Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Re: Widerøe bestiller Embraer E190-E2 - (Launch Customer)

Flyet skal visst flyve til Sandefjord i helgen. Der er det spotterplatform. Kanskje noen lar seg lokke ut på lørdag?

Takk!

Det gleder meg stort å se at det blir en ny flytype i norsk luftfart.

Her er det et bilde fra Embraers besøk på Widerøe sin base i Bodø.

Attachments

• DSC_6317sml.jpg
    DSC_6317sml.jpg
    412 KB · Views: 1,402

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor ikke de nåværende fargene, med bare minimale justeringer, kunne vært brukt på Embraeren også. Det nåværende designet er i mine øyne helt overlegent det nye, som ser ut som det kunne vært tegnet av en barnehageunge.

Jeg klarer ikke helt å se hvorfor ikke de nåværende fargene, med bare minimale justeringer, kunne vært brukt på Embraeren også. Det nåværende designet er i mine øyne helt overlegent det nye, som ser ut som det kunne vært tegnet av en barnehageunge.

De prøver å legge seg på nivå med Lufthansa

Må si meg uenig. De nye fargene før jo langt bedre frem grønnfargen de forsøker markedsføre seg med, samtidig som man unngår et helt grønt fly, hvilket trolig ville bli ganske stygt.

Nei, disse fargene vil jeg heller si løfter dem, men jeg er jo også en som liker Lufthansas nye profil....så konstaterer da at jeg «vinner» [emoji6][emoji16]

De prøver å legge seg på nivå med Lufthansa

Jepp, mistenker at den egentlige grunnen er å spare penger ved å gjøre flyet mest mulig hvitt. Det nåværende er temmelig unikt, og reflekterer landskapet Widerøe flyr i, derfor synes jeg det er synd at det forsvinner. De kunne kanskje justert fargene litt, slik at de ble litt skarpere.

Må si meg uenig. De nye fargene før jo langt bedre frem grønnfargen de forsøker markedsføre seg med, samtidig som man unngår et helt grønt fly, hvilket trolig ville bli ganske stygt.

Nei, disse fargene vil jeg heller si løfter dem, men jeg er jo også en som liker Lufthansas nye profil....så konstaterer da at jeg «vinner» [emoji6][emoji16]

Ja, som nevnt over er grønnfargene litt blasse, de kunne godt vært justert.

Problemet med den nye er ikke i mine øyne først og fremst den hvite kroppen, siden de grønne motorene tilfører litt farge, men at det rett og slett skjer for mye på for lite plass på halen. Dersom de vil beholde landskapet burde det vært trukket ned på kroppen, slik at måka, som tross alt er den tradisjonelle logoen, får en mer fremtredende plass. Slik det er nå fremstår den som noe de har glemt og måttet skvise inn. Jeg lurer også på om de har tenkt på hvordan haledesignet vil fremstå på dashene. Måka ser ut til å havne så høyt at den vil være skjult eller havne i skyggen fra stabilisatorene fra mange vinkler.

Når det gjelder Lufthansa er det vel ting som tyder på at det kommer justeringer, så jeg ville ikke kåret meg selv til vinner riktig ennå! :p

Last edited:

Det tar vel en del lenger tid å lakkere den varianten som er på Dashene i dag, fremfor den nye som kommer på Embraerne. Jo lenger tid i lakkboksen, jo dyrere.

Det tar vel en del lenger tid å lakkere den varianten som er på Dashene i dag, fremfor den nye som kommer på Embraerne. Jo lenger tid i lakkboksen, jo dyrere.

Spurte om dette. Fikk svar at det ønskes å unngå dekor over dørene. Visstnok penger å spare.

DYF1H1LU8AAf4wR.jpg

"Our first production @embraer E190-E2 for @FlyWideroe is on the move! It will leave the assembly line today and will enter the final phase of preparation before it begins production flights. We’re right on schedule, too! #flywideroeE2 #historymakers #E2"

https://twitter.com/kaliemarsch/status/973188210628194304

DYF1H1LU8AAf4wR.jpg

"Our first production @embraer E190-E2 for @FlyWideroe is on the move! It will leave the assembly line today and will enter the final phase of preparation before it begins production flights. We’re right on schedule, too! #flywideroeE2 #historymakers #E2"

https://twitter.com/kaliemarsch/status/973188210628194304

Er denne ferdig malt!? Dette var i så fall rett og slett utrolig kjedelig.

Kjedelig? Jeg synes den er både stilren og elegant! Designmessig vil den matche bra Finnair som Widerøe nå etterhvert skal operere feeder-trafikk til/fra Helsinki(TOS-HEL og BGO-HEL).

[emoji42]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Grønnfargen på motorene ser det ut som de har lånt av Skoda Motorsport

5654_FabiaR5-launch_001_896x504.jpg

Synes også denne ser fin ut. Frisk grønnfarge, men enkelt ja. Widerøe har jo aldri hatt en særlig komplisert dekor.

Sent from my iPhone using Tapatalk

er jo ikke så gærent, men de kunne jo kanskje dratt grønnfargen nedover på skroget som alle andre selskaper har gjort de siste årene.
gleder meg til å se den i norge!

Er det maskin nr 2 vi ser i bakgrunnen mon tro?

Edit: Ser svaret står i en annen svært beslektet tråd.

Espen

Last edited:
Back