Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2008, 20:00   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Reiserute:
21. oktober 2008: LH4857 Manchester (MAN)-Frankfurt (FRA), Airbus A320-200
21. oktober 2008: LH3136 Frankfurt (FRA)-Oslo (OSL), Airbus A319-100
26. oktober 2008: LH3145 Oslo (OSL)-München (MUC), Boeing 737-500
26. oktober 2008: LH4868 München (MUC)-Manchester (MAN), Airbus A319-100

Etter noen rundturer med SAS mellom Norge og Manchester, var det på tide å prøve et annet selskap innen Star Alliance – og det mest nærliggende var Lufthansa. Selskapet har flest valgmuligheter mellom Manchester og Oslo, med et bredt spekter av avganger via Düsseldorf, Hamburg, Frankfurt og München. Jeg ville reise ut tirsdag kveld og tilbake søndag kveld, og de eneste mulighetene var da via Frankfurt på utreisen og München på hjemreisen. Distansemessig er nok Düsseldorf og Hamburg best, da særlig München forlenger reisetiden. Jeg betalte 2200 kr. for denne rundreisen og fikk latterlige 775 EuroBonus-poeng (150+200+225+200) for det.

21. oktober 2008, kl. 18.05:
Lufthansa LH4857 Manchester (MAN)-Frankfurt (FRA),
Airbus A320-200




Jeg ankom flyplassen med tog litt over en time før avgang og tok fatt på den ti minutter lange gåturen fra stasjonen til Terminal 1. Skylink walkway knytter Terminal 1, Terminal 2, The Station og Radisson SAS-hotellet sammen.

Jeg trodde at SAS’ innsjekkingsområde lå kronglete til, men fant raskt ut at Lufthansas var enda mer bortgjemt. Måtte ta både heis og rulletrapp for å nå det, og da jeg kom frem var det full stopp i innsjekkingen ettersom datasystemet var nede. Noe liknende skjedde sist jeg skulle reise herfra. Etter vel femten minutters venting ble det ordnet og innsjekkingsagenten i Business Class-skranken kunne sende kofferten min og skrive ut ombordstigningskort. Jeg hadde på forhånd sjekket inn på internett, men ingen av innsjekkingsautomatene virket.







Ombordstigningskortleseren ved sikkerhetskontrollen klarte å spise opp kortet mitt og en tekniker måtte tilkalles. Ellers gikk sikkerhetskontrollen effektivt, og i avgangshallen for øvrig blir det nå bare verre og verre for hver gang jeg er der. Manchester er i utgangspunktet en usedvanlig lite sjarmerende flyplass og alle ombyggingsarbeidene gjør det ikke bedre. Våren 2009 skal den nye Terminal 1 stå ferdig – og det ser vi frem til!



Det var en Airbus A320-200-maskin som skulle fly oss til Frankfurt. Ombordstigningen begynte 20 minutter før avgangstid, først for passasjerer bakerst i flyet og Business Class-passasjerer. Så for passasjerer i midten og til slutt for passasjerer foran. Ettersom flyet ikke engang var halvfullt var dette systemet ganske unødvendig, spør du meg.



Vel om på plass i sete 7A ga kapteinen beskjed om at vi måtte vente 30 minutter før vi kunne ta av, til tross for at vi allerede hadde passert rutetiden. Dette skjer hver gang på Manchester Airport. Etter 20 minutter takset vi mot rullebanen og så ble det noen minutters venting ved rullebanen før vi kunne ta av mot Frankfurt.



Flytiden ble beregnet til en time og 20 minutter for denne 833 kilometer lange distansen. Vårt fly - D-AIQW Laupheim - er en av 36 A320-maskiner i Lufthansa-flåten. Denne maskinen ble bygget og levert til Lufthansa i 1992. Flyet har klassisk Lufthansa-innredning med grå skinnseter, med hvitt plastbelegg bakpå. Veggene i flyet har grå prikker i ulike størrelser og bagasjeoppbevaringsboksene har en lys gråfarge. I enden av kabinen er det grå vegger med Lufthansa-logo. Totalt sett fremstod kabinen veldig bra – til tross for at maskinen er seksten år gammel.





Vel oppe i marsjhøyde ble det servert en brødskive med ost og en sjokolade. Vi fikk også velge fritt fra drikkevognen, og valget falt på en Warsteiner-øl. Ikke ofte man får servert øl på flaske i 35.000 fot! Kabinbesetningen var meget hyggelig og ble nesten overrasket over at jeg ikke ville ha noe mer fra drikkevognen. Ettersom Lufthansa har overbudsjettert flytiden for denne ruten, landet vi på rutetid i Frankfurt. Det var nå blitt mørkt og dermed vanskelig å ta gode bilder.



