![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Routing:
17. mars 2008, kl. 14.50 – Rygge (RYG)-Istanbul (SAW) Norwegian DY2912, Boeing 737-300 21. mars 2008, kl. 20.10 – Istanbul (SAW)-Rygge (RYG) Norwegian DY2913, Boeing 737-300 Samme dag som Norwegian la ut billetter for salg fra den nye Rygge-flyplassen like utenfor Moss, 24. august 2007, bestilte jeg billetter på ruten til Istanbul. Mange billetter begynte på 295 kr., men fordi vi ville reise i påsken, var billettene skrudd opp allerede idet de ble lagt ut. Vi betalte derfor ca. 1200 kr. for en tur/retur-reise. Siden det ikke har blitt laget noen TripReports med bilder fra den nye terminalen på Rygge, begynner vi rapporten med en rundtur på flyplassen og fortsetter deretter med de to flyturene. ![]() Moss Lufthavn Rygge Flyplassen heter offisielt Moss Lufthavn Rygge, men er en del av Oslo Metropolitan Area og er dermed en Oslo-flyplass på linje med Gardermoen og Torp. Det virker likevel ikke som om Norwegian eller flyplassen selv vil bruke Oslo aktivt, med unntak av i bestillingsfunksjonen til Norwegian der flyplassen omtales som Oslo-Rygge. På selve flyplassen er det Rygge-navnet som går igjen, og da særlig gjennom logoen som du ser her: ![]() Rygge-logoen går igjen på hele flyplassen, og Norwegian ønsker tydelig å innarbeide Rygge-navnet som et eget konsept. ![]() Selve flyplassbygget har to etasjer. I første etasje finner vi syv innsjekkingsskranker, et billettkontor og en kiosk for avgangsdelen. For ankomstdelen finnes tre bagasjekaruseller, en passkontroll, bagasjeservice og en Tax Free-butikk. Tar vi trappen opp til andre etasje, kommer vi først til sikkerhetskontrollen, deretter følger avgangsdelen for innenlands bestående av to utganger og en kafé. Går vi gjennom til utland, finner vi en kiosk, en restaurant og en Tax Free-butikk. Her finner vi ytterligere seks utganger, der to av dem brukes til avganger utenfor Schengen-området. Vel, la oss gå gjennom alt sammen med bilder: ![]() Informasjonsskjermer med oversikt over avganger. ![]() Kiosken i første etasje, vis a vis innsjekkingsområdet. I tilknytning til kiosken finnes et område med stoler og bord som har utsikt mot flysiden. ![]() Innsjekkingsområdet har seks innsjekkingsautomater og syv skranker, samt et billettkontor/infomasjon. Det eksisterer et køsystem, men det har tydeligvis ikke blitt tatt høyde for å kunne behandle to fulle Norwegian-avganger samtidig, slik vi ser her. ![]() De tre første innsjekkingsskrankene. Norwegian har monopol på reklameplass på Rygge, og i bakgrunnen ser du et eksempel. Over hele flyplassen henger det ulike reklamer for Norwegian – noen er ganske morsomme. ![]() Tar vi rulletrappen opp, kommer vi til sikkerhetskontrollen som består av tre gjennomganger. Dette området er kanskje litt lite forseggjort, og for første gang får man litt lagerhall-følelse. ![]() Direkte etter sikkerhetskontrollen kommer vi til innenlandsdelen, som består av to gater med tilhørende sitteplasser. ![]() Innenlandsdelen har også en kafé. ![]() Går vi videre til utenlandsdelen vil en kiosk dukke opp på høyre side. ![]() … og en restaurant på venstre side. ![]() Detaljer fra restauranten. Legg merke til de store plastbannerne som henger mellom kiosken og Tax Free-butikken. Midlertidig løsning? ![]() Tax Free-butikken var overraskende liten og har kun to kasser. Dette førte til store køer da jeg var der. ![]() Det er seks gater i utenlandsdelen – fire for avganger innenfor Schengen-området og to for avganger utenfor Schengen. De fleste av gatene har en egen internettstasjon der man kan surfe på Norwegians nettside, og de fleste er også dekorert i Norwegian-design. ![]() Det er ikke flybroer på Rygge, men totalt tre trapper fra gatene og ned til flyene. ![]() Her ser vi Norwegians flaggskip – LN-NOB med Edvard Grieg på halen. Dette flyet har ankommet fra Barcelona som DY2951 og har blitt brukt en hel