• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God tirsdag fra beste rommet på Continental

Futura

ScanFlyer Gold
God tirsdag 13 januar fra det beste og største rommet på Motell Continental i Whangarei, New Zealand.
Vi kom hit rett før kl 23 i går kveld, da det viste seg at NZ ikke godtar Europeisk førerkort, annet enn, selvfølgelig UK og Irland, dette da den knøttlille skriften på siden, som man trenger lupe for å lese, ikke er på engelsk. Dermed tok det 1:20 ekstra å få ut leiebilen. Vi hadde bestilt en mystery car, som var 10 NZ$ billigere enn billigste som var Suzuki Swift. Vi fikk da en 2025 Toyota RAV4. I dag kom vi oss av gårde kl 06:15 for å kjøre de 27 milene hver vei til Cape Reinga/North Cape. Det er ikke motor vei, men relativt hyppig med forbikjørings felt. Veien er veldig svingete og kupert så vanskelig å holde snittfart høyere enn 75 km/t, til tross for fartsgrense på, stort sett 100 km/t Etter 1,5 timer på Cape Reinga kjørte vi hjemover, men svingte av mot Ninty mile Beach, som vi kjørte inn på. Tasmanhavet var bitte litt for kaldt til å svømme, så vi nøyde oss med å vasse. Etter en prat med et par lokale surfere kjørte vi 35-40 km sørover på beachen, før vi kjørte opp på asfaltert vei igjen. Vi holdt en snitthastighet på ca 70 på beachen. Vi stoppet og spiste på landets nordligste MC Donalds, handlet litt mat til i dag og brus for resten av oppholdet på Nordøya. før vi kjørte de siste 17 milene "hjem" til Whangarei. Nå blir det nok en liten svømme økt i bassenget før middag. Jeg sovner nok ganske fort i kveld vil jeg tro.
Denne ferien begynner å gå mot slutten, det er i dag en måned til vi er tilbake i furet værbitt, hvis det da ikke er kaos på Schiphol, der vi har 1:25 til flybytte fra Mexico city. Det er fredag den 13 så vi er klare for forsinkelser.
Ha en fortsatt fin dag enten du er her eller der.

God tirsdag fra Seoul. Gårsdagens lite hyggelige affære virker å være over men man er fortsatt mørbanket og slapp i kroppen. Whatever it was , noe galt var det iallefall. Får vel iallefall prøve å forlate hotellrommet i dag, men de mest eksotiske matrettene får utgå litt til. Bussene er nå i streik her så metroen kan nok være riktig overfylt. Ha en fin dag!

God morgen fra Kristiansund. Her var jeg flyplassens mest eksotiske ettersom at jeg måtte scanne passet.

Når du appåtil sjekker inn helt til Manchester så begynner ryktene å svirre fort. Er angivelig et fotballlag der borte som skal ha seg en trener.

Vi får nå se på det..

God formiddag fra Ris…hvor man allerede har vært i gang noen timer. Opp til toppen av byen og noen av dagens arbeidsoppgaver før turen går til Ahus for å besøke opphavet. Man bør vel ha med sjokolade når man besøker Ahus…

Morn fra Tønsberg. Matpakker smurt og morgenfuglen har i tillegg spist frokost nr 1. Jeg nøyer meg med en espresso enn så lenge.

Mornings fra Asker. Så effektiv drift her, at jeg rekker en espresso før avreise. Og han minste er alt sendt ut for å måke. Fikk outsourcet treningslogistikken av et barn etter jobb, så da er det bare en som må blir kjørt med skøyter og kølle. Så får jeg se om jeg får sniket inn en løpetur før det skal lages en podcast om fly. Ha en fin dag.

God morgen fea Trøndertaxi. Må bli Radisson blu neste opphold, for jeg har ikke gått av frokost på Nidelven. Stavanger i kveld før bursdagen skal feires i morgen kveld med måte. Booket litt tidligere retur da jeg forventer værforsinkelser i morgen.

God morgen fra kontoret.. Hyggelig å levere et lass med 16 åringer på skolen nede i byen. Artige möter i dag, og vikrigere - i dag er det fiske-dag på Jacobs.

God morgen fra Quality Hotel Harstad. Seig tur med DY opp til Evenes i går, solid forsinket fra OSL så var nærmere midnatt før vi ankom hotellet. Ut i til filialen i Harstad i dag for litt testing, hjemover i kveldinga i stappfull SK-maskin. For øvrig fint vintervær her med noen få minusgrader og litt nordlys var også å se i natt. Ha en finfin tirsdag😀

God formiddag fra Forus! Rett og slett deilig å komme tilbake på jobb etter å vært hjemme med den lille i går. Travel start på dagen har det også vært. Så det er bare velstand. :-)

God morgen fra Hilton Comfort Inn på LHR T2. Sent inn fra Male i går så man rekker ikke siste flyet til Oslo. BA hadde booket oss med 07-ett-eller-annet avgangen videre til Oslo i dag tidlig. Det funker ikke, så det blir isteden SK810 senere i dag. Takk til Eurobonusguden. :)

Fløy Premium Economy hjem fra MLE i går og når man reiser sammen føltes egentlig det bedre ut enn Club Suitene. De likte jeg virkelig ikke. Alt for mange av dem. Mørke og trange som en sarkofag. Umulig å ha naturlig kontakt med reisepartner, selv på 2-seteren i midten. Og i midten har man ingen følelse av hva som foregår ved vinduer eller noe. Aisle er også trangt som rakkern.

