Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Re: Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Torp er innen IATA’s Oslo-område. ;)

..og der var vi!

Foto: Skjermdump fra Bergensavisen.

Attachments

• embraer.jpg
    embraer.jpg
    49.2 KB · Views: 3,420

Og der var første kommersielle flight i lufta mellom Bergen og Tromsø.

Woop woop, blir E2 på meg fra BGO-BOO om 8 dager :)

La merke til at setekartet ikke finnes på sas.no, men appen klarte å få det til - herlig :D

Og der var første kommersielle flight i lufta mellom Bergen og Tromsø.

Avisa Nordlys dekker saken:
Widerøes nye jet-vidunder har akkurat landet på Tromsø lufthavn for tidenes første kommersielle landing for Embraer 190 E2. Et par små minutter bak skjema tok maskinen bakken på en regnvåt rullebane i Tromsø etter turen fra Bergen. Nå venter det taler, kaker og fest.

https://www.nordlys.no/wideroe/embraer/tromso-lufthavn/her-er-den-endelig-i-tromso/s/5-34-841776

Jo. Det har gått fly mellom begen og tromsø i mange år. Kanskje legge til 'med E2' .. ? ;)

Tråden handler jo om at WF har bestilt E2. Burde ikke det vært underforstått?

Jo. Det har gått fly mellom begen og tromsø i mange år. Kanskje legge til 'med E2' .. ? ;)

Sånn sett har dere helt rett. I stand corrected. Men ja det var jo litt underforstått at det dreide seg om E2. Så synes heller Starling kan ta seg en bolle.

Sånn sett har dere helt rett. I stand corrected. Men ja det var jo litt underforstått at det dreide seg om E2. Så synes heller Starling kan ta seg en bolle.

Kan jeg også få bolle? Helst med rosiner.

Jeg oppfattet Starlings replikk som en underfundig spøk--Twin Otter skrev at den første kommersielle flighten var i luften i dag. Og vi har jo hatt kommersielle flighter i noen år. :cool:

Når det er sagt var det jo en fin kommersiell flight i dag. (y)

Hei og hå fra LN-WEA som har ødelagt front dør, allerede [emoji38] flyet er fint bakfra også [emoji23] Drives fortsatt med opplæring av crew (teller 10 stykk?), og ble dermed free seating. Morsomt opplegg da de hadde tatt ned bordplaten der man ikke fikk sitte slik at flyet effektivt ble delt i to soner. Mao. måtte gi opp evig benplass på 2A til vanlig sete. Fint for meg på 181, har vel 2-3 fingre til knærene treffer setet forran meg. BOO next!

Noen som vet hvordan Widerøe faktisk har finansiert flyene? Ser ut som vært enkelt er eiet av ymse nederlansk registrerte spesial selskap, uten det kommer frem hvem som står bak

Noen som vet hvordan Widerøe faktisk har finansiert flyene? Ser ut som vært enkelt er eiet av ymse nederlansk registrerte spesial selskap, uten det kommer frem hvem som står bak

Dette er vel helt normalt i bransjen?

Dette er vel helt normalt i bransjen?

Ja, men jeg lurer egentlig på om det er et Widerøe-selskap, et SPV som eies av ymse investorer eller et som igjen eies av en større leasingselskap

Back