del på Rygge siden åpningen 14. februar. ![]() Vil du teste et av Norwegians to Boeing 737-800-maskiner, bør du bestille billett fra Rygge til Barcelona. Nesten alle avganger på denne ruten har gått med Boeing 737-800. ![]() Her er LN-KKT, en Boeing 737-300-maskin bygget i 1994, som den siste tiden har betjent svært mange av avgangene fra Rygge. ![]() Vi er nå nede i ankomstområdet. Rygge har tre bagasjekaruseller. To for utland og en for innland. Det finnes også en Tax Free-butikk like ved bagasjeutleveringen. Last edited by FlightDeck; 22-03-2008 at 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
17. mars 2008, kl. 14.50 – Rygge (RYG)-Istanbul (SAW)
Norwegian DY2912, Boeing 737-300 Etter denne lille rundturen på Rygge skal vi nå konsentrere oss om flighten fra Rygge til Istanbul. Norwegian begynte å fly fra Gardermoen til Istanbul 2. juni 2007, med to ukentlige avganger på natten. I forbindelse med åpningen av Rygge har rutene blitt flyttet og gjort om til helårsruter. Ifølge Norwegians passasjermagasin skal selskapet også fly to ganger i uken i juli og august fra Gardermoen til Istanbul, men billetter til disse avgangene er ikke lagt ut for salg – og det spørs dermed om de blir noe av. Fra Rygge er det i alle fall avganger på mandager og fredag kl. 14.50, men disse flyttes til kl. 06.30 fra sommerprogrammets start. Vi hadde booket billetter på den andre avgangen ut fra Rygge til Istanbul, og jeg må innrømme at jeg er meget glad for at flyet vårt gikk kl. 14.50 og ikke 06.30. Jeg tror det er en klar ulempe med så tidlige avganger ut fra Rygge da folk i Oslo-området da må ta en buss fra sentrum som går klokken 03.40 fra Oslo bussterminal. Da går vinninga opp i spinninga – og man kan like gjerne lete etter alternativer som innebærer mellomlanding. Vi tok Rygge-ekspressen som kjører direkte fra Oslo bussterminal i forbindelse med alle Norwegians avganger. En enkeltbillett koster 120 kroner, men du kan få noe rabatt om du kjøper tur/retur-billett. Turen ned til Rygge tok 1 time og 5 minutter, og vi ankom cirka 1 time og 30 minutter før flyavgang. Flyplassen så ved første øyekast ut som et stort kjøpesenter eller en litt penere lagerhall med et stort parkeringshus ved siden av. Det var kun få meter fra bussen og inn i terminalbygget, der vi ble møtt av overraskende store køer. Vi prøvde å sjekke inn på Norwegian-automaten, men på grunn av en feil kunne automatene kun sjekke inn passasjerer som skulle til Alicante. Automatene leies fra et fransk selskap og all support gjøres via telefon til Frankrike. En dame fra handlingselskapet Norport snakket på dårlig engelsk med supporten i Frankrike, men det så ikke ut til at problemet ville løse seg med det første, og vi ble derfor stående cirka 30 minutter i ordinær innsjekkingskø. Skillet mellom bag drop og vanlig innsjekking hadde tydeligvis opphørt og det var nå om å gjøre å sjekke inn så mange som mulig så fort som mulig, uansett hva som stod på skjermene. Etter hvert kom det noen stuere som hjalp til med innsjekkingen. Noen av de Norport-ansatte jobber egentlig på Flesland, men var blitt fløyet over for å jobbe på ukesbasis på Rygge på grunn av mangel på folk på Rygge. Etter innsjekkingen tok vi rulletrappen opp til andre etasje der nok en kø ventet. Kun en sluse i sikkerhetskontrollen var åpen, og en ny sluse ble først åpnet da køen etter hvert begynte å gå ned trappen mellom første og andre etasje. Etter kontrollen bar det videre gjennom innenlandsdelen og frem til enda en kø, denne gangen ved kontroll av ombordstigningskort. Jeg var da relativt overrasket og fed up over hvor tregt alt gikk – det var tross alt bare to flyavganger som skulle håndteres. Opplevde samme tendens i Tax Free-butikken, der køen etter hvert gikk rundt hele butikken og vi ble stående i 20 minutter. Etter å ha fått litt oversikt over terminalen, bar det videre til passkontroll før ombordstigningen kunne