Som en liten digresjon registrerte jeg at Lufthansa selger traller i ulik design og til ulikt bruk gjennom sin butikk. De var ganske kule, selv om prisen kanskje var litt drøy: 999 Euro.

21. oktober 2008, kl. 21.50:
Lufthansa LH3136 Frankfurt (FRA)-Oslo (OSL),
Airbus A319-100


Etter passkontroll og et stopp på Starbucks måtte jeg gjennom nok en sikkerhetskontroll. Avgangen til Oslo var satt opp fra utgang A65, i et ikke videre pent område av flyplassen. Da ombordstigningen startet fikk vi beskjed om at det ville bli bussing ut til flyet og videre at det hadde skjedd et flybytte, fra en Airbus A320 til en Airbus A319. Ganske mange fikk endret setenummeret sitt, men jeg beholdt sete 18A.

Frankfurt er ikke den verste flyplassen å kjøre buss på, i alle fall ikke når du er passasjer, og vi hadde gleden av å passere den ene giganten etter den andre. Til slutt parkerte vi ved siden av D-AILY, Schweinfurt, som er en A319-maskin bygget i 1998. Det tok ti minutter før dørene ble åpnet, og gutteklubben grei – som tydeligvis også var på tur – hevdet lenge at vi skulle reise med ’SAS-maskina’ ved siden av. De var ikke fullt så tøffe i trynet når MD-87-flyet plutselig takset av gårde uten oss…



Lufthansa har 20 A319-maskiner i flåten, og denne 132-seter store maskinen ble cirka 60 prosent full på dagens avgang. Så vidt jeg husker satt det ingen på Business Class. Vi var i luften 30 minutter etter rutetid og med en distanse på 1.141 kilometer ble flytiden ble beregnet til en time og 40 minutter.





Serveringen fra det blide og meget profesjonelle tyske crewet kom raskt i gang – og fortsatte nesten helt frem til Oslo. Denne gangen fikk vi en litt større sandwich og kunne velge mellom skinke eller ost som pålegg. Det ble både to og tre runder med øl på meg – ja, kabinbesetningen hadde hele tre runder med drikkeservering på denne flygningen.

Irriterende nok måtte vi lande på 19R, noe som innebar at vi måtte fly den kjedelige omveien opp til Minnesund-broen og så snu mot Gardermoen. Jeg skjønner ikke hvorfor man nesten alltid må lande her når man kommer sørfra, og da særlig når man ankommer sent på kvelden. Utrolig upraktisk! Bagasjen kom etter ti minutters venting, i mellomtiden fikk jeg kjøpt noen flasker med Brolo di Campofiorin 2005.
__________________

Last edited by FlightDeck; 30-10-2008 at 20:12.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:01   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

26. oktober 2008, kl. 18.00:
Lufthansa LH3145 Oslo (OSL)-München (MUC),
Boeing 737-500


Det går ikke an å sjekke inn på internett på flygninger fra Norge til Tyskland med Lufthansa, og ettersom SAS-automatene bare kunne tilby B- og E-seter, gikk jeg til Business Class-innsjekkingen. Den hyggelig handlingagenten skaffet meg A-seter på begge fly, om enn ganske langt bak i maskinene.



Avgangen var satt opp fra utgang 41 og en Boeing 737-500-maskin ankom gaten omtrent samtidig som meg. D-ABIC, Krefeld, er en av 30 i Lufthansa-flåten. Alle 737-500 og -300-maskiner skal fases ut i løpet av neste år. Selv om dette flyet ble bygget i 1990 har det blitt oppgradert flere ganger og fremstår i dag omtrent like bra som Airbus-maskinene, med samme farger og samme seter.



Kveldens avgang til München var om lag 80 prosent full, en god del reisende på Business Class også, og med en distanse på 1.319 kilometer beregnet den kvinnelige kapteinen en flytid på to timer og ti minutter. Vi var en halvtime etter rutetid da vi lettet fra 19L, og det ble noe turbulens ut fra Gardermoen.



Serveringen var omtrent den samme som på flygningen fra Frankfurt til Oslo. Det er veldig hyggelig å få servert gratis drikke om bord, men en fordel med å betale for maten, er at den som regel er noe bedre enn det Lufthansa serverer. Likevel er jeg tilhenger av Lufthansa-modellen og håper at SAS tar til fornuft og adopterer den.



