Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Noen som vet hvor lenge LN-WEX blir i flåten?
Ser ut som den har stått siden desember ifjor. Hvem betaler regninga på denne?
Det er muligens nevnt tidligere men kan E175-E2 være et reelt alternativ dersom de ønsker å utvide flåten ytterligere? På lengre sikt. Ser at WF nå skal leie inn kapasitet på Vestlandet for å få programmet til å gå opp?
Neppe, den har vesentlig høyere setekost, men omtrent samme operating cost som E190-E2. Så da er det like greit å heller kjøpe flere av dem
Widerøesjefen sa i siste utgave av E24-podden at man burde opp i 6 E190-maskiner for å få utnyttet lønnsomheten av flytypen, men ingen utløsning av opsjoner nå i dagens virkelighet.
Skal vel heller ikke glemme det at fram til covid kom, var disse maskinene mye brukt av Finnair, også på ruter mellom Finland og andre destinasjoner enn Norge. Nå brukes de jo mye i turisttrafikken til Nord-Norge, men om det behovet fremdeles er der når covid forhåpentlig får status som ufarlig influensa, er kanskje ikke så sikkert.
I dagens marked skulle det vel være mulig å leie inn noen E190-E2 på forholdsvis kort varsel om det skulle trenges.
Det er fremdeles deler av verden flytrafikken er i knestående.

We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.
 
	