starte. For å komme ut til flyene må man gå ned to trapper og ut på tarmac, akkurat som på for eksempel Torp. ![]() Det var LN-KKT som var satt opp på ruten. Dette flyet har i likhet med LN-KKW har slagordet ”Den mest fleksible måten å reise på” dekket over flykroppen. Halen til sistnevnte er hvit, mens denne er rød. ![]() Ombordstigningen går ganske fort når man både kan bruke døren foran og bak i flyet. Vi hadde ikke reservert seter på forhånd, men fikk tildelt sete 14D, E og F som er raden bak nødutgangen. LN-KKT ble bygget i 1994 og har tidligere fløyet for Maersk Air, Deutsche BA, Go og easyJet før det kom til Norwegian i 2006. ![]() Vel på plass i setet kunne jeg følge med på ombordstigningen på LN-NOB, som skulle til Alicante fem minutter etter oss. ![]() LN-NOB er uten tvil flottere enn LN-KKT. Vi begynte å kjøre mot rullebanen på rutetid, og før vi var oppe i luften hadde både kabinpersonalet og kapteinen rukket å ønske velkommen og å gå gjennom praktisk informasjon. Kapteinen regnet med at de 2.427 kilometerne ned til Istanbul ville bli unnagjort på 3 timer og 20 minutter. ![]() Rullebanen på Rygge er på 2442 x 45 meter, og vi brukte en god del av den for å komme opp i luften. ![]() Mer sjø og vann enn på Gardermoen – ellers er utsikten ganske lik. ![]() Oslo-fjorden gir Fornebu-assosiasjoner. ![]() Utsikt fra sete 14F. Kabinpersonalet bestod av tre unge jenter – to norske og en svensk. Servicen var på det jevne, med god informasjon fra kapteinen underveis. Kabinfaktoren lå på rundt 95 prosent, med kun noen få ledige seter i flyet. Det var stort sett norske turister om bord, ellers noen med tyrkisk opphav – kanskje tyrkere bosatt i Norge. ![]() Mens vi venter på at Norwegian får nye menyer 1. april, må vi fortsatt ty til den gamle og kjedelige. Derfor ble det en sandwich og en øl på meg – til 70 kroner. Vi fløy ned til Gdansk, videre mot Warszawa, over det vestlige Ukraina og over Bucuresti, Varna og Burgas før innflygningen til Istanbul. Det var utrolig flott flyvær, og solen var så sterk at jeg måtte ha solbeskytteren nede under nesten hele turen. Da jeg tok den opp var solen begynt å gå ned, og jeg merket meg at både beskytteren og det innvendige vinduet var løst og holdt på å falle fra hverandre. Jeg lot være å fikle med det, men ga beskjed til en av flyvertinnene. Hun sa at dette kunne skje ved sterke temperaturforandringer, slik som på denne turen. ![]() Vi fikk med oss en flott solnedgang på vei nedover i Europa. Vi landet i mørket på Istanbul Sabiha Gökçen International Airport litt før rutetid. Her fantes ingen flybroer, og vi måtte gå til fots inn til terminalbygget, skaffe oss visum og gå gjennom passkontrollen. Dette tok cirka 30 minutter, og bagasjen lå på båndet idet vi kom til bagasjeutleveringen. ![]() Vi parkerte ved siden av en Pegasus Airlines Boeing 737-800. Pegasus er den største operatøren på flyplassen. Last edited by FlightDeck; 22-03-2008 at 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
21. mars 2008, kl. 20.10 – Istanbul (SAW)-Rygge (RYG)
Norwegian DY2913, Boeing 737-300 Sabiha Gökçen-flyplassen ble bygget for å avlaste hovedflyplassen Ätatürk, som ligger på den europeiske delen av Istanbul, cirka 25 kilometer fra det man kan kalle sentrum av byen. De fleste flyselskaper bruker også Ätatürk – og det med god grunn: Sabiha Gökçen ligger på den asiatiske siden, mye lenger unna byen enn Ätatürk. Den har også et uendelig mye dårligere kollektivtilbud til og fra byen. Det finnes ikke en flybuss som kjører til og fra sentrum – skal du til området der de fleste hotellene ligger, må du ta en buss, en t-bane og en trikk. Reisetiden kommer opp i to til tre timer. Taxi vil derfor bli veldig dyrt, et alternativ er minibuss. Da Norwegian fløy fra Gardermoen til Istanbul, gikk flyet på natten, og jeg misunner ikke de passasjerene som ankom Sabiha Gökçen midt på natten. Sabiha Gökçen var verdens første