Etter hvert som vi fløy nedover Europa fikk vi beskjed om at det var tåke i München og at vi mest sannsynlig ville ankomme etter rutetid. Estimert ankomsttid ble stadig forskjøvet og mange ble bekymret for videreforbindelsene mens vi fløy i sirkler over flyplassen. Til slutt landet vi en time etter oppsatt ankomsttid, med en total flytid på to timer og 40 minutter. Det var en ganske spesiell landing ettersom vi ikke så bakken før vi traff den. Flyet parkerte ved en remote stand og det ble bussing inn til terminalen.

Det var nå fem minutter siden flyet til Manchester skulle ha gått, men da jeg kom inn i terminalen stod det på en skjerm at ombordstigningen fortsatt pågikk. Jeg hadde nå valget mellom å ta det med ro og med det miste flyet, eller kjappe meg for å rekke det. Jeg visste av erfaring at Lufthansa ville dekke hotell og booke meg om til dagen etter uten problemer, og kabinbesetningen hadde dessuten gitt eksplisitt beskjed om dette. Jeg var uansett avhengig av å komme tilbake til Leeds til mandag og slo fra meg tanken om å somle meg til gaten. Da jeg kom opp var ombordstigningen avsluttet, men handlingagenten ordnet det hele og jeg fikk gå om bord. Tysk kvalitet.

26. oktober 2008, kl. 21.15:
Lufthansa LH4868 München (MUC)-Manchester (MAN),
Airbus A319-100


Idet jeg kom om bord spilte kabinansatte britisk popmusikk i høyttaleren, bare avbrutt av en boarding completed-beskjed. Jeg fant meg til rette i sete 20A, i et fly som ellers ikke engang var halvfullt. Jeg fikk ikke med meg hvilket individ dette var, men noen kan kanskje søke det opp for meg? Kapteinen kom på høyttaleren og fortalte at vår avgang var prioritert (hvorfor det?) og at vi straks kunne kjøre ut mot rullebanen. Det tok riktignok 45 minutter før vi faktisk var i luften. Det er 1,131 kilometer mellom München og Manchester, og flytiden ble beregnet til en time og 45 minutter.

Mens jeg satt i flyet tenkte jeg på at bagasjen min mest sannsynlig ikke ville komme med dette flyet, og videre at jeg kanskje ikke ville rekke videreforbindelsen min med tog eller buss til Leeds. Spørsmålet var om jeg faktisk burde ha somlet i München, fått bagasjen, bod en natt på hotell og reist videre neste morgen?



Vi fikk den samme serveringen som på tidligere flygninger, og jeg brukte det meste av flygningen til å jobbe med en oppgave på dataen. Det var riktignok ikke så lett ettersom det var veldig mye turbulens hele veien.



Benplassen var for øvrig dårligere enn på A320 og 737-500, i alle fall på min seterad, og da damen foran meg lente stolen tilbake var det umulig å jobbe på PC-en. Hadde hele raden for meg selv og ble sittende på midtsetet gjennom resten av flighten.

I Manchester var det komplett kaos i passkontrollen med en vanvittig lang kø. Ble stående i nesten en time, og da jeg endelig ankom bagasjekarusellene hadde selvfølgelig ikke bagasjen kommet med. Det var kø hos handlingagenten og da jeg var ferdig med registreringen, hadde siste tog og buss gått. Jeg bestemte meg derfor for å prøve lykken på et av flyplasshotellene, og det nærmeste og enkleste ble Radisson SAS-hotellet. Jeg kom meg gjennom Skylink og på hotellet fikk jeg opplyst om at de i utgangspunktet var fullbooket, men at de hadde noen Business Class-rom ledige.



Det kostet 105 pund, noe jeg syntes var overraskende billig – uansett er det dekket av reiseforsikringen. Business Class-rommene på Radisson SAS-hotellet er plassert i 9. etasje og flertallet har meget bra utsikt over flyplassen.







Neste morgen våknet jeg til et vakkert syn og fikk spist en bedre frokost til den samme utsikten noen etasjer lenger nede. Jeg ringte Lufthansas ankomstservice og fikk beskjed om at bagasjen var med første fly fra München. Valgte derfor å bli igjen på hotellet en times tid for å få med meg bagasjen selv. Typisk nok hadde ikke bagasjen kommet med; faktisk kom den først frem på onsdag,tre døgn for sent.



