Vil du fly med Ryanair

Vil jeg fly med Ryanair?

• Ja

Votes: 87 39.7%
  • Nei

Votes: 123 56.2%
  • Vet ikke

Votes: 9 4.1%

• Total voters
    219
  • Poll closed .
JA.
Har flydd noen ganger med Ryanair og gjør det igjen dersom prisen er riktig.
Er ikke veldig glad i Ryanair, men er ikke glad i Elkjøp heller. Bruker allikevel begge deler. Synes helt ærlig talt at FR produktet ikke er noe tilbake for de andre selskapene i dette landet. Har aldri skjønt hvorfor noen mener at flyselskap XXX har noe bedre økonomi produkt en Ryanair her i Europa.
Økonomi klasse er i mine øyne ganske elendig og spart ned til beinet uansett hvem du flyr med.

Nei, ikke så lenge jeg ikke kan fly fra SVG.
Jeg gidder ikke bruke mange timer på å dra til HAU for i beste fall å spare et par hundrelapper.

Forumets generaliserte observerte flyselskap hierarki i synkende rekkefølge:
SAS, (alle andre ikke LCC selskaper), (tvilsomme selskaper under fjerne himmelstrøk), Norwegian, (alle andre som flyr), Ryanair ;)

Jeg har selv flydd en del med Ryanair og ingenting skiller seg ut comfortmessig i forhold til SAS eller Norwegian... Eller det vil si en liten negativ ting, alt maset om loddsalg osv pluss trompeten :lol:

Dette er Europas største flyselskap så mange her på forumet er lite representative for vanlige reisende. Akkurat som med Lidl har enkelte bestemt seg for å ikke like dem uansett.

Det er flere punkter som kan gjøre Ryanair uaktuelle for meg:
-lengere tid og høyere pris til flyplassen, jeg betaler 56 kr til Gardermoen og 210 til Torp.
-Lengere reiser hvor jeg må ha med innsjekket bagasje.
-For tidlige avgangstider fra Torp/Rygge eller fra flyplassen på destinasjonen. Fly søndag morgen 6:05 fra ukjent by ødelegger fort opplevelsen med helgeturen og dyrt kan det også bli.
-reiser ikke med dem om jeg må rekke noe videre.

Selv med disse forbeholdene klarer jeg få inn flere turer i året med dem og grunnen er at jeg kommer billig og direkte til mange destinasjonen hvor jeg ikke før har vært. Jeg er klar over hva produktet er og de leverer som forventet. Eller har de nye fly, hyggelig personale ombord og like god plass som på andre fly.

Ja, så lenge prisen er knaøø og minst en flyplass er i nærheten og det er kronglete å komme dit på ID-billetter.

Ja, På korte turer i europa funker Ryanair helt fint. Jeg driter i om jeg sitter litt trangt i en time eller to hvis alternativet er å svi av flere tusen ekstra på et full service selskap. Men velger heller andre selskaper hvis prisforskjellen ikke er nevneverdig.

varför inte? Om det passar i pris och destination. Men jag ska samtidigt säga att jag föredrar andra.
Det jag undrar, ni som säger nej för det sättet FR behandlar sina anställda, kommer ni flyga DY longhaul med thai-crew? Whats the differese?

varför inte? Om det passar i pris och destination. Men jag ska samtidigt säga att jag föredrar andra.
Det jag undrar, ni som säger nej för det sättet FR behandlar sina anställda, kommer ni flyga DY longhaul med thai-crew? Whats the differese?

I forhold til FR kan man gjøre sine valg i dag , og det er hva det er spurt om her.
Så får man gjøre sine valg i fremtiden når man ser hva som kommer.

Nei, kommer ikke til å fly DY med uglubuglu-crew på vikariat-ansettelse - og i "samme slengen" kommer jeg høyst usannsynlig til å benytte meg av DY med vikariat-ansettelser i nærmeste framtid heller :)

Nei det kommer ikke til å skje. Her i huset flyr vi SAS (og Widerøe), både privat og jobb, unntaksvis Norwegian. Dag Viking har i hovedsak oppsummert for meg også.

Ja, men helst ikke.
Ja, hvis det er mye å spare, kombinert med passende destinasjon og avreisetidspunkt.

Er det ikke bare et spørgsmål om man har et dårligt indtryk eller ej? Hvad man hører i medierne (Og der er der tit noget dårligt om Ryanair), og derved danner sig en mening? Som sagt - hvad med Norwegian? Til efteråret opretter de kæmpe base i BKK, hvor fra de opererer til mindre baser (Men stadigvæk baser!) i ARN, OSL og senere også CPH? Thai-crew hele bundtet, penge til Thailand, samt flere penge til Norwegian = Flere muligheder til folk fra Asien?

Nei!

Fløy med Ryanair til London i 2005. Første og siste reise med det selskapet.
Torp derimot var et hyggelig bekjentskap, men det er vel litt trangere der nå om dagen ;-)

Åker med Ryanair flera gånger per år då de:
- Avgår från NYO som är nära mitt hem
- Har låga priser (även efter alla gebyrer)
- Har bra service och vänlig personal ombord (har varit bra under alla ca 100 flygningar jag har gjort med FR)
- Hantering av handikappade fungerar utmärkt
- De reser direkt (non-stop) till de flygplatser jag behöver komma till

Är dock mycket tveksam till det som skrivs om deras personalpolitik. Jag skulle inte vilja vara anställd där, men det skulle jag inte vilja vara hos Apples leverantörer heller...

Ja, dersom det var billigste alternativ - men ikke uten betenkninger. Samme som når jeg spiser på McDonalds, som jeg noen ganger gjør ;) + Kunne tenke meg å prøve dem.
Betenkninger fordi jeg ikke liker måten de gjør business på (spesielt behandling av kunder). I tillegg er som regel flyplassene uaktuelle for meg.

Ja

Om en måned skal jeg på min første tur med Ryanair, og etter det kan jeg si om jeg vil fly med dem igjen. Prisen er nok den største grunnen til å reise med dem.

Back