Men 767'en var ikke død ..

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Men 767'en var ikke død ..

Seiglivet kjerre ... Fedex planlegger å bestille 50 til. I tillegg virderes det 10 777'er av en eller annen versjon.

http://airwaysnews.com/blog/2015/07/09/fedex-readies-large-boeing-freighter-order/

Just one year after the delivery of the last 767-300 passenger variant built to Kazakhstan flag carrier Air Astana, and overshadowed by the Airbus A330neo program, the Boeing 767-300 production system is undergoing a revitalization that seeks both the optimization of costs and keep the 767 line alive for the years to come, ahead of the 767-2C program and freighter programs. So far, Boeing has not revealed any plans to launch a 787 freighter variant that could replace the 767.
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Boeing has not revealed any plans to launch a 787 freighter variant that could replace the 767.

Boeing har jo uttalt for et par år siden at de vil lage en fraktversjon av 787-9. Men at de fortsatt ikke har satt noe tidsperspektiv for dette. Flott at de holder 767-linja i gang fram til 787-9F er på plass. Det er vel sannsynlig?
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Det er opp til kundene .. Sannsynligvis langt rimeligere å bestille produksjonemodellene framfor å drive frem en ny modell. Tilgjengeligheten på 787 (eller mangel på sådan...) spiller sikkert også inn.
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Da var 50 firm pluss 50 options bekreftet. For knotete med telefon og link, men det dukker sikkert opp en pressemelding i løpet av pnsdagen ...
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Pressemelding er her:

http://investors.fedex.com/news-and...itional-Boeing-767-300F-Aircraft/default.aspx
MEMPHIS, Tenn., July 21, 2015 ... FedEx Express, a wholly owned subsidiary of FedEx Corp., today agreed to purchase 50 additional 767-300F aircraft from The Boeing Company as it continues to modernize its aircraft fleet to more effectively serve its customers. In addition to the 50 confirmed orders, FedEx also has options to purchase a total of 50 767F aircraft.

Ser jeg på leveringsplanen så betyr det at det kommer til og produseres sivile 767ere til minst 2023. Og FedEx har nå over 100 i bestilling
Boeing måtte jo nettopp ta et millardtap på 767 tanker prosjektet da de nok en gang er ute og kjører på utviklingen av et "nytt" fly, så hyggelige nyheter for 767 programmet dette her.
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Det er opp til kundene .. Sannsynligvis langt rimeligere å bestille produksjonemodellene framfor å drive frem en ny modell. Tilgjengeligheten på 787 (eller mangel på sådan...) spiller sikkert også inn.

Kapitalkostnadene er nok vesentlig forskjellig mellom de to typene.
Det blir nok mange år før vi får se 787 i fraktversjon vil jeg tro.
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Seiglivet kjerre ... Fedex planlegger å bestille 50 til. I tillegg virderes det 10 777'er av en eller annen versjon.

http://airwaysnews.com/blog/2015/07/09/fedex-readies-large-boeing-freighter-order/

Ikke glem at det amerikanske luftforsvaret har planer å få bygget 179 stk KC-46, som er basert på 767. Wikipedia sier "Boeing's "NewGen Tanker" is based on the 767-200 with an improved version of the KC-10 refueling boom, and cockpit displays from the 787."

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_KC-46_Pegasus
 
Re: Men 767'en var ikke død ..

Boeing planlegger nå øke 767 produksjonen fra 2,5 til 3 i måneden (fra 30 til 36 i året) fra 2020. Så tydeligvis forventer de noen ordre for frakteren. De vurderer også øke den ytterligere, til 4 i måneden

https://leehamnews.com/2018/04/25/boeing-to-hike-767f-production-may-be-only-first-of-several/

Reflecting the strength of the cargo market, we now plan to increase the production rate on the 767 program from 2.5 to 3 per month beginning in 2020.”
 
Back
Top