kvinnelige kampflypilot, men for de fleste vil navnet Gökçen helst forbindes med gokk. Jeg er derfor veldig glad for at jeg skal bruke Ätatürk-flyplassen når jeg til sommeren skal tilbake til Istanbul. På Sabiha Gökçen gjennomføres det to sikkerhetskontroller: Den første ved inngangsdøren til flyplassen, og den andre rett før ombordstigning. Det går altså ikke an å gå inn i flyplassbygget uten også å måtte gå gjennom sikkerhetskontrollen. Det gikk imidlertid ganske raskt for vår del, og vi kunne gå bort til en køfri innsjekkingsskranke. Det viste seg at de fleste allerede var sjekket inn, og vi endte derfor opp på den verste seteraden av alle seterader hos Norwegian – 25! Her er benplassen dårlig og som oftest mangler også denne raden vindu. Vi gikk så videre til passkontrollen, der en munter politimann spurte om hva Rygge og Moss var for noe. På ombordstigningskortet stod det nemlig Rygge-Moss. Godt spørsmål. ![]() Innsjekkingsområdet. Sabiha Gökçen har en kapasitet på tre millioner passasjerer årlig, men har stor overkapasitet og ligger langt fra dette i dag. Pegasus Airlines og Turkish Airlines er de største med mye innenrikstrafikk, ellers er det en del 'rare' selskaper som flyr til 'rare' destinasjoner. Noen lavprisselskaper bruker også flyplassen: easyJet flyr til Luten og Basel, og Germanwings til fire tyske byer. Mye av trafikken skjer på natten. Etter passkontrollen hadde vi tilgang til en ganske trist Tax Free-butikk, pluss en stor kafé beliggende i etasjen over. ![]() Wings Café. ![]() Før ombordstigningen bør man ha kommet seg gjennom denne sikkerhetskontrollen. 25 minutter før flyavgang ankom LN-KKT, som tydeligvis har vært stasjonert på Rygge den siste tiden. Vi kom oss gjennom nok en sikkerhetskontroll og ble stående i en lang kø før vi kunne boarde og gå ut til flyet. ![]() LN-KKT – nok en gang! ![]() For første gang på mange flygninger angret jeg på at vi ikke hadde reservert seter på forhånd. Konsekvensen var et meget trangt sete (25F) helt bakerst i flyet, uten mulighet for å lene stolen tilbake. At det heller ikke var vindu på denne raden, gjorde det ekstra trist. ![]() Utsikt fra sete 25F. Jeg flyttet meg etter hver til midtgangsetet 25D, men det var ikke spesielt behagelig det heller. Her fikk jeg til enhver tid ta del i dokøen, jeg fikk vite når hver bidige calzone-pizza (som selges om bord) var ferdig stekt og jeg fikk kjørt salgsvognen inn i meg både en og to ganger. Vi kom oss opp i luften på rutetid, og kapteinen ga beskjed om at det ville bli kraftig turbulens ut fra Istanbul. Det ble det også – men heldigvis ga kapteinen såpass god informasjon slik at vi kom oss gjennom det uten at folk ble for redde. Noen hyl ble det riktignok – men kapteinen kom på flere ganger og beroliget folk med at flyturen snart ville bli meget behagelig. Kabinbesetningen ga etter hvert også veldig god informasjon om både flyet og servicetilbudet. Vi fikk blant annet fortalt at vi nå var om bord i et av Norwegians 25 Boeing 737-300-maskiner, at flyet hadde 148 seter og at det nå var 127 passasjerer og et barn under to år om bord. Jeg skal ikke referere alt, men hadde crewet på alle Norwegian-flygninger vært like serviceinnstilte, interesserte og hyggelige som på denne, ville jeg blitt mektig imponert hver gang jeg fløy Norwegian. ![]() Maten var imidlertid ikke like bra – betalte 60 kroner for en cola og en sandwich, denne gang med vanlig brød og ikke polarbrød. Ifølge forpakningen var den produsert for fem dager siden og gikk ut dagen etter. Vi ble tilbudt mat og drikke gjennom to runder, og mot slutten av flygningen fikk vi også utdelt et hefte hetende ”suvenirer og gaveideer”. Overraskende nok var det ikke tax free-salg om bord, i stedet kunne vi velge mellom Norwegian-suvenirer og noen smykker og klokker. Heftet var spesiallaget for Rygge-flygninger og hadde også informasjon om bussbilletter, som vi kunne kjøpe om