Konklusjon:
Lufthansa er et glimrende selskap og ombordopplevelsen er i en klasse for seg. Selv om alt ordnet seg til slutt, synes jeg det tok vel lang tid før jeg fikk bagasjen min. Det er uten tvil en omvei å reise via Frankfurt og München når du reiser mellom Manchester og Oslo. Men dette var mest et eksperiment fra min side, og de neste turene vil gå med SAS; det går raskere, det er billigere og jeg får mye mer EuroBonus-poeng (115 prosent).

Tidligere rapporter:
Doncaster/Sheffield-Wroclaw-East Midlands
Oslo-London City Airport-Manchester
Oslo-Manchester-København-Oslo
Oslo-Wroclaw-Oslo
Oslo-London City Airport-Oslo
Oslo-Riga-Istanbul-Riga-Berlin-Poznan-Torp
Oslo-København-Manchester-København-Oslo
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteborg-Oslo
Oslo-København-München-Lyon-Oslo
Oslo-Bristol-Oslo
Oslo-Barcelona-Oslo
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen
Rygge-Istanbul-Rygge
Bergen-Paris-Oslo
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo
Bergen-Molde-Trondheim-Bergen
Oslo-Madrid-Oslo
Bergen-Oslo-Bodø-Oslo
Bergen-Torp-London Stansted-Torp
Oslo-Helsinki-Hong Kong-Helsinki-Oslo
__________________

Last edited by FlightDeck; 30-10-2008 at 20:24.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:21   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Takk for fin rapport.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Ombordstigningskortleseren ved sikkerhetskontrollen klarte å spise opp kortet mitt og en tekniker måtte tilkalles.
Fikk meg til å tenke på en gang i automatenes barndom da jeg skulle sjekke inn på MAN for å fly til Oslo. Inn med papirbilletten (type med magnetstripe) og ut kom absolutt ingen ting. De låste opp, men kunne fremdeles ikke finne(!) billetten, så de måtte tilkalle teknikker og skru fra hevrandre hele boksen. Nei, det er ikke derfor jeg drikker, men kanskje derfor jeg bruker e-ticket.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 20:47   #4
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Bra rapport!! Like interssant lesning som alltid
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2008, 23:21   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Flott rapport, Warsteiner er nesten fast drikke når jeg flyr med LH....selv om til YVR i vinter gikk de tom før siste matservering :P
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 31-10-2008 at 08:17.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 08:16   #6
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Og det var D-AILC som fløy siste leg i følge RingwayReports.co.uk

Ser også at du fikk et naborom til det jeg hadde i september 2004 (det er speilvendt, men utsikten er den samme). Utsikten fra rommet er bra, men jeg hadde problemer med badekåpen begge ganger - den var alt for liten



Foreløpig er Lufthansa et flyselskap jeg ikke har reist, og dette er hovedakelig fordi de fremdeles er et gammeldags t/r-selskap.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 09:49   #7
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Jeg reiste en rundtur med dem for et år siden. Men tror, kanskje det var SAS, med codeshare. Uansett en TRD-CPH-COL-HAM-OSL-TRD tur, ganske variert tur, med 4 selskap og 3 flytyper.

TRD-CPH Wideroe (Blueline F100)
CPH-COL Cimber CRJ200
COL-HAM LH 737
HAM-OSL LH CRJ200 tror jeg
OSL-TRD SK 737 (Stor overraskelse)
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2008, 20:53   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Og det var D-AILC som fløy siste leg i følge RingwayReports.co.uk

Ser også at du fikk et naborom til det jeg hadde i september 2004 (det er speilvendt, men utsikten er den samme). Utsikten fra rommet er bra, men jeg hadde problemer med badekåpen begge ganger - den var alt for liten

Foreløpig er Lufthansa et flyselskap jeg ikke har reist, og dette er hovedakelig fordi de fremdeles er et gammeldags t/r-selskap.
Takk for registreringen, KGL! Utsikten var det ingenting å si på, nei, og badekåpen fikk jeg dessverre ikke testet. Synes for øvrig at Radisson SAS' temarom ikke er helt det store lenger. Og det går an å kjøpe enkeltveisbilletter hos Lufthansa, men prisene er deretter. Riktignok kan man finne dem i kombinasjon med andre selskaper på tur/retur-billetter når man søker opp på f.eks. wideroe.no - og da trenger ikke prisen å være så verst.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2008, 23:49   #9
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
26. oktober 2008, kl. 18.00:
Lufthansa LH3145 Oslo (OSL)-München (MUC),
Boeing 737-500


Det går ikke an å sjekke inn på internett på flygninger fra Norge til Tyskland med Lufthansa, og ettersom SAS-automatene bare kunne tilby B- og E-seter, gikk jeg til Business Class-innsjekkingen. Den hyggelig handlingagenten skaffet meg A-seter på begge fly, om enn ganske langt bak i maskinene.

