Vi skal på Mileagerun med SAS 23. august (splittet)

Re: Vi skal på Mileagerun med SAS (splittet)

Må vel krype til korset og tiilstå at jeg har OSL-BCN-OSL den 23. jeg også. Da jeg sjekka i går var det satt av 10 rader til pluss.

Jepp, var det samme i dag :)
Det er også 10 rader til Plus for oss som reiser tilbake på søndagen. Får håpe at det er litt roligere på vei nedover den dagen, slik at de har nok igjen til oss som skal BCN-OSL. :colgate: :drink

Savipix: Kan du gi en heads up til cateringansvarlig? ;)

Hepp!

Jeg har gjort en kjapp (!) oppsummering, ved å jobbe meg bakover i denne tråden, og har notert følgende navn som jeg tolker dit hen har booket tur til BCN 23. august:
Snowman OSL
Rune
VirreVapp
737-405 (drar tilbake samme dag)
PettR (drar tilbake samme dag)
BHSkeie
LN-DCS (ikke overnatting?)
SE-AER (drar tilbake samme dag)
Helikopter
Mmats
bmgzor m./ kompis
Peppep
B757 (drar tilbake samme dag?)
mfjeldheim
teamseacow (drar tilbake samme dag?)

Dette blir en bra gjeng fra flyprat som skal nedover til BCN med SK4685 23. august.

Jeg tør sette bra med penger på at vi dominerer Plus-klassen på denne turen, og jeg synes allerede synd på tralla og flyvertinnene ombord! ;)

Reiser tur/ retur samme dag jeg også. Mulig den endres hvis det blir billigere den 24. August, har jo pluss så det er ikke verre enn å endre hvis det blir billigere? :) Sitter forøvrig på 6D ned og 7A opp :)

Har på nytt oppdatert listen over de reiseglade som har siktet seg inn mot 23. august.

Vi møtes vel kanskje i loungen på OSL en gjeng av oss? Vi kunne jo okkupert "det runde bord" i gullstuen for litt pre-flight tullprat, pils og havregrøt på morgenkvisten?

Sitter faktisk i skrivende stund på SK4685 på vei til BCN - riktignok med kjæresten på weekendtur, så ikke akkurat en MR som sådan.
7 rader i Plus-klassen på denne flighten - ser ut som om det er kun 4 ledige seter i Plus. Ellers ganske fullt (eller var det "fult"?) bakover i jernkråka.
Masse wraps ombord - typen med kylling, "spicy tomato" og noe annet.

Hepp!

Jeg har gjort en kjapp (!) oppsummering, ved å jobbe meg bakover i denne tråden, og har notert følgende navn som jeg tolker dit hen har booket tur til BCN 23. august:
Snowman OSL
Rune
VirreVapp
BHSkeie
Helikopter
Mmats
bmgzor m./ kompis
Peppep
mfjeldheim (drar tilbake samme dag)
fbu76 (drar tilbake samme dag?)

Dette blir en bra gjeng fra flyprat som skal nedover til BCN med SK4685 23. august.

Jeg tør sette bra med penger på at vi dominerer Plus-klassen på denne turen, og jeg synes allerede synd på tralla og flyvertinnene ombord! ;)

Bekrefter at jeg skal ned og opp samme dag. Har forøvrig reservert sete 3F ned og 2F opp.

Utrolig mange som er med :-)
Har selv sete 8A ned og 1A hjem den 24.

Jeg sitter på 2F begge veier (ned lørdag, tilbake søndag). Kommer en snartur innom loungen hvis SK244 er i rute fra BGO.

Vi blir en bra gjeng den 23, jeg var selv med på turen i artikkelen i Aftenposten, så moro at stuntet vårt har dratt deg med på moroa. Du får endre hjemreise til 24. så du kan bli med på øl og reiseprat på lørdagskvelden også!!

Tore

Høres veldig hyggelig ut Snowman, men jeg er redd MR med overnatting får vente til en annen gang. Var hardt nok å overtale fruen til å gå med på en MR på en lørdag i utgangspunktet...

Hepp!

Snowman OSL
Rune
VirreVapp
BHSkeie
Helikopter
Mmats
bmgzor m./ kompis
Peppep
mfjeldheim (drar tilbake samme dag)
fbu76 (drar tilbake samme dag?)

Bekrefter at jeg skal t/r lørdag 23/8. Må satse på at trallen blir fylt på i BCN ved behov... Sitter (i alle fall foreløpig) på 4C nedover og 4D oppover.

Forøvrig utrolig kult at så mange er med på denne turen!

Vi møtes vel kanskje i loungen på OSL en gjeng av oss? Vi kunne jo okkupert "det runde bord" i gullstuen for litt pre-flight tullprat, pils og havregrøt på morgenkvisten?

Støtter Runes forslag om å samles i loungen før avgang. Hyggelig å møte noen av de andre som er med på dette - spesielt for en nybegynner som meg...:fly

Jeg blir med: KRS-OSL-BCN-OSL-KRS 23.08

Edit: om sas lar meg booke om min billett.. fikk opp +3090kr på returen 23. når jeg skulle endre.

Last edited:

Noen av dere erfarne MRérs som har erfaring av MR på Widerøe´s sin norge-rundt billett? Prøvde å starte en egen tråd om MR på Norge-Rundt billetten, men jeg er tydeligvis såpass newbie at jeg ikke får lov å starte ny tråd..
Fått med meg at man ikke får EB på anbudsruter, men er det noen som har tips til routing for å maksimere poeng / flyvninger?
Hvis noen har lagt opp en rute for maks opptjening på kortest mulig tid, så er jeg åpen for forslag!

