Widerøe - Norwegian på Torp

Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Det kan da umulig være lett å fylle opp 737-fly til Torp fra Bergen eller Trondheim så tidlig som kl.06:30?

Er vel ikke spesielt populært å reise til Gardermoen heller på disse tidspunktene?

Som Cedlind, har jeg også erfart at det er relativt fullt på de første morgenavgangene fra TRD til OSL, også midt i uka, hos begge selskaper. Å få til det samme fra TRD til TRF er nok uansett ikke like lett.. Det ser hvertfall ikke sånn ut.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Salget har vært formidabelt, sier Norwegian.
Lurer på om det også gjelder innenlands.
Hvorfor selge til 99 kroner på alle avganger hvis salget er formidabelt?
Eller - er salget formidabelt fordi man selger billetter til 99 kroner?

Om en uke reiser jeg til Berlin. Hvis jeg får plass da.
(stand by billett).
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Det går jo an å kommunisere at salget er formidabelt for de utenlandsdestinasjonene som startes opp i disse dager, uten at man nødvendigvis behøver å si noe om innenlandsrutene.

Hvis rutene fra BGO og TRD til Torp ikke hadde blitt startet opp, hadde vel de to flyene blitt stående ubrukt en halv eller hel time til om morgenen, for ingen kan få flere slots på OSL på den tiden av døgnet?

Det kan jo også tenkes at man velger å tenke på rutene til Torp som "reserve" til OSL-rutene for dem som ikke ikke får plass til OSL på ekstra travle reisedager.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Tja...det var ikke formidabelt på kveldsflighten til BGO sist onsdag ihvertfall...var vel ikke mer enn 25% belegg tipper jeg...
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Røros har skiftet navn til Aviator. Så det er Aviator som har bakketjenestene for de NYE Norwegian destiansjonene fra Sandejord Torp

...men hva er det egentlig disse Aviator-folkene sliter med?
Har flydd med Norwegian fra Torp noen ganger nå, og hver eneste gang har vi vært forsinket. Begynte å følge med på Torp.no, og dette er visst mer regelen enn unntaket. Daglige forsinkelser, både ankomster og avganger, og forsinkelsene blir større på avgangene enn den var på ankomstene...
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

...men hva er det egentlig disse Aviator-folkene sliter med?
Har flydd med Norwegian fra Torp noen ganger nå, og hver eneste gang har vi vært forsinket. Begynte å følge med på Torp.no, og dette er visst mer regelen enn unntaket. Daglige forsinkelser, både ankomster og avganger, og forsinkelsene blir større på avgangene enn den var på ankomstene...


Ja, jeg også følger med på torp.no Tidligere har man hatt forsinkelseskoder på torp.no men rundt tiden da Norwegian startet opp på innland, ble denne funksjonen plutselig borte.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Er det lov å undres over hva som skjer med tanke på forsinkelsene? Disse begyner å bli mange, og det er ikke for å snakke negativt om DY.
Men eksempler: dagens kveldavganger til BGO og TRD.
Begge flya kommer inn på rute - eller før.
Men ender opp å gå ut 35-45 minutter forsinket.

Er det lov å undre litt over dette uten å bli tatt for å kaste skitt?
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Er det lov å undres over hva som skjer med tanke på forsinkelsene? Disse begyner å bli mange, og det er ikke for å snakke negativt om DY.
Men eksempler: dagens kveldavganger til BGO og TRD.
Begge flya kommer inn på rute - eller før.
Men ender opp å gå ut 35-45 minutter forsinket.

Er det lov å undre litt over dette uten å bli tatt for å kaste skitt?

Tja, det kan vel være så enkelt som at det tar tid med å få en helt ny handlingoperasjon til å gå på skinner? Litt innkjøringsproblemer i startfasen er vel heller vanlig i alle bransjer. Det tar tid før man får ting i fingrene og med mange nye ansatte blir det vel bedre og bedre etterhvert som man får erfaring... Ting går mye enklere og fortere når man har fått litt rutine ;)
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Tja, det kan vel være så enkelt som at det tar tid med å få en helt ny handlingoperasjon til å gå på skinner? Litt innkjøringsproblemer i startfasen er vel heller vanlig i alle bransjer. Det tar tid før man får ting i fingrene og med mange nye ansatte blir det vel bedre og bedre etterhvert som man får erfaring... Ting går mye enklere og fortere når man har fått litt rutine ;)

Helt klart en mulig årsak. Kan jo være slot tider og annet også for hva jeg vet.

Da WF startet opp på Skien ble det sendt et par erfarne folk for å bistå i starten. Jeg var en av de. Og jeg skulle etter planen reist tilbake til Torp etter et par uker. Det gjorde jeg derimot ikke. Jeg ble lengre, for å sikte at alt gikk som det skulle før jeg pakket sammen.

Aviator har også hatt et team på Torp. Har de dratt tilbake litt tidlig?
Hvis man får 30-45 minutter forsinkelse (hvis det skyldes oppstartsproblemer), kan man spør seg om de burde blitt lengre.