bord. Rygge og Norwegian har tydeligvis inngått en avtale om at det ikke skal være tax free-salg om bord, og at kabinpersonalet skal oppfordre til å bruke tax free-butikken på Rygge. Over høyttaleren ble vi da også minnet på at tax free-butikken var åpen både en og to ganger. Flyturen ble unnagjort på 3 timer og 30 minutter, og vi landet i kraftig vind på Rygge like etter klokken halv elleve. Passkontrollen gikk relativt raskt (fordi de fleste passasjerer var nordmenn), men området for kontrollen var altfor lite: køen gikk ut av terminalbygget. Bagasjen kom etter 15 minutters venting, og utenfor terminalbygget stod en buss fra Rygge-ekspressen ventende. Denne gikk en time etter flyets ankomst, og kjørte inn til Oslo sentrum på 50 minutter. Konklusjon: - Rygge er estetisk sett en fin og moderne flyplass med en fornuftig organisering. Dette hjelper likevel lite når ikke det menneskelige er på plass: Det er oppsiktsvekkende at bakkepersonalet ikke kan betjene to fly samtidig uten at det blir lange køer og kaotiske tilstander. - Servicetilbudet på Rygge er ganske bra, men prisene i Tax Free-butikken er høyere enn på for eksempel Gardermoen. Restauranten har dessuten forbausende høye priser. - Hos Norwegian er ikke problemet menneskene, slik som på Rygge, men materiellet. Fornyelsen av flyflåten er etterlengtet! Likevel er det rart at servicenivået varierer såpass mye fra flygning til flygning. - Sabiha Gökçen er en latterlig flyplass, og med så lang reisevei både til og fra denne flyplassen – samt til og fra Rygge – vil det totalt sett lønne seg å mellomlande et sted i Europa i stedet for å fly "direkte". Det er kanskje et paradoks? ![]() Who needs the EU when you have Norwegian? We add new destinations all the time. (Norwegian-reklame ved bagasjekarusellene.) Last edited by FlightDeck; 23-03-2008 at 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er nok en av de beste tripreportene jeg har lest på dette forumet!
Fortsett å lage sånne, når du har vært oppi lufta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for flott rapport.. Flott med masse bilder fra Rygge. Flyturene hørtes ikke akkurat ut som noe å skrive hjem om, det så trangt ut. At maten var 5 dager gammel er helt på trynet.. Dyrt var det au..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Her er for øvrig to tidligere rapporter jeg har laget fra reiser med Norwegian: Bergen-Paris-Oslo og Oslo-Madrid-Oslo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Veldig bra rapport, du legge lista høyt for oss andre som poster sporadisk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takker for rapporten! Ser frem til ny meny hos Norwegian og flere -800 maskiner.
Håper de får noe bra mat. Rad 25 er ikke noe stas på en slik lang flight ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En mønsterrapport på alle måter! Flott at noen legger ned så mye arbeid i en slik rapport. Synd du ikke fikk testet NOB, hadde vært interessant å høre hvordan setene der om bord er. Ellers svært interessant lesning om både Rygge og den tyriske flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget god rapport!
En fryd å lese det! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Herlig rapport!
Må si at reklamen i Norwegian flyene har tatt helt av! Det er direkte stygt i flyene.. Der har noe å lære av SAS, enda de tjener penger på det.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott rapport ! Var selv paa tredagerstur med LH til IST ved nyttaar via FRA A320/321.
Grei forbindelse, FINE FLYTIDER topp service med mat, drikke inkl vin. God benplass. Topp betjening og flott flyplass med god, billig forbindelse til byen.. Pris i underkant av kr. 1900. Saa helt enig en boer se seg om etter andre muligheter dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
takk for super rapport.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg takker for alle kommentarer. Hyggelig!
