mcduck
ScanFlyer Gold
736 fra SAS observert i Rygge i dag. Ferry flight; men usikker med formålet... noen som vet?
Lørdag og -600. Mye som tyder på utsjekk av nye piloter.
Moss avis skrev tidligere idag at SAS har utsjekk på Rygge idag
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
736 fra SAS observert i Rygge i dag. Ferry flight; men usikker med formålet... noen som vet?
Lørdag og -600. Mye som tyder på utsjekk av nye piloter.
Takk til Trine, for å legge ned 1000 arbeidsplasser, håper rødvinen hennes smaker ekstra godt i dag..Skammelig at slike folk for regjere og leke sjef over folk.
Dagens mest tøvete utsagn.
Dette var en politisk avgjørelse, ikke én enkeltpersons avgjørelse.
1000 arbeidsplasser, har du dokumentasjon på dette antallet? Påstanden er tendensiøs og uten rot i virkeligheten.
Skal du debattere, så underbygg med fakta - ikke med svada.
Jeg tar selv en god flaske rødvin i kveld, for å feire at flystøy og forurensning for fremtiden ikke konsentreres til Rygge - men forblir på landets vedtatte hovedflyplass, subsidiært i Vestfold. Og dyktige folk finner seg alltid ny jobb, det er ingen menneskerett å arbeide innen luftfarten.
Hvis du syns det så burde du kanskje ikke spre bildet usladdet videre til andre forum?
– Har dere ikke tro på dette prosjektet?
– De har ikke kommet med en troverdig plan, ikke kommet med finansiering, og for å være helt ærlig skjønner vi ikke helt hva de ønsker og hva de vil, sier Ruzicka
Men det er jo ikke noe konkret ift til det aller viktigste spørsmålet; hvem som faktisk skal fly på Rygge...
Lørdag 29. oktober gikk siste fly fra Moss Lufthavn Rygge og flere hundre mennesker mistet arbeidsplassen sin. Bakgrunnen for nedleggelsen er innføringa av flypassasjeravgiften, og at Ryanair derfor flyttet baseflyene fra Rygge. NRK har fulgt de ansatte de siste ukene frem til stengingen, gjennom jobbsøking, opp- og nedturer og helt til den siste kvelden med gjengen.
........ det er jo ikke noe konkret ift til det aller viktigste spørsmålet; hvem som faktisk skal fly på Rygge...
Om Rygge Airport har en annen forretningsmodell så kanskje de starter opp med dette og håper på mer etterhvert?
'Dette' har nå funnet seg andre hjem. Men Ola Giæver trenger jo et sted å bruke sine19 Dash'er ....![]()
Ryanair says it will operate to more primary airports than secondary facilities for the first time by the end of this year.
De første par årene må man regne med 50-100 millioner i driftsunderskudd som følge av lav trafikk og høye faste kostnader. I tillegg må det kjøpes rullende materiell, kjøretøy, for 40-50 millioner. Så må man altså kjøpe eller leie terminalen og parkeringshuset, som er prissatt til 5-600 millioner kroner.
Det betyr at en investor må ha sterke finansielle muskler. Men så langt har ikke Rygge Airport villet fortelle hvem som skal betale for gildet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.