Moss lufthavn Rygge legges ned 30OKT16

Re: Moss lufthavn Rygge legges ned 1NOV16

Kan aldri tenke meg at SD er villige til å bla opp for Rygge, det ville vært helt meningsløst. Er vel mer et desperat forsøk på å få ut noen penger for å dempe tapene sine noe, men morsomt at de prøver seg. Når SD sier de skal "formulere et svar", så betyr det med andre ord "ikke tale om, ikke på vilkår". ;)

Ein ting er å halde plassen open. Men får dei trafikk?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Virker nærmest som om det viktigste er at noen vil markere seg. Ordfører på NRK Kveldsnytt ønsker seg gjerne Norwegian og Easyjet, jaja...

Svaret når de ble spurt på nyhetene om noen ville fly dit var at "det er jo bare snakk om å reise ut i verden og selge Norge og Rygge inn som destinasjon". Ja vel - hvorfor har de ikke gjort salgsarbeid før, da? :headbang

Virker nærmest som om det viktigste er at noen vil markere seg. Ordfører på NRK Kveldsnytt ønsker seg gjerne Norwegian og Easyjet, jaja...

*gjesp*

Registrerer et navn her som på 90-tallet gikk i bresjen for å redde Fornebu, uten å lykkes. Det ble vel også samlet inn en del midler til formålet.

Meningsløst å satse på Moss lufthavn, Rygge - med mindre de satser fullt ut på en cargo-lufthavn.

Dette tviler jeg på. Det var jo mange pengesterke personer inne fra det første. Tviler flere slike vil melde sin interesse når de så hvordan det gikk...

Har mine tvil på at flyselskapene vil satse på rygge etter det som har skjedd.

Når flyplassen faktisk først står der, og man da trolig kan overta flyplassen relativt billig, enten fra dagens eiere eller et eventuelt fremtidig konkursbo, så sier det seg selv at de vil ha redusert kostnadene vesentlig ved at investeringen deres blir lav og dermed blir det lite av både renter og avskrivninger.

Derimot løser det ikke problemet i forhold til etterspørselen, og hvis Ryanair fortrekker forbli på OSL og TRF, så har jo ikke akkurat flyselskapene flokket seg til Rygge. Og skal man kunne drive flyplassen trenger man mer en et par avganger om dagen

De bør finne frem noen gode trekkplastre og vise til hva Ryanair tjente for å tiltrekke seg nye selskaper. Ikke kun lavprisselskaper bør komme, men dette blir nok tøft. Men jeg håper de lykkes. Veldig god tilbringertjeneste bør nok være på plass.

Ryanair trakk seg, etter min mening, ikke p.g.a. passasjeravgiften, men p.g.a. Cocca-saken. De tapte først når det gjaldt i hvilket land saken skulle føres, det ble Norge og ikke Irland. Det er også bestemt at norsk og ikke irsk lov gjelder for arbeidsforholdet. Ryanair regner med å tape denne saken om usakelig oppsigelse og avgiften var en kjærkommen unnskylding for å lukke basen på Rygge.

At de klarer å få med nye investorer på dette er for meg helt utrolig. Her tenkes det alt for mye med hjertet og virker som om de mangler forsåelse for kommersiell luftfart..

Hva er fasinasjonen med å kaste penger til luftfarten og også flyplasser ;)

Back