Ja, da har jeg også erfart å reise innenlands fra Rygge. Lager ikke noen egen rapport fra turen, men legger i stedet inn noen erfaringer her. Jeg hadde i utgangspunktet ingen planer om å la Rygge bli min faste Oslo-flyplass når jeg reiser mellom Oslo og Bergen (som jeg gjør flere ganger i måneden). Men jeg hadde lyst til å teste Rygge og kjøpte en billett til 179 kr. på DY2752 fra Rygge til Bergen i går (søndag). Flyet hadde avgang kl. 21.00 og jeg måtte ta Rygge-ekspressen kl. 18.25, med ankomst cirka en og en halv time før avgangstid. Sjekket ikke ut de andre alternativene, men det er det kanskje verdt å gjøre - Rygge-ekspressen gir deg vel lang tid på flyplassen og er ikke spesielt billig (120 kr.). Overraskende nok var det bare jeg som skulle reise med Rygge-ekspressen på denne avgangen, og jeg håper for Norwegians og Rygge-ekspressens del at de klarer å fylle opp bussen litt bedre ellers. Da jeg ankom Rygge var flyplassen folketom. Kiosken i første etasje var stengt, og det var et par ansatte fra Norport i skrankene - ellers ingen passasjerer. Jeg sjekket inn på automaten, og valgte sete 3F. Innsjekkingen gikk fort og greit -og jeg registrerte at det stod en rekke danske flagg og noen fruktfat fra Widerøes debutflight Rygge-København tidligere på kvelden (kl. 18.00). Gikk så opp i sikkerhetskontrollen, der jeg så dagens første medreisende. Han kom raskt gjennom sikkerhetskontrollen, mens de ville kontrollere sekken min - og det til gangs! Alt ble tatt ut, bøker ble bladd igjennom, det ble spurt hvorfor jeg hadde et par sokker i sekken (fordi jeg bor i Bergen og det er lett å bli bløt), hvorfor den ene lommen var åpen (fordi dataen var blitt tatt ut i kontrollen), med mer. Det er greit at de skal kontrollere hver tiende passasjer, men det får være grenser. Hva slags instruks har egentlig disse folka? Etter denne dårlige erfaringen gikk jeg videre, og i innenlandsdelen er det foreløpig bare er en kafé - til tross for at det er ledige lokaler til f.eks. en kiosk. I kafeen var det ikke mulig å oppdrive en avis, men jeg kjøpte meg en iskaffe og jobbet på PC-en frem til avgangstid. Et pluss med Rygge er at det er gratis trådløst internett. Det var LN-KKN (Sigrid Undset) som var satt opp på avgangen. Tidligere på dagen hadde Norwegian benyttet LN-NOC på en rundtur Rygge-Bergen-Rygge - og jeg skulle gjerne vært med den maskinen. Det var faktisk bare noen få uker siden jeg sist reiste med LN-KKN sist - da mellom Bergen og Paris. Flyet var vel cirka halvfullt med noe mellom 70 og 80 passasjerer ombord, noe som er dårlig til søndag å være. Da bør Norwegian klare å fylle opp alle innenlandsfly. Vi måtte vente på et ankommende Pegasus-fly og kom oss opp i luften ti minutter for sent. Ordentlig rufsevær både på Rygge, over fjellene og i Bergen - så det ble en god del turbulens. Var på bakken ti minutter etter skjema og parkerte ved utgang 28. Registrerte at det ikke kunne være mer enn 50 stykker som skulle tilbake til Rygge med avgangstid kl. 22.10. Vel, vel. Rygge er en grei flyplass om du skal på ferie og har avgangstid litt utpå dagen. Men ellers vil det ikke være noe alternativ for meg selv når jeg skal på ferie. Så på onsdag er jeg tilbake i vanlig rutine med SAS til Oslo, og samme selskap tilbake på fredag. Samme uken etter også... Last edited by FlightDeck; 31-03-2008 at 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Istanbul-tråden (Hvor i Istanbul bør man bo?) | robertaas | Reiseforum | 18 | 05-10-2012 09:21 |
Ryanair Rygge-Gatwick-Rygge | LN-CMN | TripReports | 1 | 29-06-2011 11:48 |
Rygge | TenFour | Bilder & foto | 13 | 28-11-2009 11:23 |
Rygge | EK 007 | Flyforum | 33 | 27-08-2007 19:37 |
RYGGE OG DY ! | linium | Flyforum | 23 | 13-05-2007 06:16 |