Widerøe var forberedt på trøbbel med nye fly - nå er de mer pålitelige enn de gamle
Noen kvalifiserte gjetninger på om opsjonene blir tatt i bruk?!
Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
Har hørt flere rykter, men ingen som en skal ta for god fisk før det blir offentliggjort av Widerøe.
Enorm lydforskjell på B737 og Dash 8 vs. den nye jet’en til WF. Jeg lurte på hva det var slags liten privatjet som tok av, men viste seg å være LN-WE?. Veldig bra for befolkningen rundt flyplassen å få en såpass støysvak maskin inn i trafikk.
Merket forøvrig stor forksjell på å fly CRJ900 og deretter 2 runder med LN-TU(?) B737 her forleden dag. Har aldri tenkt over det, men god damn B737 er bråkete.
I et intervju med aero.de går Widerøes Stein Nilsen langt i å antyde at de vil kjøpe flere Embraer E2. Både E-190 og E-175 er aktuelle.
https://www.aero.de/Interview-mit-Stein-Nilsen-CEO-Wideroe.html
Regner med at det er E290 og E275 det er snakk om![]()
Er vel det han skriver [emoji6]
De her jo faktisk E190-E2 og E175-E2
Eller er ikke ‘75 varianten leveringsklar før i 2021, tidligst
Noen som vet hvordan de første mnd med E2 har gått for Widerøe ?
Du verden, for en charterproduksjon det legges opp til med E2 neste sommer. Enten skal de utelukkende fly charter, eller de må ha flere fly for å fly egen ruteproduksjon pluss charter.
Kanskje dette flyet er for stort ifht. passasjergrunnlaget på innenriksrutene, og charter-operasjonen er en elegant manøver for å sikre god utnyttelse av flyene?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.