Premium var lyst. Trivelig. God mat. "Do you want 2, sir?" nå jeg bestilte GT etter take off. Slåsskamp 2 seter bak. Gode seter. Hela paketet.

Når blir det straks lunch her. Ha en fin tirsdag. Prekas.

God morgen fra Hilton Comfort Inn på LHR T2. Sent inn fra Male i går så man rekker ikke siste flyet til Oslo. BA hadde booket oss med 07-ett-eller-annet avgangen videre til Oslo i dag tidlig. Det funker ikke, så det blir isteden SK810 senere i dag. Takk til Eurobonusguden. :)

Fløy Premium Economy hjem fra MLE i går og når man reiser sammen føltes egentlig det bedre ut enn Club Suitene. De likte jeg virkelig ikke. Alt for mange av dem. Mørke og trange som en sarkofag. Umulig å ha naturlig kontakt med reisepartner, selv på 2-seteren i midten. Og i midten har man ingen følelse av hva som foregår ved vinduer eller noe. Aisle er også trangt som rakkern.

Premium var lyst. Trivelig. God mat. "Do you want 2, sir?" nå jeg bestilte GT etter take off. Slåsskamp 2 seter bak. Gode seter. Hela paketet.

Når blir det straks lunch her. Ha en fin tirsdag. Prekas.
Enig med den betraktningen.. Liker man partneren sin så er Premium ganske mye kosligere enn celler.

God eftan fra Skaun!

Her har bookingfingeren fått kjørt seg litt, da jeg fikk tak i bonusbilletter i Premium til en ukestur til Mumbai i September. Fruen og jeg skal bevege oss ut på nye eventyr, men ikke mer eventyraktig enn at vi har booket St.Regis som oppholdssted da... hehe. :)

Om noen har tips og råd til Mumbai, så kjør på, alt mottas med stor takk og masse glede! Min mor bodde faktisk i gamle Bombay ett par år på 60-tallet, så har vært en drøm lenge om å få se hvor hun holdt til, om stedet ennå finnes da.

Kombinerer turen med litt research på det indiske markedet for spill, så blir veldig spennende å se!

Ellers oppholdsvær, glatte veier og en kveld i politikkens tegn. Trenger helsehus for den kommende eldrebølgen og da må det diskuteres og gis i alle retninger.

Ha en fin dag!

Kim

God eftan fra Skaun!

Her har bookingfingeren fått kjørt seg litt, da jeg fikk tak i bonusbilletter i Premium til en ukestur til Mumbai i September. Fruen og jeg skal bevege oss ut på nye eventyr, men ikke mer eventyraktig enn at vi har booket St.Regis som oppholdssted da... hehe. :)

Om noen har tips og råd til Mumbai, så kjør på, alt mottas med stor takk og masse glede! Min mor bodde faktisk i gamle Bombay ett par år på 60-tallet, så har vært en drøm lenge om å få se hvor hun holdt til, om stedet ennå finnes da.

Kombinerer turen med litt research på det indiske markedet for spill, så blir veldig spennende å se!

Ellers oppholdsvær, glatte veier og en kveld i politikkens tegn. Trenger helsehus for den kommende eldrebølgen og da må det diskuteres og gis i alle retninger.

Ha en fin dag!

Kim
Mumbai er jo en fantastisk by med nydelig mat. De får jo ogsp skikklig bra hoteller for en overkommleig sum.Anbefaler på det sterkeste å bo ved Nariam Point så man har en sivilisert base i en ganske aktiv by..

Grumpf fra det Sørlandske!
Kom hjem fra Thailand i går i en heftig snøsnøstorm. Verste landinga på Kjevik i manns minne i snøkaoset. Vi deisa i bakken og opp i gjen og ned på ett hjul og brukte hele rullebanen på å stoppe.
Så sitte og hangle resten av dagen og sov elendig i natt. Jobb igjen i dag. Heldigvis på hjemmekontor. Magen er i ulaget og har vondt i hodet. Så her knaskes det paracett.
Jaja. Kan jo bare bli bedre heldigvis.....

Mumbai er jo en fantastisk by med nydelig mat. De får jo ogsp skikklig bra hoteller for en overkommleig sum.Anbefaler på det sterkeste å bo ved Nariam Point så man har en sivilisert base i en ganske aktiv by..
Takk for tipset!

Så du ville heller valgt f.eks Oberoi enn St.Regis som ligger litt lengre "opp". Ser St.Regis har byens største mall i kjelleren og kanskje litt bedre basseng på taket. Men her er jeg blank, da jeg aldri har vært i India før.

Kim

Jeg bodde Oberoi. Meget bra hotell med bra beliggenhet. Poolen er litt liten hvis der er viktig. Det er gangavstand til ganske kjente og herlige Cafe Leopold (som her kulehull fremdeles i veggen etter terror-aksjonen)

Back