Vil du fly med Ryanair

Vil jeg fly med Ryanair?

• Ja

Votes: 87 39.7%
  • Nei

Votes: 123 56.2%
  • Vet ikke

Votes: 9 4.1%

• Total voters
    219
  • Poll closed .
... igjen? Nei.

Mange av grunnene er nevnt fra før. Glad jeg har fløyet dem tur retur "München" så kan jeg ikke beskyldes for å ikke vite hva jeg snakker om.

Smaken er som baken!

Forutsatt at du er på Oslo S som man er på når man har reist et godt stykke for å komme dit. Gardermoen ligger halvveis til Hamar.

Og forskjellen på ett jorde i østfold kontra akershus er..... ?
Det har vel mye å si hvor en bor , og ikke minst hvor langt unna "reisemålet" ditt du havner når du flyr ryg vs osl......

Är dock mycket tveksam till det som skrivs om deras personalpolitik. Jag skulle inte vilja vara anställd där, men det skulle jag inte vilja vara hos Apples leverantörer heller...
Her kommer dobbeltmoralen. De som død og liv ikke vil fly med Ryanair men som kjøper elektronikk produsert i Kina med underbetalte arbeidere osv.
Noe jeg selv gjør som gadget entusiast. Nesten alt vi kjøper og forbruker her i vesten er produsert i lavkostland med dårlige arbeidsvilkår dessverre.

Det skulle vært fint med en avstemning, der man har valgene:
Vil ikke fly/har ikke flydd med Ryanair, jobber ikke i lufartsbransjen
Vil ikke fly/har ikke flydd med Ryanair, jobber i lufartsbransjen
Vil ikke fly/har ikke flydd med Ryanair, jobber i Ryanair

Vil fly/har flydd med Ryanair, jobber ikke i lufartsbransjen
Vil fly/har flydd med Ryanair, jobber i lufartsbransjen
Vil fly/har flydd med Ryanair, jobber i Ryanair

Her kommer dobbeltmoralen. De som død og liv ikke vil fly med Ryanair men som kjøper elektronikk produsert i Kina med underbetalte arbeidere osv.
Noe jeg selv gjør som gadget entusiast. Nesten alt vi kjøper og forbruker her i vesten er produsert i lavkostland med dårlige arbeidsvilkår dessverre.

Det du skriver her veldig, veldig sant og riktig.
Men heldigvis, for enkelte bransjer og varer finnes det alternativer som i alle fall jeg benytter når jeg kan.
Det gjelder ikke bare flyreiser, men matvarer, klær osv. Forsøker å kjøpe lokalprodusert, og fra produsenter som kan dokumentere skikkelige arbeidsforhold for de anstte dersom det er mulig.
Men desverre er det veldig, veldig vanskelig.

Men dette er dog en stor avsporing fra det trådstarter er ute etter tror jeg. En diskusjon om dette temaet er ikke akuratt nytt.

Her traff du spikeren på hodet. 100% enig.

Hobbysosialister er sjelden glad i å bruke for mye penger på prinsippene sine.
Det er lett å se hvem som har en relasjon til konkurrerende bedrifter her i denne tråden ^_^

Det du skriver her veldig, veldig sant og riktig.
Men heldigvis, for enkelte bransjer og varer finnes det alternativer som i alle fall jeg benytter når jeg kan.
Det gjelder ikke bare flyreiser, men matvarer, klær osv. Forsøker å kjøpe lokalprodusert, og fra produsenter som kan dokumentere skikkelige arbeidsforhold for de anstte dersom det er mulig.
Men desverre er det veldig, veldig vanskelig.

Men dette er dog en stor avsporing fra det trådstarter er ute etter tror jeg. En diskusjon om dette temaet er ikke akuratt nytt.

Enig med deg der ja :up:

Ellers virker det som om vi som bor nærme en liten flyplass der ofte kun Ryanair opererer bruker det alternativet. Folk som bor nær en større flyplass der ofte SAS og Norwegian opererer drar ikke langt avgårde for å fly med Ryanair. Prismessig er det ofte ikke stor forskjell på SK, DY eller FR i høysesongen uansett.

Med 92 flights tipper jeg at du har flydd med selskaper som behandler sine ansatte dårligere en Ryanair...