Last edited:

Noen av dere erfarne MRérs som har erfaring av MR på Widerøe´s sin norge-rundt billett? Prøvde å starte en egen tråd om MR på Norge-Rundt billetten, men jeg er tydeligvis såpass newbie at jeg ikke får lov å starte ny tråd..
Fått med meg at man ikke får EB på anbudsruter, men er det noen som har tips til routing for å maksimere poeng / flyvninger?
Hvis noen har lagt opp en rute for maks opptjening på kortest mulig tid, så er jeg åpen for forslag!
Er mange tråder om den:

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=98510
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119598
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119430
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119605

Men nå er det ganske mange som skal overnatte i BCN fra 23. til 24/8

Skulle vi prøvd og samla oss litt i forhold til hvor vi skal bo for å være litt ekstra sosiale, eller hva mener folket?

Jeg mener også det kunne vært kjekt å møtes for litt tapas og pils / rødvin på et egnet sted i byen. På flyturen nedover blir det jo litt begrenset hvem man får snakket med, da vi tross alt helst skal sitte (noenlunde) i ro. Hadde vært hyggelig å hilse på flest mulig, så kanskje vi bare skal komme med noen forslag til egnet sted for middag?

Spiste på en argentinsk restaurant nå i helgen; Morelia (http://www.moreliabcn.com/). Meget bra mat til en overkommelig pris.
Var også innom Euskal Extea. De hadde en innbydende tapas-bar der, men vi hadde booket bord i restauranten - og der var det _ikke_ tapas å få. :s

Oppdaterte lister, nå med oversikt ift. de som reiser tur-retur og de som overnatter til 24. august. Beklager overdreven bruk av "underscore", men flyprat fjerner tydeligvis ekstra mellomrom / tab, så for å få tabellene litt ok å se på ble det slik:

Tur-retur 23. august med SK4685 - SK4686
Star Flyer________XX - XX
mcduck__________XX - XX
LN-DCS__________XX - XX
737-405_________XX - XX
PettR____________10F - 5A
SE-AER__________XX - XX
B757____________3F - 2F
mfjeldheim________6D - 7A
teamseacow______XX - XX
Fbu76___________XX - XX

Retur 24. august med SK4686 og hotell
Snowman OSL_____3C - 1C____<hotell>
BHSkeie__________8A - 1A____<hotell>
Helikopter________XX - XX____Hilton Barcelona (?)
Mmats___________XX - XX____Hilton Barcelona (?)
bmgzor + 1_______XX - XX____Hotel Alma Barcelona
Peppep__________2F - 2F____<hotell>
VirreVapp________XX - XX____Gran Hotel Barcino
Rune____________5D - 5C____Gran Hotel Barcino

Last edited:

Vi blir 2 til som jeg vet om (Som ikke er på listen).

Selv er jeg litt usikker, venter på svar fra Eurobonus om ombooking fra 8 Juni til 23. August. Noe gikk galt i går natt ("No contact with customer database") så nå skal de sjekke om jeg kan ombookes om idag og forsatt få doble poeng.

EDIT: Da var endring bekreftet! :) Om jeg får doble poeng eller ikke viste de ikke, da skulle de evt fikse det manuelt.
SK4685 23.08: 7D
SK4686 23.08: 8F

Last edited:

Nå har de endret til 800 på returen den 24. Så da har jeg plutselig 2C hjem igjen. 10 rader plus, så her blir det kamp om tralla

Jeg mener også det kunne vært kjekt å møtes for litt tapas og pils / rødvin på et egnet sted i byen. På flyturen nedover blir det jo litt begrenset hvem man får snakket med, da vi tross alt helst skal sitte (noenlunde) i ro. Hadde vært hyggelig å hilse på flest mulig, så kanskje vi bare skal komme med noen forslag til egnet sted for middag?

Spiste på en argentinsk restaurant nå i helgen; Morelia (http://www.moreliabcn.com/). Meget bra mat til en overkommelig pris.

Var også innom Euskal Extea. De hadde en innbydende tapas-bar der, men vi hadde booket bord i restauranten - og der var det _ikke_ tapas å få. :s

Argentinsk høres veldig bra ut spør du meg.

Oppdaterte lister, nå med oversikt ift. de som reiser tur-retur og de som overnatter til 24. august. Beklager overdreven bruk av "underscore", men flyprat fjerner tydeligvis ekstra mellomrom / tab, så for å få tabellene litt ok å se på ble det slik:

Tur-retur 23. august med SK4685 - SK4686
Star Flyer________XX - XX
mcduck__________XX - XX
LN-DCS__________XX - XX
737-405_________XX - XX
PettR____________10F - 5A
SE-AER__________XX - XX
B757____________3F - 2F
mfjeldheim________6D - 7A
teamseacow______XX - XX
Fbu76___________XX - XX

Retur 24. august med SK4686 og hotell
Snowman OSL_____3C - 1C____<hotell>
BHSkeie__________8A - 1A____<hotell>
Helikopter________6C - 1F____Hilton Barcelona!
Mmats___________6A - 1D____Hilton Barcelona!
bmgzor + 1_______XX - XX____Hotel Alma Barcelona
Peppep__________2F - 2F____<hotell>
VirreVapp________XX - XX____Gran Hotel Barcino
Rune____________5D - 5C____Gran Hotel Barcino

Oppdaterte seter

Back