Blir mye forbehold her, i og med jeg ikke vet årsaken til forsinkelsene.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Nei, fy deg:lol:


Hehe, vi har et regelverk i WF som sier vi ikke skal skrice negativt om konkurrenter. Det er derfor jeg må gå litt varsomt frem og understreke at jeg ikke er negativ overfor DY. ;)
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Det er nye folk på line training i cockpit/kabin og da er det ikke unormalt at det noen ganger går litt over tiden.

Aviator holder også på med sin innkjøring, men det lille jeg har sett så er de kjempeflinke :)
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Det er nye folk på line training i cockpit/kabin og da er det ikke unormalt at det noen ganger går litt over tiden.

Aviator holder også på med sin innkjøring, men det lille jeg har sett så er de kjempeflinke :)

Takk for god forklaring.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Ja, jeg også følger med på torp.no Tidligere har man hatt forsinkelseskoder på torp.no men rundt tiden da Norwegian startet opp på innland, ble denne funksjonen plutselig borte.

Rart det der ja. :p

Er det lov å undres over hva som skjer med tanke på forsinkelsene? Disse begyner å bli mange, og det er ikke for å snakke negativt om DY.
Men eksempler: dagens kveldavganger til BGO og TRD.
Begge flya kommer inn på rute - eller før.
Men ender opp å gå ut 35-45 minutter forsinket.

Er det lov å undre litt over dette uten å bli tatt for å kaste skitt?

Undres ja? Sendte madammen avgårde på det flyet til Værnes, og det var jo ganske interessant å få med seg.
Flyet landet vel et kvarter før rute (Noe de passasjerene sikkert satte pris på da de tilsynelatende fikk bagasjen sin en time senere), og hele snuoperasjonen virket svært ukoordinert og dårlig planlagt.
Da det andre flyet landet 25 minutter senere, så var det som å stikke en pinne i en maurtue. Arbeidet på det første flyet så ut til å stoppe opp, og alt fokuset var nå på det andre flyet.

Enden på visa var jo at begge flyene gikk 40-45 minutter forsinket ut, og det er jo spesiellt godt gjort når det ene flyet landet godt før rute.

Det er nye folk på line training i cockpit/kabin og da er det ikke unormalt at det noen ganger går litt over tiden.

Aviator holder også på med sin innkjøring, men det lille jeg har sett så er de kjempeflinke :)

Det kan nok være at de driver med ting i cockpit og kabinen, men i dette tilfellet var det tydlig at det var lossing og lasting som tok evigheter.

Får jo håpe de blir innkjørt snart da, for dette gjør vel et godt innhogg i "Sannhetsspeilet" til Kjosern.:p
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Bare én innsjekkingsskranke var åpen da forsinkede flybuss-passasjerer ankom ti minutter før innsjekkingen stengte på Torp flyplass i dag.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10049659

Gratis med Widerøe

Da skranken ble stengt fikk de gjenværende i innsjekkingskøen beskjed om at Norwegian ikke tok ansvar for hvordan de skulle komme seg videre.

- Vi ble imidlertid informert om at Widerøe har et kampanjetilbud fra Torp som innbærer gratisbilletter til Bergen og Trondheim. Og takket være Widerøe har vi nå kommet oss til Bergen, sier Søvig.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Bare én innsjekkingsskranke var åpen da forsinkede flybuss-passasjerer ankom ti minutter før innsjekkingen stengte på Torp flyplass i dag.

Man får tydeligvis hva man betaler for, next to nothing.
God Påske
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Man får tydeligvis hva man betaler for, next to nothing.
God Påske

Det blir alltid en avveining hva som er best eller værst.
Skal 150 passasjerer sitte ombord å bli forsinket fordi noen kom for sent til flyplassen, eller skal man la det gå på rute.

KLM ga oss en instruks en gang som vi husker godt: vi skal aldri forsinke flyet ved å holde innsjekk åpent over dedline. Kommer kongen for sent: si nei til han også!

Det jeg synes var rart her, var at DY ikke booket de om.
Men heldig for passasjerene at Widerøe tok de med da. Gratis!
 
Last edited:
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Nå er det en gang passasjerenes eget ansvar å komme tidsnok. At flybussen er forsinket er ikke DY sitt ansvar. Lev med det, slik er det en gang.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Eneste jeg reagerer på i denne ikke-saken er at automatene var slått av. Hadde de vært på kunne nok flere nådd flyet sitt.
 
Re: Widerøe - Norwegian på Torp

Nå er det en gang passasjerenes eget ansvar å komme tidsnok. At flybussen er forsinket er ikke DY sitt ansvar. Lev med det, slik er det en gang.

Ja, det har du helt rett i. Men noen ganger er det lov å vise litt sunn fornuft

Eneste jeg reagerer på i denne ikke-saken er at automatene var slått av. Hadde de vært på kunne nok flere nådd flyet sitt.

Eneste jeg reagerer på? Hvor lang tid brukte vedkommende i skranken på å argumenter med at der var stengt kontra å ekspedere de siste 15.
Vil anta innsjekk av disse 15 hadde tatt ca 5 mins, og med kommentarene om o/t til DY på TRF så burde de jo hatt tid i bøtter å spann allikevel
 
Back
Top