Vet ikke, fordi at de ikke flyr på TRD. -Men begynner de å fly på TRD så ser jeg ikke bort fra at det kan bli en tur eller to.

Med 92 flights tipper jeg at du har flydd med selskaper som behandler sine ansatte dårligere en Ryanair...

Der må jeg spise min hatt etter å ha sett på flight statsen din, ser det ut som om du ikke har vært i grisgrendte strøk. Men poenget står fortsatt, sikkert mange flyselskap under mer fjerne himmelstrøk som behandler ansatte dårligere.

Det var da voldsomt til generaliserende påstand? Hvem sier at man IKKE prøver å gjøre aktive "etiske" valg ellers i husholdningen? Skal man virkelig trenge å gi full CV med kjøpshistorikk for å få lov å si "nei til Ryanair"? Kanskje vi også burde blande inn politisk ståsted, arbeidssted (nåværende og tidligere), alle restaurantbesøk og hvorvidt ikke maten stammer fra dårlige arbeidsvilkår her og der i verden, alle gaver man noen sinne har mottatt, alle de menneskerettighetsorganisasjonene man IKKE har donert penger til....

Tror du skal holde dette fantastiske argumentet om dobbeltmoral langt unna en slik diskusjon, for man har ekstremt liten evne til å sette seg inn i hva et menneske - i løpet av en livstid - har støttet og støtter gjennom sine handlinger. Ingen kan være en helgen, det er lov å ta standpunkt allikevel.

Og bare sånn helt på tampen, så går det ikke utover min "livssikkerhet" at jeg evt. skulle støtte f.eks arbeidere uten rettigheter på en Applefabrikk - slik som jeg føler det gjør hvis jeg skulle ta et aktivt valg og fly Ryanair. Da føler jeg jeg direkte bidrar til å gjøre luftfarten mindre trygg.

Kanskje det er på tide å minne om maks 50 ord pr. innlegg igjen. Ellers vil jeg si at kommentarene er veldig interessante, og kanskje også farget av at Ryanair bare flyr fra RYG, TRF og HAU i Norge.

Word count: 42

Polaris: Så det du siger er at hvis man vælger Ryanair, så er der større chance for en ulykke? (Fordi det er i hvertfald noget bullshit...).

Det var da voldsomt til generaliserende påstand? Hvem sier at man IKKE prøver å gjøre aktive "etiske" valg ellers i husholdningen? Skal man virkelig trenge å gi full CV med kjøpshistorikk for å få lov å si "nei til Ryanair"? Kanskje vi også burde blande inn politisk ståsted, arbeidssted (nåværende og tidligere), alle restaurantbesøk og hvorvidt ikke maten stammer fra dårlige arbeidsvilkår her og der i verden, alle gaver man noen sinne har mottatt, alle de menneskerettighetsorganisasjonene man IKKE har donert penger til....

Tror du skal holde dette fantastiske argumentet om dobbeltmoral langt unna en slik diskusjon, for man har ekstremt liten evne til å sette seg inn i hva et menneske - i løpet av en livstid - har støttet og støtter gjennom sine handlinger. Ingen kan være en helgen, det er lov å ta standpunkt allikevel.

Og bare sånn helt på tampen, så går det ikke utover min "livssikkerhet" at jeg evt. skulle støtte f.eks arbeidere uten rettigheter på en Applefabrikk - slik som jeg føler det gjør hvis jeg skulle ta et aktivt valg og fly Ryanair. Da føler jeg jeg direkte bidrar til å gjøre luftfarten mindre trygg.

Jeg er ingen helgen kjøper billig elektronikk fra Kina. Og flyr med FR, DY og SK. Poenget mitt er at det finnes andre "lette" valg som burde fremstå minst like ille, som det for enkelte er å fly med Ryanair. Jeg vil tro mange er glad for at de har en jobb i FR.

Polaris: Så det du siger er at hvis man vælger Ryanair, så er der større chance for en ulykke? (Fordi det er i hvertfald noget bullshit...).

Det er vel ingen større eller mindre sjangse for å havne i en ulykke med ryanair eller noe annet selskap, MEN dersom ulykken skulle være ute er jeg 114% sikker på at du vil bli bedre ivaretatt hos ett annet selskap en hos ryanair. Noe å tenke på.....

Back