Virker som mange ikke er klar over at det er SAS og SGS sitt eget innsjekksystem som LH bruker på OSL, derfor kan man fint reservere sete på www.sas.no for første LH segment til Tyskland. For de som vil ha BN er det bare å klikke på sjekk inn knappen selv om man ikke får sete på videreforbindelser.

Last edited by Eriksan; 03-11-2008 at 23:52.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 00:09   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Foreløpig er Lufthansa et flyselskap jeg ikke har reist, og dette er hovedakelig fordi de fremdeles er et gammeldags t/r-selskap.
Jeg lurer på at dette ikke gjelder for alle strekninger LH flyr på, for jeg har iallefall funnet rabatterte enveisbilletter med LH fra f.eks. fra London eller MAN til Frankfurt, LON-MUC, og mellom FRA og MUC (alle så lavt priset som drøye 500 NOK en vei). Du er jo stadig vekk i England, så om du skulle ønske å reise til Tyskland derfra med LH så er det mulig for en billig penge :-)
TOS is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 08:25   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Morsomt å se at det er noen som er fornøyd med poengene man får fra EuroBonus... At LH er bra kom ikke som noen overraskelse på denne gutten...
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 08:30   #12
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,653
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Morsomt å se at det er noen som er fornøyd med poengene man får fra EuroBonus... At LH er bra kom ikke som noen overraskelse på denne gutten...
Tror ikke jeg kan klage så mye når det gjelder poengopptjening jeg heller. Siste poenggivende tur med SAS var OSL-EWR via CPH. Vi betalte 3400 kr tur/retur pr pers (kjøpt hos Orbitz) og fikk 2250 poeng hver (150+975+975+150). Men å finne så rimelige billetter med SK over dammen er en sjeldenhet (og CK mistenkte at Orbitz hadde glemt fuel-tillegget, men dette er vel ikke bekreftet).
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 10:10   #13
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Du er jo stadig vekk i England, så om du skulle ønske å reise til Tyskland derfra med LH så er det mulig for en billig penge :-)
Begynner å få en del selskaper jeg har flydd inn til/ut fra UK med nå
- Aer Arann
- Air Berlin
- BMIbaby
- British Airways
- easyjet
- Hola Airlines
- Jet2
- Norwegian
- Ryanair
- Thomsonfly
- SAS (DK/NO/SE)
- Transwede
- Sterling Airlines
- Sterling Airways

... og så hvis en regner Kanaløyene og Isle of Man som utenfor UK, så kommer disse i tillegg
- Aurigny
- manx2.com

Jeg regner med å legge til både nye UK flyplasser (tror det er 18 flyplasser jeg har flydd til/fra til nå) og flyselskap på kommende turer. På planbordet ligger bl.a. en tur med mellom 8 og 10 nye flyplasser i nordre deler av øyriket.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 11:11   #14
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,143
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Du glemte å ta med en surretur til vestre deler av England som også er på tegnebrettet.
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2008, 21:27   #15
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Flott rapport. Hva liker du best av LH 737 og 320?
Liker også at de har mat og drikkeservering inkludert!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2008, 22:07   #16
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Manchester-Frankfurt-Oslo-München-Manchester

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Hva liker du best av LH 737 og 320?
Det var langt mer behagelig å fly Lufthansas A320 enn 737-500, men mye av grunnen var at jeg satt langt foran og benplassen var her større og lydnivået lavere enn lenger bak. På turene med A319 var både benplass og støynivå på linje med en 737. Lufthansa skal uansett ha skryt for at deres rundt 20 år gamle 737-maskiner fremstår så bra som de gjør - ja, faktisk var Lufthansas 737-500 fra 1992 renere og penere enn SAS' A319 fra 2006 som jeg fløy med i forrige uke.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo–København–München–Wroclaw–Frankfurt–Oslo FlightDeck TripReports 12 04-11-2011 09:36
Norwegian starter Oslo - Manchester Boeing_fan Flyforum 22 22-06-2011 18:22
Oslo-Frankfurt-Dubai-München-Oslo FlightDeck TripReports 31 21-12-2009 14:26
Manchester-København-Bergen-Oslo-Manchester FlightDeck TripReports 11 07-01-2009 14:11
Oslo-London City Airport-Manchester FlightDeck TripReports 6 07-10-2008 16:01


All times are GMT +2. The time now is 05:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.