Skal disse til SAS SAS, eller SAS Connect, SAS Link eller noe annet underbruk?
SAS Link står det.
Skal disse til SAS SAS, eller SAS Connect, SAS Link eller noe annet underbruk?
E195 er den perfekte A319 og B736-737 erstatteren mens E175 er den perfekte erstatteren for ATRene og deler av CR9 flåten til SAS.Dette blir vel 737-700 og A319 erstatteren mer enn noe annet. Så da må jo den langsiktige flåten komplimenteres av en 100ish seter og en enda mindre variant. Om SAS vil drifte de selv eller gå for innleie blir jo spenningsmomentet.
Så blir det naturligvis mye CPH ruter. Men kan man få se BGO>TOS/BOO osv?
Det mest spennende med denne ordren er jo egentlig hva det vil kunne åpne opp for neo flåten og rutenett.
Sent from my iPhone using Tapatalk
La oss inderlig håpe de forsvinner. Som passasjer synes jeg Embraerene er flere hakk mer behagelige (bortsett fra lavere lydnivå dersom man sitter framme)!Er dette siste spiker for CRJ /Cityjet?
Er dette siste spiker for CRJ /Cityjet?
Jeg ser ikke for meg det. Dette her er jo først og fremst SAS sin løsning på «midmarket» segmentet, hvor de har manglet en egnet kapasitet etter 737-700 forsvant
Du kom med litt i forkjøpet her.
Men dette er gode nyheter fordi SAS trenger imo flere fly i den kategorien (under A320 størrelse) for å åpne nye feeder ruter og øke frekvensen på eksisterende ruter.
Det spennende er hvor mye av dette er erstatning av eksisterende A319, E195 og CRJ vs hva som er tiltenkt ren økning av fly.
IMO burde SAS også sett på (ca 20 stk) E175 (enten E-1 eller E-2) for å erstatte ATR og ha et par fly med mindre kapasitet i 50-100 seters kategorien.
Hvordan er det for piloter å fly gammel versjon (E-1) og ny versjon (E-2) samtidig?
Kan dem gjøre det på samme type rating eller må dem ha ekstra kurs og utsjekk for å fly E-2?
Litt tilbake til dette CPH fokuset.
Det er vel klart at det blir mye ruter derfra, men dette må jo også åpne opp for en styrking av frekvenser ut fra både OSL og ARN(kanskje til og med BGO, GOT osv)?
Tenker da på europeiske destinasjoner som feks BRU. Vil man kanskje se at SAS vil prøve seg på 3 daglige på OSL-BRU?
CPH er HUBen med store bokstaver og det er fair nok. Men det er jo fortsatt en del destinasjoner nedover på kontinentet, der folk har høyere terskel for å akseptere mellomlandinger på og ikke. Så finnes det også konkurrenter som vet akkurat det og tilbyr direkteruter og frekvens til OSL og ARN.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror bestemt OSL og ARN får glæde af E2 også, også ud fra pressemeddelelsen. Det er bestemt nogle ruter hvor der er nok passagerer til en direkte flyving udenom CPH, samt med lidt feed fra indenrigs i Sverige/Norge. BRU, AMS, CDG, LHR f.eks.
Tror CPH bliver A320 på hovedruterne, mens E195-E2/ATR/CRJ står for feederruterne og yderligere frekvenser, mens ARN og OSL får A320 på de travleste afgange, resten bliver E195-E2.
Takk. Det var akkurat det jeg var ute etter og lurte påSamme type rating, men der er et "differences course" på E2, pga. nogle ændringer i systemerne, vingerne og motorene. Det tager et par dage at gennemføre, så det er en minimal forskel. Det er mig bekendt også et krav fra at gå for A320Ceo til A320Neo og 737NG til 737MAX for eksempel.
LHR, AMS og CDG vil vel i stor grad fortsette med neo ut fra OSL.
Men dette er gode nyheter fordi SAS trenger imo flere fly i den kategorien (under A320 størrelse) for å åpne nye feeder ruter og øke frekvensen på eksisterende ruter.
Tipper 3x daglig til AMS som det er nå i sommersesongen vil bestå, altså med den kl 11 avgangen med E295. Det vil fremdeles være mye neo produksjon på OSL, da SVG, BGO, TRD, BOO, TOS, ALF, KKN og LYR alle krever 32N på veldig mange av avgangene.
Tipper 3x daglig til AMS som det er nå i sommersesongen vil bestå, altså med den kl 11 avgangen med E295. Det vil fremdeles være mye neo produksjon på OSL, da SVG, BGO, TRD, BOO, TOS, ALF, KKN og LYR alle krever 32N på veldig mange av avgangene.
E195 vil vel i tilfelle OSL og ARN brukes til å bygge frekvens og kanskje ikke rutenett? Altså, det er vel tvilsomt at man vil se så mange nye ruter fra OSL som skal opereres med E195. Det blir vel fort også realiteten med E195 ut fra CPH, mye frekvens, men derfra sikkert også i større grad nye ruter.
LHR, AMS og CDG vil vel i stor grad fortsette med neo ut fra OSL. Men det kan jo bli endringer og mer samkjøring i ruteopplegget til AMS og CDG med tiden.
Utover det så er jo realiteten den at europaruter ut fra OSL er begrenset til noen avganger hit og dit på formiddagen og fint lite utover det.
«Syden» rutene er selvsagt en egen greie og der blir det selvsagt ikke noe annet enn neo.
Sent from my iPhone using Tapatalk