757-etterfølger?

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Re: 757-etterfølger?

Gjør ikke 737-9MAX det aller meste som 757 gjør/gjorde da? Her er det noe som skurrer.

Ja, og A321neo gjør enda mer en -9MAX igjen, så det er i såfall et veldig lite nisjeområde som "må" fylles
 
Re: 757-etterfølger?

Gjør ikke 737-9MAX det aller meste som 757 gjør/gjorde da? Her er det noe som skurrer.

Den er vel akkurat litt liten og 787 akkurat litt stor. Boeing har ikke en direkte A321 erstatning, men et slikt produkt kan bli noe smalt også...
 
Re: 757-etterfølger?

Korriger meg om jeg tar feil, men er ikke saken at A321NEO/737MAX ikke har samme rekkevidde med fullt opp med passasjerer/last for å operere de tynne aller lengste transatlantiske rutene som f.eks ARN-EWR og HAM-EWR? Det blir vel et veldig smalt produkt ja, grunnen til at de stengte 757-linja var vel mangel på ordrer?
 
Re: 757-etterfølger?

Noen sier "det trengs en 757 for ä erstatte en 757" ... M.e.m. 1,030 stk. 757 ble bygget/levert og naermere 980 er fremdeles ibruk og tjener inn gode penger for sine eiere pr. idag. De eldste er rundt 30 är gamle. Problemet idag ser ut til ä vaere RB-211 som er for glupske ? Jeg sier : bruk 35 M$ pä en full-revamp = [D-check + MAX retrofit + cabin refurbish + winglets] sä er dine 757 "sä gode som nye" for minst 12-15 är til. Det er en "her-og-nä"-lösning, fin-fin passende jobb for Keller Flymek. Verksted, bedre det enn ä skulle vente til 2023-25 i häp om at Boeing kommer med et hypotetisk 757 replacement ???
 
Re: 757-etterfølger?

Ser vi her en 797 eller en 767MAX kanskje?
Med ordene "MAX retrofit" mente jeg selv at 757/RB-211 bygges om til 757/MAX dvs hvor 'MAX' = GTF eller Leap-X, oppgradert til naermere 37 klbf (retrofit job) ... jeg har selv ikke referert til 767 MAX og heller har jeg ikke omtalt 797 ?? (hvis det var det du spurte om ?).
 
Re: 757-etterfølger?

Med ordene "MAX retrofit" mente jeg selv at 757/RB-211 bygges om til 757/MAX dvs hvor 'MAX' = GTF eller Leap-X, oppgradert til naermere 37 klbf (retrofit job) ... jeg har selv ikke referert til 767 MAX og heller har jeg ikke omtalt 797 ?? (hvis det var det du spurte om ?).

Mitt innlegg var 100% urelatert til ditt..
 
Re: 757-etterfølger?

Elsker flyet, håper det blir lenge til det blir erstattet av UA på EWR....:old
 
Re: 757-etterfølger?

Håper virkelig det kommer en slags etterfølger til B757, både
B752 og B753 er et nydelig fly; er nesten så jeg allerede med
gru kan tenke meg trådene her på Flyprat: "Siste flyvning med B757"
osv osv, grøss... :cry:
 
Re: 757-etterfølger?

Heisan!

Ja, og A321neo gjør enda mer en -9MAX igjen, så det er i såfall et veldig lite nisjeområde som "må" fylles

Hverken B737MAX-9 eller A321neo har en vinge til aa faa den payload-rekkevidden en B757 har i dag. Motorene til B757, RB211-535 og PW2000 er ogsaa som Frequent Traveller nevner av eldre design og med dagens motorteknologi kan man sikkert faa fra 10-15 % TSFC forbedring.

...og slapp av Reidar, vi holder nok paa disse flyene en god stund til... ;)

Dag
 
Back
Top