British Airways åbner CPH-LCY (London City)--> og legger ned igjen

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

Skal si BA slår på stortromma!

Noen må nok kutte eller trekke seg ut her, dessverre. BA er for store, de mindre aktørene har ikke sjans mot kongen, dessverre.
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

Undrer mig over, at de satser på CPH, og ikke ARN eller OSL. Sidstnævnte har ingen direkte rute til LCY og flyet vil være i luften i længere tid, især med tanke på de fem timer i CPH.

Lars
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

Med ca. 45 min turnaround tid, vil det være muligt at benytte de 5 timer til at beflyve en destination med en flyvetid på ca 1t 20m hver vej. Destinationer i UK er således udelukket og jeg tvivler på at BA vil starte ruter fra CPH til destinationer uden for UK.
(min utheving)

Nei, stemmer ikke. Eks. kan flyet som kommer inn fra LCY gå til EDI eller MAN, men et annet fly komme tilbake til CPH.
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

Misundelse er en grim ting...;)

Misunnelse er ofte ikke bra, men, spøk til side, det er en velkjent sak at konkurranse kan bidra til overetablering i et marked.;)
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

(min utheving)

Originally Posted by Discus View Post
Nei, stemmer ikke. Eks. kan flyet som kommer inn fra LCY gå til EDI eller MAN, men et annet fly komme tilbake til CPH.

I teorien ja kan det rent praktisk lade sig gøre - men i forhold til den virkelige verden hænger det ikke sammen med hvordan BA roterer sine E170/190ere og det er urealistisk at det kommer til at ske - hvilker jeg også er ganske overbevist om at det ikke gør... Der er desuden heller ikke noget slotmæssigt på LCY (i forhold til UK domestic destinationer) som indikerer at et sådan setup skulle være undervejs.
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

I teorien ja kan det rent praktisk lade sig gøre - men i forhold til den virkelige verden hænger det ikke sammen med hvordan BA roterer sine E170/190ere og det er urealistisk at det kommer til at ske - ...

Vi får se hva som skjer - kan være de hadde et fly og en mulighet for å skvise CI nå, og ser om det lar seg gjøre til tross for dårlig utnyttelse. Det kan jo tenkes at de også har fått noen forretningsavtaler som ligger i bunnen som motivasjon.
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

Hmmm, slik jeg har sett av rutetidene nå så kommer BA til å burke et helt fly på denne ruten. Det virker ganske merkelig, og skal godt gjøres å få et fly til å betale seg med bare 2 tur / retur CPH-LCY i døgnet, blir ikke mange flytimene av det.
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)

Og da var det slutt etter snaue to år. BA legger ned LCY-CPH fra 26. mai
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)--> og legger ned igjen

Det betyr at det kun er ARN av de tre skandinaviske hovedstedene som har direkterute til LCY. Synd! LCY er en fantastisk liten flyplass nesten midt i London. Burde være attraktivt for mange.
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)--> og legger ned igjen

Det betyr at det kun er ARN av de tre skandinaviske hovedstedene som har direkterute til LCY. Synd! LCY er en fantastisk liten flyplass nesten midt i London. Burde være attraktivt for mange.

Udover Arlanda har Billund en direkte rute. Sikke en kombination, men gad vide om andre vil forsøge sig på ruten?

Som jeg forstår det, er det store problem for British Airways, at det fly der bruges står ledigt i fem timer i København, og ikke kan nå til London i dette tidsrum, et problem der af naturligt årsager må være mindre i Stockholm pga. den længere rute.

Så den rute der nu nedlægges er måske nemmere betjent af et fly med udgangspunkt Danmark og hvor man kan flytte lidt mere rundt med flyene. Måske SAS vil prøve igen?
 
Re: British Airways åbner CPH-LCY (London City)--> og legger ned igjen

Udover Arlanda har Billund en direkte rute. Sikke en kombination, men gad vide om andre vil forsøge sig på ruten?

Som jeg forstår det, er det store problem for British Airways, at det fly der bruges står ledigt i fem timer i København, og ikke kan nå til London i dette tidsrum, et problem der af naturligt årsager må være mindre i Stockholm pga. den længere rute.

Så den rute der nu nedlægges er måske nemmere betjent af et fly med udgangspunkt Danmark og hvor man kan flytte lidt mere rundt med flyene. Måske SAS vil prøve igen?

SAS har vel ikke et fly der passer til LCY (det skulle lige være et af de CRJ200 som QI opererer for SK). Flybe Nordic og Skyways ser også ud til at være ivrige for at starte ruter fra CPH, men jeg tror mest på Sun-Air - hvis ruten skal genbesættes.
 
Back
Top