...

Om ikke akkurat CEO saa jobber svigerinnen din midt oppe i SFO og SEA markedet og hun kjenner jo godt sine tidligere kollegaer i SAS i de samme markedene - og utrolig nok de snakker faktisk mye sammen:p:p

Sikkert fornuftig for begge parter... Selv holder jeg meg jo til LH og er på den måten helt uavhengig av resultatet - LH flyr jo til og med til byen mellom SEA og SFO for ikke snakke om DEN.

...............forøvrig mener jeg at SAS IC snart er historie.............

Nå er man tydligvis selv fornøyd med det man får til da...

Emne: Strong demand for SAS' Asian routes

Strong demand for SAS' Asian routes

SAS Scandinavian Airlines has noted a growing interest for its upcoming winter program, which offers a new route to Delhi and the return of two popular seasonal routes: Copenhagen-Dubai and Stockholm-Bangkok. This follows a strong summer where SAS' Asian routes generally performed better than last year, and cabin factors well over 80% were noted on most routes.

"We are really looking forward to add Delhi to our intercontinental route network this October, and there is great interest amongst both business and leisure travelers," says Lars Sandahl Sørensen, Chief Executive Officer, SAS International. "Along with our two returning seasonal routes, we offer a dynamic and highly competitive winter program and very attractive fares."

Dubai, which was a new destination for SAS last year, quickly became one of its most popular long-haul routes and demand is already strong for this season. Both Dubai and Delhi will be served three times weekly from Copenhagen, while there will be a total of eight flights a week to Bangkok - five weekly from Copenhagen and three weekly from Bangkok.

SAS' winter program comes into effect October 27, and lasts until end of March.
Other Asian destinations include Beijing (10 flights a week; daily from Copenhagen and three weekly from Stockholm) and Tokyo (six weekly from Copenhagen). SAS also offers 84 flights a week between Scandinavia and the US.

For further information, please contact
Anders Lindström, Head of Media and PR, Scandinavian Airlines International
Phone: +46 (0)709 97 33 94; E-mail: anders.lindstrom@sas.se

To download SAS International's media kit, high-res images and for the latest press releases, please visit www.flysas.com/media.

Scandinavian Airlines International is the long-haul operator of SAS with 1.4 million passengers per year. The fleet consists of Airbus A330s and A340s, serving 10 destinations: New York, Chicago, Washington, Seattle, Bangkok, Beijing, Tokyo, Dubai, Copenhagen and Stockholm. On October 27, SAS International will launch flights to Delhi.
The company is also responsible for the SAS Group's sales and market activities in EMEA, Asia Pacific and North America.

------------------------------------------------------------
This information was brought to you by Cision http://newsroom.cision.com The following files are available for download:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=903608&fn=wkr0003.pdf

Det er godt at de klarer å sy sammmen et godt program med kun 11 maskiner. Forhåpentligvis så klarer man å tjene penger på operasjonen. Allikevel synes jeg det er snedig at man velger å fly kun 5 ganger pr.uke CPH-BKK i høysesongen. DXB har vel bedre potensiale for inntjening? Anyway, det ser ut som om AY vinner krigen om BKK.

Back